Αποστολή στη Φρανκφούρτη: Νέο Kia EV9
Το αμιγώς ηλεκτρικό EV9 εισάγει την Kia στα μεγάλα σαλόνια της ηλεκτρικής κινητικότητας πιστοποιώντας ότι τα δεδομένα έχουν αλλάξει.
Εκφραστής του νέου σχεδιαστικού δόγματος Opposites United της Kia, αλλά και φορέας σε κάθε του πτυχή σημαντικών τεχνολογικών και οικολογικών περγαμηνών στα πλαίσια του ταχέως αναπτυσσόμενου κλάδου της ηλεκτρικής κινητικότητας, το νέο EV9 που «συναντήσαμε» για πρώτη φορά δια ζώσης στη Φρανκφούρτη, την ευρωπαϊκή με άλλα λόγια έδρα της κορεάτικης εταιρείας, αποτελεί ένα καλά μελετημένο και «στέρεο» βήμα για την εταιρεία με σαφή προσανατολισμό στην επόμενη μέρα της αυτοκίνησης.
Κατ’ αρχήν πρόκειται για το δεύτερο, μετά το EV6, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Kia που βασίζεται στην εγνωσμένης αξίας αρχιτεκτονική Electric Global Modular Platform (E-GMP), η οποία εξασφαλίζει a priori σημαντικές ελευθερίες όσον αφορά το packaging και τη διαμόρφωση του εσωτερικού, αλλά και καθοριστικής σημασίας προνόμια στη φόρτιση, όπως το ηλεκτρικό κύκλωμα των 800V που επιτρέπει γρήγορη αναζωογόνηση της μπαταρίας και τη δυνατότητα ανταλλαγής ενέργειας με τις εκάστοτε υποδομές.
Από εκεί και πέρα, το μήκους 5,01 μέτρων e-SUV, και εφεξής η ναυαρχία της γκάμας Kia, είναι η πρώτη 7θεσια -ή 6θέσια- πρόταση στην ιστορία της εταιρείας, η οποία ενσωματώνει όλο το απαραίτητο τεχνολογικό υπόβαθρο για την «υποδοχή» αυτοματοποιμένης οδήγησης Eπιπέδου 3. Και συνάμα ένα από τα τουλάχιστον 10 νέα EV που θα δούμε να έρχονται στους δρόμους της Ευρώπης από τους κόλπους της Kia μέσα στην προσεχή τετραετία.
Kia EV9: Τεχνολογία αιχμής
Αν το παρουσιαστικό του νέου EV9 έχει βρει έντεχνα τον τρόπο να αποδίδει αεροδυναμικά (Cd: 0,28) αλλά και να εντυπωσιάζει και να τραβά αβίαστα το βλέμμα με τις επιμέρους επιλογές της ομάδας του Λιβανέζου επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της εταιρείας Karim Habib, τότε το ίδιο επιτυχημένη αποδεικνύεται η προσπάθεια του τμήματος R;D από την Κορέα να κερδίσει τις εντυπώσεις και με τις τεχνολογικές «ηλεκτρικές» περγαμηνές του νέου halo αυτοκινήτου της.
Εν προκειμένω, η Kia προσφέρει δύο εκδόσεις, με κίνηση στους πίσω τροχούς ή εναλλακτικά και στους τέσσερις, με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες αντίστοιχα, και μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 99,8 kWh σε όλες τις περιπτώσεις. Η ηλεκτρική μονάδα της EV9 RWD αποδίδει 149 kW, δηλαδή 203 ίππους, και μέγιστη ροπή 350 Nm, ενώ στην τετρακίνητη AWD παραλλαγή η συνδυαστική απόδοση σκαρφαλώνει στα 282 kW, ήτοι στους 383 ίππους (μεμονωμένα κάθε μονάδα παράγει 141 kW) ενώ η ροπή φτάνει εδώ στα 600 Nm ή για περιορισμένο χρονικό διάστημα στα 700 Nm με ενεργοποιημένη τη λειτουργία boost.
