Lexus UX 250h AWD: Υβριδικό, τετρακίνητο και εσχάτως ανανεωμένο

Η Lexus ανανέωσε τον βενιαμίν της γκάμας της και με όπλο την καταξιωμένη υβριδική τεχνολογία δίνει νέα ώθηση σε αυτό το ξεχωριστό crossover.

Αναβρασμός επικρατεί στο στρατόπεδο της Lexus. Μπορεί η ιαπωνική εταιρεία να έχει επικεντρώσει τις προσπάθειές της στα υψηλότερα κλιμάκια της γκάμας της, με τις νέες γενιές των NX, RX, αλλά και του πολυαναμενόμενου αμιγώς ηλεκτρικού RZ, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε πρόσφατα στην επίσημη παρουσίασή του στο εξωτερικό, αυτό όμως δε σημαίνει ότι αδιαφορεί για τη βάση της γκάμας της. Ειδικά από τότε που αποφάσισε να μην αντικαταστήσει το χάτσμπακ CT, όλο το βάρος έχει πέσει στο crossover UX, το οποίο ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα το 2019. Αυτά βέβαια ίσχυαν μέχρι πριν από μερικές ημέρες, οπότε το φως της δημοσιότητας είδαν οι πρώτες πληροφορίες, οι οποίες αφορούν ένα νέο μικρό SUV, με την ονομασία «LBX», που θα αποτελεί τη βάση της προϊοντικής γκάμας της Lexus.

Όπως συμβαίνει λοιπόν σε ανάλογες περιπτώσεις, η πάροδος τριών έως τεσσάρων ετών σηματοδοτεί την αναμενόμενη εφαρμογή μιας ανανέωσης για το UX. Στην προκειμένη περίπτωση, μπορεί το μεγαλύτερο βάρος αυτής της ανανέωσης να δόθηκε στη βελτίωση της ηλεκτρικής έκδοσης, ωφελημένο όμως βγήκε και το θερμικό αδελφάκι. Σε άλλες αγορές υπάρχει και μία αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση, στην εγχώρια αγορά εισάγεται και πάλι το υβριδικό μοντέλο.

Lexus UX250h AWD

Η ανανέωση του Lexus UX

Σε ένα τόσο εντυπωσιακό σχέδιο θα ήταν δύσκολο να γίνουν σημαντικές επεμβάσεις, για αυτό και οι αλλαγές έχουν περιοριστεί ουσιαστικά στα διαθέσιμα χρώματα του αμαξώματος (προσφέρονται συνδυασμοί διχρωμίας με την οροφή). Το μακρύ καπό με τα φουσκώματα, που καταλήγει στη μυώδη μάσκα, κερδίζει αμέσως το μάτι, ενώ οι μεγάλοι θόλοι φιλοξενούν τους νέας σχεδίασης τροχούς 17 ιντσών.

Lexus UX250h AWD

Στο πίσω μέρος η αεροτομή στην πέμπτη πόρτα βελτιώνει την αεροδυναμική, αλλά έχει και τη βοήθεια από τα φώτα, τα οποία έχουν ενσωματωμένα πτερύγια για τη διαμόρφωση της ροής του αέρα.

Lexus UX250h AWD

Στην κορυφή των διαθέσιμων εκδόσεων συνεχίζει να βρίσκεται η F Sport, με στάνταρντ ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενη ανάρτηση, που εξελίχθηκε από τη Yamaha, με ορισμένες εντονότερες «πινελιές» στο body kit και τροχούς 18 ιντσών. Μία νέα προσθήκη στην γκάμα είναι η ενδιάμεση έκδοση F Sport Design, που διαθέτει τη μάσκα Fmesh και μία εντυπωσιακή δίχρωμη οροφή.

Lexus UX250h AWD

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι περισσότερες, αφού, πέρα από τις επενδύσεις και ορισμένα υλικά, τα κυριότερα νέα εντοπίζονται στην κεντρική κονσόλα. Εκεί στην κορυφή βρίσκεται πλέον μία μεγαλύτερη οθόνη 12 ιντσών υψηλής ευκρίνειας. Ο χειρισμός μέσω αφής (αλλά και με φωνητικές εντολές μέσω της προσφώνησης «Hey Lexus») είναι πλέον ενσωματωμένος στην οθόνη, μιας και το touchpad στην κεντρική κονσόλα αποτελεί παρελθόν, μαζί με εκείνα τα μισοκρυμμένα χειριστήρια του ηχοσυστήματος στην άκρη του υποβραχιόνιου.

Lexus UX250h AWD

Έτσι ελευθερώθηκε αρκετός χώρος, ο οποίος όμως θα μπορούσε να αξιοποιηθεί καλύτερα, μιας και τοποθετήθηκε μόνο ένας πολυδιακόπτης για το χειρισμό της θέρμανσης και του εξαερισμού (έξτρα) των εμπρός καθισμάτων.

