Mercedes GLA 200: Σταθερή αξία
Δοκιμάζουμε τη δημοφιλή Mercedes GLA 200.
Δείτε εδώ: αναμνήσεις από Imola - Villeneuve Pironi ! | Speedzone Podcast EP29
Η Mercedes GLA είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην πρακτικότητα. Στο εσωτερικό είναι διάχυτη η ποιότητα που χαρακτηρίζει τα προϊόντα της φίρμας, ενώ ξεχωρίζει το οικείο πλέον σύστημα πολυμέσων MBUX, με το αυτοκίνητο της δοκιμής εν προκειμένω να είναι εξοπλισμένο με τις μεγάλες οθόνες των 10,25 ιντσών στο infotainment και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Αυτό όμως που πρακτικά γίνεται εμφανές από τη στιγμή που θα περάσεις στην καμπίνα του αυτοκινήτου είναι η περισσή άνεση με την οποία φιλοξενεί τους επιβάτες της. Με έναν κανονικού αναστήματος οδηγό, αυτός που θα βρεθεί πίσω του διαθέτει από μία έως δύο παλάμες αέρα για τα γόνατά του, ανάλογα με τη θέση του (έξτρα) συρόμενου καθίσματος. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει τελείως κανονικοποιημένο σχήμα και μπορεί να δεχτεί φορτίο 435 λίτρων, με τη φόρτωση να διευκολύνεται από το χαμηλό κατώφλι και την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος σε αναλογία 40:20:40, για περισσότερη ευελιξία στη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων.
Προτεραιότητα στην άνεση
Για την κίνηση της νέας Mercedes GLA φροντίζει εν προκειμένω το γνωστό βενζινοκίνητο σύνολο των 1.33 λίτρων που αποδίδει 163 ίππους, εμταφέροντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Ο 1.300άρης Μ 282 της «δικής μας» GLA αποδεικνύεται καθ’ όλα ικανός να κινήσει τα 1.485 κιλά του αμαξώματος. Με γραμμική απόδοση και τη μέγιστη ροπή των 250 Nm να αποδίδεται από τις 1.620 έως τις 4.000 σ.α.λ., λειτουργεί απρόσκοπτα τόσο στις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης όσο και όταν ο οδηγός ζητήσει το κάτι παραπάνω, με την πυκνή διάταξη των 7 σχέσεων του κιβωτίου να μην τον αφήνει κάπου ξεκρέμαστο. Ενδεικτικά, τα 100 χλμ./ώρα έρχονται μέσα σε 8,7 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα.
Όσον αφορά τον τομέα της κατανάλωσης, η εργοστασιακή συνδυαστική τιμή (5,7-6 λίτρα/100 χλμ., ανάλογα με την έκδοση) επιβεβαιώνεται μόνο στον ανοιχτό δρόμο, καθώς στην καθημερινή οδήγηση ενδείξεις άνω των 9 λίτρων/100 χλμ. είναι ο κανόνας, με τη μέση τιμή στη διάρκεια της δοκιμής να διαμορφώνεται τελικά στα 8,8 λτ./100 χλμ.
Εκείνο που απολαμβάνει τόσο ο οδηγός της GLA όσο και οι υπόλοιποι επιβάτες είναι ένα ξεκούραστο ταξίδι. Ο θόρυβος κύλισης δεν εισχωρεί στην καμπίνα, ενώ τη συνολική αίσθηση ενός πιο ραφιναρισμένου συνόλου δίνει η ησυχία που επικρατεί στο σαλόνι της GLA και στις υψηλότερες ταχύτητες. Σε αυτό συμβάλλει και η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στον αεροδυναμικό σχεδιασμό του αμαξώματος, με το συντελεστή οπισθέλκουσας να έχει συγκρατηθεί στο 0,28, ενώ έχουν περιοριστεί οι στροβιλισμοί στο πίσω μέρος, αλλά και οι δυνάμεις άντωσης, εξασφαλίζοντας έτσι αυξημένη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.
Η ανάρτησή της χαρακτηρίζεται από τις μεγάλες διαδρομές και την άνεση που προσφέρει, ακόμα και με τους μεγαλύτερους τροχούς των 18 ιντσών της «δικής μας» GLA (με ελαστικά 235/55), αντί των στάνταρντ 17 ιντσών. Αυτό γίνεται αντιληπτό από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, όπου αμέσως διαπιστώνει κανείς τη συγκριτικά πολύ καλύτερη ποιότητα κύλισης από την ομόλογη Α200.
Στην πράξη, η GLA, ακόμα και με τη στάνταρντ ανάρτηση Comfort, που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής, αποδεικνύεται ουδέτερη, ελέγχοντας αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και ταυτόχρονα εξασφαλίζοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Τέλος, το τιμόνι, με την κάπως μεγαλύτερη στεφάνη -κατά την παράδοση της εταιρείας-, είναι ακριβές και διαθέτει τη σωστή υποβοήθηση, αποτελώντας τη χρυσή τομή ανάμεσα στην «ανάλαφρη» προσέγγιση της Audi και την πιο οδηγοκεντρική φιλοσοφία της BMW.
Mercedes GLA 200: Ετοιμοπαράδοτη!
Αν την πρώτη γενιά της Mercedes GLA την είχαμε χαρακτηρίσει ως μια πιο πλουραλιστική μορφή της Α-Class, στη νέα της εκδοχή οι Γερμανοί κατάφεραν να διαφοροποιήσουν το μικρομεσαίο crossover ώστε να αποκτήσει τη δική του ξεχωριστή οντότητα. To δημοφιλές γερμανικό μοντέλο τώρα αποκτά ξεχωριστεί αξία, όντας ετοιμοπαράδοτο στην έκδοση GLA 200 (42.350 ευρώ) σε μια εποχή που η διαθεσιμότητα των καινούργιων αυτοκινήτων έχει προβληματίσει τους υποψήφιους αγοραστές.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
Δείτε εδώ: αναμνήσεις από Imola - Villeneuve Pironi ! | Speedzone Podcast EP29