Υποστηρίζοντας ταχεία φόρτιση DC έως και 250 kW, ο συσσωρευτής ενέργειας του EV9 μπορεί να ανακτήσει ενέργεια για την κάλυψη 239 και 219 χλμ. για τις δύο διαθέσιμες εκδόσεις σε μόλις 15 λεπτά, ενώ μέχρι και την επίσημη πιστοποίηση βάσει του πρωτοκόλλου WLTP, η Kia ανακοινώνει μέγιστη αυτονομία της τάξης των 541 χλμ. για την πισωκίνητη έκδοση και 497 χλμ. για την τετρακίνητη. Οι… κατακτήσεις στον πραγματικό κόσμο του ηλεκτρικού κυκλώματος του αυτοκινήτου δεν θα σταματούν εδώ, καθώς το EV9 δύναται να φορτίσει απευθείας ηλεκτρικές συσκευές 220V (Vehicle-to-Load – V2L) και λίαν συντόμως ένα κτίριο (Vehicle-to-Building – V2B) ή ένα σπίτι (Vehicle-tο-Home – V2H), ενώ στο εγγύς μέλλον θα μπορεί επίσης να επιστρέφει την αποθηκευμένη ενέργεια στο δίκτυο (Vehicle-to-Grid – V2G).
Ένα e-SUV που έχει κάθε λόγο να «κοιτάει» ψηλά δεν θα μπορούσε παρά να διαθέτει ένα ανάλογης στόχευσης, εικόνας και ουσίας εσωτερικό. Εδώ, οι δύο οθόνες των 12,3 ιντσών, αλλά και η μικρότερη των 5,1 ιντσών για τον έλεγχο του κλιματισμού που βρίσκεται ενσωματωμένη ανάμεσά τους συνθέτοντας το Triple-Panorama-Display που εκτείνεται έως το μέσον περίπου του ταμπλό, έχουν τον πρώτο λόγο, μαζί ασφαλώς με ένα νέο head-up display και τις ουκ ολίγες επιλογές όσον αφορά την 7θέσια ή, εναλλακτικά, 6θέσια διαμόρφωση των καθισμάτων.
Kia EV9: λειτουργίες Pause και Enjoy της δεύτερης σειράς καθισμάτων
Η πρώτη σειρά κ προσφέρει καθίσματα χαλάρωσης τα οποία μπορούν να ανακλιθούν με το υποπόδιο εκτεταμένο κατά τη στάθμευση ή τη φόρτιση. Τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα καθίσματα είναι εξοπλισμένα με ενσωματωμένο σύστημα μνήμης, το οποίο ρυθμίζει αυτόματα τη θέση του καθίσματος καθώς και του τιμονιού στις προκαθορισμένες προτιμήσεις του οδηγού. Επιπλέον, η τρίτη σειρά είναι εξοπλισμένη με υποβραχιόνια που περιλαμβάνουν θήκες για μπουκάλια και ποτήρια.
Εκτός από τα καθίσματα χαλάρωσης της πρώτης σειράς, η 6θέσια διάταξη διαθέτει μία από τις δύο προαιρετικές επιλογές για τους επιβάτες της δεύτερης σειράς οι οποίες μπορούν να ενεργοποιηθούν όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο: τη λειτουργία Pause, η οποία μετατρέπει το εσωτερικό σε σαλόνι χάρη στα περιστρεφόμενα καθίσματα της δεύτερης σειράς και τη λειτουργία Enjoy με καθίσματα χαλάρωσης της δεύτερης σειράς με προσκέφαλα με προεκτάσεις.
Τα περιστρεφόμενα καθίσματα της δεύτερη σειράς της 6θέσιας έκδοσης διαθέτουν λειτουργία περιστροφής 180 μοιρών. Όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο, οι επιβάτες της δεύτερης σειράς μπορούν να γυρίσουν τα καθίσματά τους προς την τρίτη σειρά και να αλληλεπιδράσουν άμεσα με όσους βρίσκονται εκεί. Στη διάταξη αυτή η μεγάλη συρόμενη βάση που εκτείνεται από την κεντρική κονσόλα, λειτουργεί ως τραπέζι ανάμεσα στα καθίσματα.
Η λειτουργία Enjoy επιτρέπει επίσης στους επιβάτες της δεύτερης σειράς να ανακλίνουν τα καθίσματά τους όταν αυτοί της πρώτης σειράς χαλαρώνουν εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή άνεση για όλους τους επιβάτες στο ταξίδι. Κάθε κάθισμα χαλάρωσης είναι εξοπλισμένο με ένα πρόσθετο στήριγμα ποδιών και με πλήρη εξαερισμό τόσο μπροστά όσο και πίσω ώστε να μεγιστοποιείται η εμπειρία οδήγησης και μετακίνησης.
