Μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Γιατί η Κίνα τρίβει τα χέρια της;
Ο ανταγωνισμός της Δύσης ανοίγει τον δρόμο για το... σχεδόν μονοπώλιο της Κίνας στις μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
To Βέστερος, μια μικρή πόλη 120.000 κατοίκων περίπου 90 χλμ. βόρεια του Ελσίνκι στην κεντρική Σουηδία, ως τώρα ήταν γνωστό για έναν τύμβο των Βίκινγκ κι έναν μεγάλο γοτθικό ναό. Σύντομα, όμως, θα γίνει σημείο αναφοράς και στην παγκόσμια βιομηχανία για μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Εκεί αποφάσισε να χτίσει ένα από τα εργοστάσιά της η Northvolt, μια σουηδική εταιρεία που δραστηριοποιείται από το 2015 στην παραγωγή μπαταριών για ηλεκτροκινούμενα αυτοκίνητα. Σ’ αυτό το ασήμαντο, μέχρι τώρα, σημείο του ευρωπαϊκού χάρτη από βιομηχανικής πλευράς επέλεξαν να συναντηθούν πριν λίγες ημέρες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Πέτερ Κάρλσον (ο οποίος υπήρξε για χρόνια εργαζόμενος της Tesla) με τον Ρόμπερτ Χάμπεκ, το νούμερο δύο της Γερμανίας, τον αντι-καγκελάριο της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής οικονομίας και ισχυρότερου κράτους στην παραγωγή αυτοκινήτων.