Έρχεται η βιώσιμη μπαταρία της VW
Η νέα μπαταρία που εξελίσσει και σκοπεύει να κατασκευάσει σε ευρεία κλίμακα η VW θα εξοικονομήσει έως και το 30% της ενέργειας που απαιτείται για την παραγωγή των κυψελών της.
Η VW και η εταιρεία Koenig & Bauer έχουν επιτύχει την κατασκευή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται ξηρή επίστρωση, η οποία, όταν επεκταθεί σε ευρεία κλίμακα, θα μπορούσε να μειώσει το κόστος παραγωγής κυψελών κατά εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται η VW μέσω δηλώσεων του επικεφαλής του τμήματος μπαταριών της εταιρείας, Thomas Schmall.
Η VW, η οποία συνεργάζεται με τον Koenig ; Bauer πάνω στην εν λόγω τεχνολογία, είπε ότι οι δύο εταιρείες είναι οι πρώτες που τελειοποιούν τη διαδικασία η οποία αφορά τόσο την άνοδο όσο και την κάθοδο των μπαταριών.
«Κανείς άλλος δεν μπορεί να το κάνει αυτό σήμερα», δήλωσε εμφατικά ο Thomas Schmall σε στρογγυλή τράπεζα μέσων ενημέρωσης.
Στην παραδοσιακή κατασκευή μπαταριών, τα υλικά για την κάθοδο και την άνοδο εφαρμόζονται σε ένα φύλλο χαλκού ή αλουμινίου μέσω ενός μίγματος χημικής πάστας που χρειάζεται να στεγνώσει, απαιτώντας υψηλές ποσότητες ενέργειας. Η ξηρή επίστρωση εξαλείφει αυτό το βήμα με μια κόλλα που δεν απαιτεί ξήρανση, ξεκαθάρισε ο Thomas Schmall.
Με τη νέα αυτή διαδικασία, το πιο ενεργοβόρο μέρος της κατασκευής κυψελών και η χρήση χημικών διαλυτών δεν απαιτούνται πλέον. Μακροπρόθεσμα, η υιοθέτησή της θα επιφέρει μια εξοικονόμηση ενέργειας της τάξης του 30%. Μαζί δε με την κλιμακούμενη παραγωγή των εν λόγω μπαταριών και τις φθηνότερες πρώτες ύλες, η VW ελπίζει ότι η διαδικασία θα συμβάλει στη μείωση του κόστους των κυψελών κατά περίπου 50%, δήλωσε ο Thomas Schmall.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της VW, η παραγωγή των εν λόγω μπαταριών θα μπορεί να επεκταθεί μαζικά από το 2027 και μετά.
Μπορεί η VW να αναφέρει ότι είναι η μόνη εταιρεία που υιοθετεί τη συγκεκριμένη τεχνολογία, εντούτοις γνωστό είναι ότι κάτι αντίστοιχο έχει καταφέρει και η Tesla μέσω της τεχνολογίας της εταιρείας Maxwell Technologies, την οποία και εξαγόρασε η αμερικανική εταιρεία το 2019. Ωστόσο, μέχρι στιγμής, η ξηρή επίστρωση φέρεται να έχει εφαρμοστεί μόνο για την άνοδο των μπαταριών και όχι και για την κάθοδο.