Ο νέος λόγος που καθυστερούν οι παραδόσεις νέων αυτοκινήτων
Ποιοι ημιαγωγοί; Στις ΗΠΑ οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν μια νέα πρόκληση σχετικά με τις παραδόσεις νέων αυτοκινήτων.
Video: Παρακολουθήστε Ιστορίες από την «Πράσινη Κόλαση» και το μέλλον της Red Bull | Speedzone Podcast EP33
Για μεγάλο χρονικό διάστημα, η έλλειψη ημιαγωγών προκάλεσε αναταραχή στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Το πρόβλημα αντιμετωπίζεται σταδιακά, ωστόσο, στις ΗΠΑ, οι εταιρείες πονοκεφαλιάζουν λόγω μιας νέας πρόκλησης και συγκεκριμένα της έλλειψης σιδηροδρομικών βαγονιών μεταφοράς αυτοκινήτων, προκαλώντας μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων οχημάτων.
Οι εμπορευματικές σιδηροδρομικές γραμμές μετακινούν σχεδόν το 75% των νέων οχημάτων και μεταφέρουν 1,8 εκατομμύρια φορτία ανταλλακτικών αυτοκινήτων κάθε χρόνο. Λόγω των φετινών ελλείψεων, τουλάχιστον 70.000 νέα οχήματα έχουν αποκλειστεί σε όλη τη χώρα, με αποτέλεσμα οι αντιπροσωπείες να μην έχουν αυτοκίνητα προς παράδοση.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Detroit Free Prees, η Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανιών ζήτησε απο το Συμβούλιο Μεταφορών των ΗΠΑ να παρέμβει, καθώς η αλυσίδα εφοδιασμού διαταράσσεται εκ νέου, επηρεάζοντας εκτός απός τις εταιρείες, τους προμηθευτές, τους εργαζομένους στους σχετικούς κλάδους και φυσικά την οικονομία.
Πού οφείλεται το πρόβλημα
Το πρόβλημα είναι η έλλειψη autorack, τα εξειδικευμένα σιδηροδρομικά βαγόνια που μεταφέρουν οχήματα. Ο σιδηρόδρομος προτιμάται έναντι των φορτηγών μεταφοράς λόγω χαμηλότερου κόστους και ταχύτερου χρόνου παράδοσης. Ένα σιδηροδρομικό autorack μπορεί να μεταφέρει 12 έως 18 οχήματα, σε σύγκριση με ένα φορτηγό που μπορεί να μεταφέρει το πολύ επτά έως οκτώ οχήματα.
Η έλλειψη βαγονιών είναι ένα περίπλοκο ζήτημα λόγω του τεράστιου σιδηροδρομικού δικτύου στη Βόρεια Αμερική. Οι σιδηροδρομικές μεταφορές περιλαμβάνουν πολλούς προορισμούς και διαδρομές, καθιστώντας τον συντονισμό ένα πολύπλοκο παζλ. Τα autoracks διαχειρίζεται μια εταιρεία που ονομάζεται TTX και η κατασκευή νέων βαγονιών διαρκεί 2 έως 3 χρόνια.
Η προέλευση του προβλήματος είναι ένας συνδυασμός παραγόντων. Ειδικότερα, η παραγωγή έχει αυξηθεί σημαντικά, ξεπερνώντας τις προβλέψεις των ανθρώπων που διαχειρίζονται τους σιδηρόδρομους. Παράλληλα, η δρομολόγηση γίνεται πλέον μέσω λιμένων της δυτικής ακτής αντί της ανατολικής, με αποτέλεσμα τα ταξίδια με βαγόνια να είναι μεγαλύτερα από τα αναμενόμενα.
Ο πρόεδρος του Συμβουλίου Μεταφορών, Martin Oberman, δήλωσε πως είναι ενήμερος για το πρόβλημα και τον ανησυχεί ιδιαίτερα η κατάσταση. «Αυτό που συμβαίνει με τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες έχει πλήξει ιδιαίτερα σκληρά την αυτοκινητοβιομηχανία σε μια εποχή που ανακάμπτει από την παγκόσμια πανδημία και τις σχετικές ελλείψεις εφοδιασμού», είπε ο Oberman. «Το συμβούλιο παρακολουθεί την κατάσταση και ελπίζω οι εμπλεκόμενες πλευρές να συνεργαστούν για να επιλύσουν αυτήν την κρίσιμη κατάσταση».
«Για τους προμηθευτές όλο αυτό που συμβαίνει στοιχίζει πάνω 350 εκατομμύρια δολάρια. Φανταστείτε τον αντίκτυπο στην οικονομία των ΗΠΑ. Θα μπορούσε εύκολα να ξεπεράσει τα 3,75 δισ. δολάρια σε βάθος χρόνου».
Video: Παρακολουθήστε Ιστορίες από την «Πράσινη Κόλαση» και το μέλλον της Red Bull | Speedzone Podcast EP33