Αυτός είναι ο βενζινοκινητήρας του VW Group που «υπογράφει» η Skoda
Ο βενζινοκινητήρας θα εξελιχθεί από την Skoda και θα τοποθετηθεί σε 50 μοντέλα από 7 μάρκες του VW Group.
Διαβάστε εδώ: Ποιος ήταν ο αληθινός «άνθρωπος από σίδηρο»
Η Skoda θα εξελίξει εφεξής όλους τους κινητήρες εσωτερικής καύσης της σειράς EA 211 για ολόκληρο το VW Group, κίνηση που έρχεται να αναδείξει την τεχνολογική αριστεία των μηχανικών της τσέχικης εταιρείας.
Μέχρι στιγμής, η Skoda έχει αναπτύξει κυρίως τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες MPI αυτής της σειράς και πλέον αναλαμβάνει την εξέλιξη και των υπερτροφοδοτούμενων εκδοχών τους με τον κωδικό «TSI».
Ο κινητήρας EA 211 καλύπτει μια ευρεία γκάμα κυλινδρισμού, κυβισμού και απόδοσης, περιλαμβάνοντας στη σουίτα του 3κύλινδρα και 4κύλινδρα σύνολα με χωρητικότητα από 1,0 έως και 1,6 λίτρα και απόδοση από 65 (MPI) έως και 150 ίππους (TSI). Αυτοί οι κινητήρες καταναλώνουν βενζίνη, CNG και αιθανόλη και είναι διαθέσιμοι και με ήπια υβριδικά συστήματα, ενώ η έκδοση των 1,4 λίτρων αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα πολλών plug-in hybrid οχημάτων του VW Group.
Μέχρι τώρα, η Skoda ήταν και παραμένει υπεύθυνη για την ανάπτυξη της πλατφόρμας MQB A0 Global, η οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει τους κινητήρες EA 211, ενώ παράλληλα εξελίξει τα ταμπούρα των συστημάτων πέδησης για ολόκληρο το VW Group. Επιπλέον, παράλληλα με τη νέα γενιά Superb, το νέο VW Passat έχει επίσης αναπτυχθεί στο Mladá Boleslav.
Skoda: Παράδοση στην κατασκευή και εξέλιξη κινητήρων
Η παράδοση της Skoda στην εξέλιξη κινητήρων της στη μονάδα στη Mlada Boleslav χρονολογείται πλέον πάνω από έναν αιώνα. Όλα ξεκίνησαν το 1899 όταν ο Vaclav Laurin και ο Vaclav Klement κατασκεύασαν σε αυτή το πρώτο τους ποδήλατο εξοπλισμένο με βοηθητικό κινητήρα, ενώ το 1905, η Laurin ; Klement παρουσίασε το πρώτο της αυτοκίνητο, το Voiturette A, το οποίο κινούνταν από έναν υγρόψυκτο κινητήρα 1,0 λίτρου που αναπτύχθηκε εσωτερικά.
Με λίγες εξαιρέσεις, η τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποίησε τις δικές της μονάδες ισχύος σχεδόν αποκλειστικά μέχρι να ενταχθεί στο VW Group. Ακόμη και μετά το 1991, η Skoda συνέχισε να διατηρεί την παράδοση ανάπτυξης και κατασκευής κινητήρων στη Mlada Boleslav, παρά το γεγονός ότι οι μονάδες κίνησης που αναπτύχθηκαν από άλλες μάρκες του ομίλου άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους κάτω από τα καπό των αυτοκινήτων Škoda.
Το 1997 ξεκίνησε η παραγωγή του κινητήρα 1.0 MPI στη Mlada Boleslav, τον οποίο η μάρκα προμήθευε επίσης σε άλλες εταιρείες του ομίλου. Ο κινητήρας 1.2 HTP της σειράς EA 111, ο προκάτοχος της τρέχουσας σειράς EA 211, αναπτύχθηκε επίσης από την Skoda. Σε σχεδόν 15 χρόνια παραγωγής, αυτός ο 3κύλινδρος κινητήρας έχει βρει θέση κάτω από το καπό σε περισσότερα από 3,5 εκατομμύρια οχήματα από όλες τις μάρκες του VW Group όπως η Skoda, η VW, η Seat, η Cupra και VW Commercial Vehicles.
Η παραγωγή της σειράς κινητήρων EA 211 ξεκίνησε στο Mlada Boleslav το 2012 με τον νέο 1.0 MPI, ενώ λίγο αργότερα η Skoda ανέλαβε την πλήρη ανάπτυξη των μονάδων ισχύος MPI για ολόκληρο τον όμιλο.
Δείτε εδώ: αναμνήσεις από Imola - Villeneuve Pironi ! | Speedzone Podcast EP29