Μαίνεται Εμφύλιος στη Ferrari: Οργή Kubica για την «άνιση μεταχείριση» στο Le Mans

Με έξι ώρες να απομένουν στον μαραθώνιο του Le Mans, η Ferrari μπορεί να απολαμβάνει ένα φαινομενικά ιδανικό 1-2-3, όμως στο παρασκήνιο βράζει ένας εσωτερικός εμφύλιος, με επίκεντρο τον Robert Kubica και τη No. 83 Ferrari.

 

Στην 18η ώρα του αγώνα, η #51 Ferrari 499P προηγούνταν της #83 κατά έξι δευτερόλεπτα, με την #50 πολύ πιο πίσω — πάνω από 40 δευτερόλεπτα. Όμως η κατάταξη αυτή δεν ήρθε αβίαστα: η No. 83 είχε προηγηθεί νωρίτερα και είχε δώσει τη θέση της στη No. 51 κατόπιν εντολής. Όταν όμως ο Kubica ζήτησε να του επιστραφεί το «χάρησμα»... έπεσε σε τοίχο.

Kubica στον ασύρματο: «Ναι, αλλά αυτό ήδη δεν είναι δίκαιο εδώ και 10 ώρες. Τους αφήσαμε να περάσουν δύο φορές, συντομεύσαμε το δικό μας stint για να τους δώσουμε προτεραιότητα, και τώρα... Νομίζω ότι είμαι ξεκάθαρα πιο γρήγορος. Γιατί πρέπει να περιμένω;»

Η απάντηση του μηχανικού του ήταν ψυχρή: «Robert, προς το παρόν ακολουθούμε. Εξετάζουμε την καλύτερη δυνατή στρατηγική.»

Η απογοήτευση του Πολωνού ήταν εμφανής, και δεν ήταν η πρώτη φορά που εξέφρασε ενόχληση για το πώς αντιμετωπίζεται η #83, το «κίτρινο άλογο» του ιταλικού σταύλου. Παρόλο που και τα τρία 499P τρέχουν με τα χρώματα της AF Corse, μόνο οι No. 50 και No. 51 είναι οι επίσημες συμμετοχές της Ferrari στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, γεγονός που εξηγεί πολλά για την προτεραιότητα στη στρατηγική.

Αργότερα, ο Antonio Giovinazzi (πιλότος της No. 51) πήρε εντολή να πιέσει «χωρίς ρίσκο»:«Ας κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Άνοιξε τη διαφορά. Ξανά, χωρίς ρίσκο. Είμαστε εδώ για βαθμούς.»

Και όταν τελικά του ζητήθηκε να αφήσει τον Kubica να περάσει, η κατάσταση αργής ζώνης (slow zone) αλλά και το traffic στην πίστα καθυστέρησαν τον Πολωνό, που τελικά έμεινε δεύτερος. Οι επόμενοι ανεφοδιασμοί απομάκρυναν κι άλλο τις διαφορές, και ο ασύρματος... σώπασε.

Μια Ferrari, τρεις οδηγοί, δύο μέτρα και δύο σταθμά;

Η ένταση αυτή είναι ενδεικτική της εσωτερικής ιεραρχίας στη Scuderia. Η #83 με τον Kubica έχει όλη τη δυναμική να παλέψει για νίκη, αλλά όπως φαίνεται, η πολιτική εντός Ferrari δείχνει να καθορίζει περισσότερα από την απόδοση στην πίστα.