Kia EV9: Βιωσιμότητα, συνδεσιμότητα και ασφάλεια
Το νέο Kia EV9 σηματοδοτεί ένα ακόμα πρωτοποριακό ορόσημο, αποτελώντας το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί τη στρατηγική βιωσιμότητας σχεδιασμού τριών βημάτων της μάρκας, που έχει ως αφετηρία τη σταδιακή κατάργηση της χρήσης δέρματος, την εφαρμογή «10 must-have» βιώσιμων υλικών σε όλα τα νέα μοντέλα της Kia και τη συνεχή αύξηση της χρήσης από υλικά βιολογικής βάσης, όπως το καλαμπόκι, το ζαχαροκάλαμο και τα φυσικά έλαια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι ιθύνοντες της, στόχος της Kia είναι να αυξήσει το ποσοστό των ανακυκλωμένων πλαστικών που χρησιμοποιεί στο 20% έως το 2030.
Επίσης, EV9 θα είναι το πρώτο όχημα της Kia που μπορεί να αναβαθμιστεί μέσω της υπηρεσίας Kia Connect store για ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία και εξατομίκευση. Οι ιδιοκτήτες ή χρήστες μπορούν να αγοράσουν πρόσθετα χαρακτηριστικά μέσω του Kia Connect, τα οποία στη συνέχεια εγκαθίστανται εξ αποστάσεως στο αυτοκίνητο μέσω ενημερώσεων over-the-air (OTA). Κάτι που καθιστά ευκολότερη από ποτέ για τους πελάτες να αναβαθμίζουν την εμπειρία τους στην Kia και να παραμένουν ενημερωμένοι με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
Σε όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος, αυτές οι αναβαθμίσεις θα περιλαμβάνουν όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας και ευκολίας, την απόδοση οδήγησης, την εξωτερική εμφάνιση και το σύστημα πολυμέσων, όπως Remote Smart Parking Assist 2.0 (RSPA 2), με βελτιωμένη ανίχνευση αντικειμένων, όπου το αυτοκίνητο μπορεί να παρκάρει αυτόματα μόνο του, ακόμα και αν ο οδηγός βρίσκεται έξω από αυτό, δυνατότητα ροής περιεχομένπυ (streaming) και αύξηση ροπής (στις χώρες που είναι εφικτό).
Το Kia EV9 είναι εξοπλισμένο με ένα πλήρες σύνολο συστημάτων ενεργής υποβοήθησης του οδηγού για μέγιστη άνεση και ασφάλεια στο δρόμο. Είναι το πρώτο μοντέλο της Kia που εξοπλίζεται με δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3, που έχουν ως σημείο αναφοράς το σύστημα Highway Driving Pilot (HDP) που διατηρεί μια ασφαλή απόσταση παρακολούθησης από το προπορευόμενο όχημα και διατηρεί το όχημα κεντραρισμένο στη λωρίδα του, ακόμη και αν ο οδηγός αφήσει το τιμόνι. Το Kia EV9 διαθέτει επίσης στάνταρ συστήματα όπως είναι τα Highway Driving Assist, Lane Following Assist 2.0 (LFA 2.0), Blind View Monitor (BVM), Forward Collision-avoidance Assist 2.0 (FCA 2), Intelligent Front-lighting System, Driver Attention Warning (DAW), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Surround View Monitor (SVM), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA), Parking Distance Warning (PDW), Parking Collision-Avoidance Front and Side (PCA-F/S), Safe Exit Warning (SEW), Safe Exit Assist (SEA) και άλλα.
Nέα τάξη πραγμάτων με το νέο Kia EV9
Συνολικά, το νέο EV9 που αναμένεται να μπει δυναμικά στην αγορά μέσα στο τρέχον έτος είναι ένα EV που εντάσσεται αρμονικά στον δεδηλωμένο στόχο βιώσιμης ανάπτυξης της Kia αποτελώντας συνάμα μια σαφής δήλωση του νέου status αλλά και της γενικότερης κατεύθυνσης που θα ακολουθήσει η εταιρεία τα προσεχή χρόνια. Η οποία, ασφαλώς, είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ηλεκτροκίνηση.