Lexus UX250h AWD

Τουλάχιστον η επιφάνεια ασύρματης φόρτισης είναι μεγαλύτερη από πριν, ενώ η εταιρεία έχει προσθέσει επίσης έναν νέο, ατμοσφαιρικό φωτισμό LED στην καμπίνα, με στόχο την αναβάθμιση του «ευ ζην» των επιβατών. Επίσης, υπάρχουν πλέον δύο θύρες USB, το στάνταρντ σύστημα πλοήγησης είναι πάντοτε συνδεδεμένο μέσω cloud, ενώ apple car play και android auto συνδέονται ασύρματα και ενσύρματα, αντίστοιχα. Να σημειώσουμε τέλος ότι μία πληθώρα δυνατοτήτων δίνεται στον οδηγό μέσω του Lexus Link app, ενώ η πλουσιότερη έκδοση F Sport διαθέτει σπορ καθίσματα και διαφορετικό τιμόνι, αλουμινένια πεντάλ και μια αποκλειστική σχεδίαση για τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων.

Lexus UX250h AWD

Μια εργονομική ιδιαιτερότητα του crossover του Lexus είναι η τοποθέτηση των δύο κυλινδρικών διακοπτών εκατέρωθεν της καλύπτρας του πίνακα οργάνων. Ο ένας αφορά το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (που απενεργοποιείται σε δύο στάδια) και ο άλλος την εναλλαγή μεταξύ των τριών διαθέσιμων προγραμμάτων οδήγησης (στην F Sport υπάρχουν δύο επιπλέον προγράμματα).

Lexus UX250h AWD

Αλλαγές δεν έχουμε στον πίνακα οργάνων, ο οποίος αποτελείται από μία ψηφιακή οθόνη (μέσα από το μενού των ρυθμίσεων ο οδηγός έχει ορισμένες δυνατότητες παραμετροποίησης της απεικόνισης) και δύο αναλογικούς δείκτες για τη θερμοκρασία και τη στάθμη καυσίμου.

Lexus UX250h AWD

Τα χωροταξικά θέματα είναι η αχίλλειος πτέρνα του ιαπωνικού crossover. Αυτό δεν ισχύει τόσο για τους εμπρός επιβάτες, όσο για τους πίσω, οι οποίοι δεν έχουν μεγάλα περιθώρια για το κεφάλι (ειδικά όταν υπάρχει η ηλιοροφή), τα γόνατα και τα κάτω άκρα, παρά το γεγονός ότι το κεντρικό τούνελ δεν προεξέχει καθόλου. Την κατάσταση δυσχεραίνει και το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών.

Lexus UX250h AWD

Ανάλογα «λιτοδίαιτο» σε χωρητικότητα είναι και το πορτ μπαγκάζ, όπου τα 283 λίτρα είναι μια μέτρια τιμή για ένα όχημα αυτών των διαστάσεων, αν και η διαμόρφωσή του είναι απόλυτα τετραγωνισμένη.

Το υβριδικό υπόβαθρο του Lexus UX 250h

Το Lexus UX είναι το ετεροζυγωτικό δίδυμο του Toyota CHR, καθώς, παρά τη διαφορετική εμφάνιση, μοιράζονται την πλατφόρμα GAC, αλλά και την καταξιωμένη υβριδική τεχνολογία της Toyota. Το σύστημα δεν είναι 5ης γενιάς, όπως αυτά που γνωρίσαμε πρόσφατα στα Corolla Cross και Corolla Hatchback, αλλά ανήκει στην 4η γενιά υβριδικών συστημάτων της Toyota. Αυτό, όπως θα δούμε παρακάτω, επηρεάζει κυρίως το θέμα του κιβωτίου, παρά αυτό της γενικότερης λειτουργίας και της κατανάλωσης.

Lexus UX250h AWD

UX250h hybrid system

 

Κάτω από το καπό, λοιπόν, βρίσκεται ένας 4κύλινδρος (ατμοσφαιρικός φυσικά) βενζινοκινητήρας κύκλου Άτκινσον, συνολικής χωρητικότητας 1.987 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 152 ίππους και 190 Nm, ενώ συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 109 ίππων, με τη συνδυαστική ισχύ του υβριδικού συστήματος να ανέρχεται στους 184 ίππους.

