24 heures du Mans: Νίκη της Ferrari σε έναν εκπληκτικό αγώνα!
Πενήντα χρόνια από την τελευταία της εμφάνιση και 58 από την τελευταία της νίκη στο Le Mans, η Ferrari κέρδισε για 10η φορά τις «24 ώρες», σε ένα αγώνα που θα μείνει στην Iστορία.
Παρακολουθείστε πιο κάτω: 40 νίκες Verstappen και 100 χρόνια Le Mans 24hrs! | Speedzone Podcast EP32
Oι φετινές «24 ώρες» στο Le Mans, με επετειακό χαρακτήρα λόγω της συμπλήρωσης 100 χρόνων από την πρώτη διεξαγωγή τους, ήταν οι καλύτερες των τελευταίων δεκαετιών από πλευράς ανταγωνισμού και θεάματος. Πέντε διαφορετικοί κατασκευαστές γεύτηκαν τη χαρά της πρώτης θέσης και χρειάστηκαν 21 ώρες αγώνα, για να καταλήξουμε στους εξής δύο: Toyota ή Ferrari;
Οι Ιάπωνες ήταν το θεωρητικό φαβορί, καθώς το hypercar τους είχε ήδη αγωνιστική εμπειρία δύο ετών και ως περισσότερο ετοιμοπόλεμο είχε κερδίσει όλους τους αγώνες του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC), πριν την έναρξη των 24 ωρών στο Le Mans. Στη θρυλική γαλλική διαδρομή η Toyota έχει πέντε συνεχόμενες νίκες την τελευταία πενταετία, όμως σε καμία από αυτές δεν είχε τον ανταγωνισμό που θα ήθελε. Στόχος στον επετειακό αγώνα ήταν μια νίκη-θρίαμβος με όλο τον ανταγωνισμό στην πίστα, μια νίκη που θα σφράγιζε με τον καλύτερο τρόπο τα επιτεύγματά της στους αγώνες ταχύτητας και αντοχής.
Από την άλλη πλευρά, η Ferrari επιστρέφοντας στο WEC ύστερα από 50 χρόνια έδειξε από τον πρώτο κιόλας αγώνα της 499Ρ την ταχύτητά της και το ζητούμενο ήταν η διατήρηση της ταχύτητας αυτής επί 24 συνεχόμενες ώρες, σε συνδυασμό με την πολυπόθητη αξιοπιστία. Το hypercar #51 των Ιταλών με πλήρωμα τους Alessandro Pier Guidi, James Calado και τον γνωστό μας από την F1 Antonio Giovinazzi επιβεβαίωσε την ταχύτητά του την 21η ώρα, όταν το GR010 Hybrid της Toyota το πλησίασε στα 1,2 δλ, ανοίγοντας τη διαφορά του στα 15 δλ δυόμιση ώρες πριν την πτώση της καρό σημαίας.
Νωρίτερα τη νύχτα το Toyota #7 τέθηκε εκτός μάχης έχοντας καλύψει 103 γύρους, αφήνοντας τους Ιάπωνες δίχως στρατηγική υποστήριξη από το δεύτερο αγωνιστικό τους.
Στη Ferrari ήταν λίγο πιο τυχεροί, καθώς η 499Ρ #50 με διάφορα προβλήματα δεν μπόρεσε να ακολουθήσει ρυθμό νίκης, με συνέπεια έναν αξιοπρεπή τερματισμό στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης.
Οι Porsche 963 της Penske Motorsport αποδείχτηκαν ιδιαίτερα αξιόμαχες τις πρώτες 10 ώρες του αγώνα, ανεβαίνοντας στην κορυφή ή πιέζοντας τον επικεφαλής, σε σημείο που προς στιγμήν να αναρωτηθούμε αν τελικά θα ήμασταν μάρτυρες της 20ης νίκης των Γερμανών εκεί. Το σενάριο αυτό όμως δεν επιβεβαιώθηκε και από το ξημέρωμα της Κυριακής άρχισε να φαίνεται πως δεν θα μπορούσαν να διεκδικήσουν το τρόπαιο των 100 χρόνων.
Νωρίτερα, τέθηκε εκτός μάχης η Porsche 963 #75 της Penske Μοtorsport έχοντας καλύψει 84 γύρους αγώνα, ενώ η Porsche 963 #38 της Hertz Team Jota είχε μια άτυχη έξοδο με ζημιές, που περιόρισαν τις ελπίδες της για τελική διάκριση. Συνολικά 21 αγωνιστικά οδηγήθηκαν στην εγκατάλειψη, τρία από τα οποία ανήκουν στην κατηγορία hypercar (Toyota, Porsche, Vanwall).
Τα εύσημα από όλους ανήκουν στην Cadillac Racing, που στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα είχε τα πρωτότυπά της στην τρίτη και τέταρτη θέση, ενώ βρέθηκε και για λίγα λεπτά στην κορυφή. Η άνοδος στο βάθρο των νικητών ήταν πανάξια, σε κάθε περίπτωση. Όλα δείχνουν ότι τα Cadillac V Series R έχουν σπουδαίο μέλλον τόσο στο πρωτάθλημα ΙΜSA, όσο και στο WEC. Άξιος αναφοράς είναι και ο τερματισμός των Glickenhaus, των μόνων αγωνιστικών της κατηγορίας hypercar που ολοκλήρωσαν τον αγώνα χωρίς να είναι υβριδικά, στην έκτη και στην έβδομη θέση.
Ευχάριστη έκπληξη από την Peugeot, το hypercar της οποίας έχει προβληματίσει όπου κι αν αγωνίστηκε φέτος. Ωστόσο, στον αγώνα-ταυτότητα του Word Endurance Championship (WEC) αποδείχτηκε και γρήγορο και αξιόμαχο, καταφέρνοντας μάλιστα να τεθεί επικεφαλής για λίγο την τέταρτη και την όγδοη ώρα του αγώνα. Στη συνέχεια τα 9×8 της Peugeot υποχώρησαν και τις τελευταίες ώρες πάλεψαν για μια θέση στην δεκάδα, κρατάμε όμως τη θετική εικόνα μέχρι την δωδέκατη ώρα, που έδωσε υποσχέσεις για το μέλλον.
Τη νίκη στην κατηγορία LMP2 κατέκτησε, με ιδιαίτερα πειστικό μάλιστα τρόπο, η Oreca 07-Gibson #34 της Inter Europol Competition, που τερμάτισε στη δέκατη θέση της γενικής κατάταξης με πλήρωμα τους Jakub Smiechowski, Albert Costa και Fabio Scherer.
Tην κατηγορία LM GTE Am κέρδισε ο συνήθης ύποπτος, που δεν είναι άλλος από την Chevrolet Corvette C8R #33 της Corvette Racing, που ολοκλήρωσε τον αγώνα στην 27η θέση, με πλήρωμα τους Nicky Catsburg, Ben Keating και Nicolas Varrone.
Eπόμενος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC) είναι οι 6 ώρες της Monza στις 9 Ιουλίου 2023, ενώ οι επόμενες 24 ώρες του Le Mans είναι προγραμματισμένες για τις 15-16 Ιουνίου 2024.
Δείτε τον τερματισμό της Ferrari EΔΩ
Παρακολουθείστε πιο κάτω: 40 νίκες Verstappen και 100 χρόνια Le Mans 24hrs! | Speedzone Podcast EP32