Η Peugeot επιστρέφει στις 24 ώρες του Le Mans

Η Peugeot επιστρέφει στις 24 ώρες του Le Mans το ερχόμενο Σάββατο με το hypercar 9x8 που εξελίσσεται εδώ και λίγους μήνες και φυσικά μετέχει στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), δίνοντάς μας την ευκαιρία να αφηγηθούμε τα πεπραγμένα της στο θεσμό, αλλά και τις νίκες της στον γαλλικό αγώνα.

Η Peugeot επιστρέφει στις 24 ώρες του Le Mans το ερχόμενο Σάββατο με το hypercar 9×8 που εξελίσσεται εδώ και λίγους μήνες και φυσικά μετέχει στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), δίνοντάς μας την ευκαιρία να αφηγηθούμε τα πεπραγμένα της στο θεσμό, αλλά και τις νίκες της στον γαλλικό αγώνα. Στις δύο προηγούμενες περιόδους εμπλοκής της στο WEC, νίκησε τρεις φορές τις θρυλικές 24 ώρες, κατακτώντας και παγκόσμιο τίτλο. Ας δούμε πώς το έκανε

Ας αρχίσουμε λοιπόν…

Τον Νοέμβριο του 1988 η Peugeot Talbot Sport με επικεφαλής της τον Jean Todt και έδρα το Vélizy-Villacoublay στα προάστια του Παρισιού ανακοίνωσε την εκκίνηση του προγράμματος 905, που αφορούσε στο Group C αγωνιστικό αυτοκίνητο που θα εκπροσωπούσε την Peugeot στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων από το 1991, χρονιά που θα έμπαιναν σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί διεξαγωγής του θεσμού.

Το Peugeot 905 χρησιμοποίησε ένα πλαίσιο από ανθρακονήματα που κατασκευάστηκε από την Dassault και ένα μηχανικό σύνολο SA35 V10 από ελαφρά κράματα, χωρητικότητας 3.499 κυβικών εκατοστών, που προερχόταν από τους κινητήρες F1 της εποχής. Το αυτοκίνητο πάτησε σε πίστα για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο του 1990 και στη συνέχεια ακολούθησαν πολύμηνες δοκιμές, πριν την πρεμιέρα στους δύο τελευταίους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της χρονιάς εκείνης (στο Μόντρεαλ και στο Μεξικό).

Το 1992 η εταιρεία πέτυχε τον ένα από τους δύο στόχους που είχε θέσει για την παρουσία της στο θεσμό, νικώντας τις 24 ώρες του Le Mans με πιλότους τους Derek Warwick, Yannick Dalmas και Mark Blundell. Την επόμενη χρονιά η γαλλική εταιρεία κέρδισε τον τίτλο των κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων, με επιστέγασμα μια δεύτερη συνεχόμενη νίκη στις 24 ώρες του Le Mans με οδηγούς τους Geoff Brabham, Christophe Bouchut και Éric Hélary στο cockpit της αναβαθμισμένης έκδοσης 905B.

Στη δεύτερη και την τρίτη θέση τερμάτισαν τα άλλα δύο Peugeot 905 της αγωνιστικής ομάδας, κατακυριεύοντας όλες τις θέσεις στο βάθρο των νικητών. Το Peugeot 905 έλαβε μέρος σε 30 αγώνες συνολικά, κερδίζοντας τους 20 από αυτούς (23 pole-positions, 20 ταχύτεροι γύροι).

ΟΙ ΝΙΚΕΣ ΤΗΣ PEUGEOT ΣΤΟ LE MANS
1992: Blundell-Dalmas-Warwick, Peugeot 905
1993: Bouchut-G.Brabham-Helary, Peugeot 905B
2009: Wurz-Gene-D.Brabham, Peugeot 908 HDi FAP

Peugeot 908 HDi FAP
To Peugeot 908 HDi FAP ήταν το sport πρωτότυπο της κατηγορίας LMP1, στην οποία φυσικά θα λάμβανε μέρος η Peugeot Sport επιστρέφοντας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής το 2007. To αγωνιστικό, σχεδιασμένο από τον Paolo Catone, βασιζόταν στο sport πρωτότυπο 908.

Με monocoque σασί από Carbon fibre, έπαιρνε κίνηση από ένα μηχανικό σύνολο diesel V12 των 5.5 λίτρων τοποθετημένο στο κέντρο του αμαξώματος, το οποίο συνδυαζόταν με σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων. Το βάρους 930 κιλών αγωνιστικό φορούσε ελαστικά της Michelin.

Το αυτοκίνητο κέρδισε τους 19 από τους 28 αγώνες που συμμετείχε συνολικά, από το 2007 μέχρι το 2010. Μεταξύ αυτών ασφαλώς υπάρχει και η νίκη στις 24 ώρες του Le Mans το 2009, με πλήρωμα τους Wurz-Gene-D.Brabham. Eκτός αυτού, ξεχωρίζουν οι τρεις συνεχόμενες δεύτερες θέσεις το 2007, το 2008 και το 2009, όπως και η τρίτη θέση στο βάθρο το 2008.

H Peugeot αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA το 2023 με το 9X8 Hypercar. Οδηγοί τoυ είναι ο 35χρονος Σκωτσέζος Paul Di Resta (Πρωταθλητής DTM 2010), o 39χρονος Γάλλος Loic Duval (Πρωταθλητής WEC 2013), ο 26χρονος Δανός Mikkel Jensen (Πρωταθλητής ELMS LMP3 2019), ο 26χρονος Αμερικανός Gustavo Menezes (Παγκόσμιος Πρωταθλητής LMP2 2016), o Nico Muller και ο 31 ετών Γάλλος Jean-Eric Vergne, Πρωταθλητής Formula E 2017/18 και 2018/19