Ιστορικό pole για την Cadillac στο Le Mans

Η αμερικανική εταιρεία γράφει ιστορία πριν την εκκίνηση.

Η Cadillac πέτυχε το πρώτο της pole position στην ιστορία των 24 Ωρών του Le Mans, γράφοντας με χρυσά γράμματα το όνομά της σε ένα από τα πιο απαιτητικά αγωνιστικά τερέν.

Ο Alex Lynn με την Cadillac V-Series.R της εργοστασιακής ομάδας κατάφερε χρόνο 3:23.166, φέρνοντας για πρώτη φορά από το 1967 έναν Αμερικανό κατασκευαστή στην κορυφή. Τότε, η Ford GT40 με τον Bruce McLaren είχε κατακτήσει τo pole.

Ακόμη πιο εντυπωσιακό, το 1-2 της Cadillac, με τον Earl Bamber να ακολουθεί στη δεύτερη θέση για λογαριασμό της Team Jota.

Πίσω από την επιτυχία αυτή κρύβεται μια πορεία 75 ετών, που ξεκίνησε το 1950, όταν ο Briggs Cunningham έφερε δύο Cadillac στο Le Mans — μία σχεδόν εργοστασιακή Series 61 Coupe και τη θρυλική, πειραματική “Le Monstre” με αεροδυναμική καρότσα "τέρας". Αν και δεν κέρδισαν, άφησαν ανεξίτηλο αποτύπωμα στον αγώνα.

Ο Alex Lynn έγινε ο πρώτος Βρετανός που κατακτά το pole στην επική κούρσα μετά το 2004 και τον Johhny Herbert (Audi).

Η Cadillac, με την εμπειρία και δεξιοτεχνία της Team Joda, που ελέγχει δύο από τα τέσσερα οχήματά της στο πρωτάθλημα WEC, αναμένεται να είναι δυνατή και στον αγώνα.

Κανείς ωστόσο δεν μπορεί να υποτιμήσει την πυγμή της Ferrari, την εμπειρία της Toyota, αλλά ούτε τη μάρκα που είναι συνώνυμη με το Le Mans και που ακούει στο όνομα Porsche. Με τη σειρά της, η BMW και η Alpine θα καραδοκούν για να προξενήσουν την έκπληξη.

Στην κατηγορία LMP2 ένας φανταστικός γύρος από πλευράς του… φανταστικού Matthias Beche, χάρισε το pole position στην TDS Racing, με τις ομάδες της AF Corse, United Autosports και Inter Europol να είναι όλες έτοιμες να δώσουν σκληρή μάχη για τη νίκη.

Στην κατηγορία GT3 μένει να δούμε αν η ταχύτητα που έδειξε η Lexus όλη τη βδομάδα μπορεί να μετατραπεί σε νίκη αλλά, όπως και να έχει το πράγμα, ο ανταγωνισμός από τους οκτώ αντίπαλους κατασκευαστές θα είναι σκληρός._Δημήτρης Γιόκκας 

Θέση Ομάδα Κατηγορία # Οδηγοί Γύροι Χρόνος Διαφορά Ταχύτητα (km/h)
1 Cadillac Hertz Team JOTA HYPERCAR 12 W. Stevens, N. Nato, A. Lynn 4 3'23.166 241.445
2 Cadillac Hertz Team JOTA HYPERCAR 38 E. Bamber, S. Bourdais, J. Button 4 3'23.333 +0.167 241.247
3 Porsche Penske Motorsport HYPERCAR 5 J. Andlauer, M. Christensen, M. Jaminet 4 3'23.475 +0.309 241.079
4 BMW M Team WRT HYPERCAR 15 D. Vanthoor, R. Marciello, K. Magnussen 4 3'23.659 +0.493 240.861
5 Porsche Penske Motorsport HYPERCAR 4 F. Nasr, N. Tandy, P. Wehrlein 4 3'23.983 +0.817 240.478
6 BMW M Team WRT HYPERCAR 20 R. Rast, R. Frijns, S. Van Der Linde 4 3'24.009 +0.843 240.448
7 Ferrari AF Corse HYPERCAR 50 A. Fuoco, N. Nielsen, M. Molina 4 3'24.213 +1.047 240.208
8 Cadillac Whelen HYPERCAR 311 J. Aitken, F. Drugovich, F. Vesti 5 3'24.380 +1.214 240.011
9 Alpine Endurance Team HYPERCAR 36 M. Schumacher, F. Makowiecki, J. Gounon 4 3'24.398 +1.232 239.990
10 Toyota Racing HYPERCAR 8 S. Buemi, B. Hartley, R. Hirakawa

Η θρυλική Ford GT40, το προηγούμενο Αμερικανικό πρωτότυπο πριν από την Cadillac που κατέκτησε το pole στο Le Mans, 58 χρόνια πριν. 

Το "τέρας" της Cadillac από τον αγώνα του 1950.