Lexus UX250h AWD

Η ηλεκτρική ενέργεια του αυτοφορτιζόμενου αυτού συστήματος αποθηκεύεται σε μία επαναφορτιζόμενη μπαταρία, ενώ το συντονισμό των μονάδων ισχύος αναλαμβάνει ένα κιβώτιο eCVT με 6 σχέσεις. Στην έκδοση AWD ένα μικρό επιπλέον ηλεκτρικό μοτέρ έχει ενσωματωθεί στο πίσω διαφορικό, κάτι που δημιουργεί τις προϋποθέσεις μετάδοσης της ροπής σε όλους τους τροχούς, ενώ παράλληλα αυξάνεται η δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Lexus UX250h AWD

Οι επεμβάσεις των Ιαπώνων στη σουίτα συστημάτων Lexus Safety System + του ανανεωμένου UX προσφέρουν βελτιωμένες επιδόσεις στο σύστημα Pre-Collision System, εξοπλίζοντας το αυτοκίνητο με Intersection Turning Assist και Emergency Steering Assist, το οποίο βοηθά τον οδηγό να αποφύγει εμπόδια χωρίς να εγκαταλείψει τη λωρίδα κυκλοφορίας του. Το Dynamic Radar Cruise Control υιοθετεί το Curve Speed Reduction, το οποίο προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος ώστε να ταιριάζει στην καμπυλότητα των στροφών.

To «πουπουλένιο» ρολάρισμα του UX

Οι μηχανικοί της Lexus ήξεραν ότι δε θα χρειαστεί να προχωρήσουν σε σημαντικές αλλαγές στις ρυθμίσεις της ανάρτησης, μιας και το UX ήδη ξεχώριζε για την ωραία του κύλιση. Έτσι, οι όποιες μικροεπεμβάσεις περιορίστηκαν σε επιμέρους στοιχεία, όπως είναι η ρύθμιση του ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης, τα αμορτισέρ και ορισμένες επεμβάσεις στην ακαμψία του πίσω μέρους.

Lexus UX250h AWD

Το αποτέλεσμα είναι μια πουπουλένια κύλιση, παρά τους 18άρηδες τροχούς του αυτοκινήτου της δοκιμής. Βαδίζοντας πιστά στα πρότυπα που μας έχουν συνηθίσει τα SUV της Lexus, το UX εξασφαλίζει ένα γαλήνιο περιβάλλον για τους επιβάτες του, απόρροια των ρυθμίσεων της ανάρτησης, αλλά και των πολιτισμένων χαρακτηριστικών λειτουργίας του υβριδικού συστήματος, τουλάχιστον σε χαμηλό και μεσαίο φορτίο λειτουργίας.

Εάν ο οδηγός αποφασίσει να ανεβάσει ρυθμό, τότε το κιβώτιο είναι αυτό που δημιουργεί τις πρώτες ηχητικές «διαμαρτυρίες», με ένα βουητό να προέρχεται από τις αυξημένες σ.α.λ. του κινητήρα. Η ανάρτηση διατηρεί τα προσχήματα κρατώντας τις κλίσεις του αμαξώματος σε λογικό πλαίσιο, ενώ η τετρακίνηση βελτιώνει σημαντικά τα επίπεδα πρόσφυσης, ακόμα και σε ολισθηρές επιφάνειες. Το τιμόνι μετά τις βελτιώσεις έχει αποκτήσει λίγο καλύτερη αίσθηση και σωστό βάρος, ειδικά όταν ο οδηγός επιλέξει το Sport πρόγραμμα.

Lexus UX250h AWD

Αυτή η ενέργεια επίσης βελτιώνει σημαντικά την αμεσότητα με την οποία αντιδρά το σύστημα κίνησης στις εντολές του γκαζιού. Η εικόνα θα ήταν ακόμα καλύτερη εάν το κιβώτιο διέθετε μια κανονική χειροκίνητη λειτουργία (μιας και τα paddles που υπάρχουν αξιοποιούν τις σχέσεις, για φρενάρισμα μέσω του κινητήρα).

Από την άλλη, όμως, το κιβώτιο δείχνει τον καλύτερό του εαυτό σε αστική χρήση, όπου με ένα ήπιο στυλ ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιεί πολύ συχνά την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία (το πρόγραμμα EV μπορεί να επιλεγεί και από τον σχετικό διακόπτη πίσω από τον επιλογέα του κιβωτίου). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η κατανάλωση να κυμαίνεται γύρω στα 5 λτ./100 χλμ., ενώ στο ταξίδι η τιμή σκαρφαλώνει πάνω από τα 6 λτ./100 χλμ.

Η Lexus συνεχίζει να ακολουθεί τον δικό της δρόμο, με το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό UX 250h. Είναι αρκετά κόμπακτ για τα χωροταξικά δεδομένα των οικογενειακών SUV, διατηρώντας όμως στο ακέραιο την premium αύρα που χαρακτηρίζει την ποιότητα κατασκευής και κύλισης._ 4Τ

LEXUS UX 250h AWD

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + 2 η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.987 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 152 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 190 Nm/4.400 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (εμπρός η/κ): 109 ίπποι >ΡΟΠΗ (εμπρός η/κ): 202 Nm >ΙΣΧΥΣ (πίσω η/κ): 7 ίπποι >ΡΟΠΗ (πίσω η/κ): 55 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 184 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: – >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: eCVT + 6 σχέσεις >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.495x1.840x1.540 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.640 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 283 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.600 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 177 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 131 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: από 38.500 ευρώ & από 47.400 ευρώ (AWD) 

Lexus UX250h AWD

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