Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι ευρωπαϊκές οικονομίες που στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό από την αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκονται αντιμέτωπες με μια σημαντική απειλή από τις εισαγωγές κινεζικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη.

Διαβάστε εδώ: Ποιος ήταν ο αληθινός «άνθρωπος από σίδηρο»

Τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα αποτελούν τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και θα μπορούσαν να κοστίσουν σε αυτές έως και 7 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως σε χαμένα κέρδη έως το 2030, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allianz Trade.

Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της Ευρώπης πρέπει να ανταποκριθούν στην πρόκληση με την επιβολή δασμών στα εισαγόμενα αυτοκίνητα από την Κίνα, να επιταχύνουν τις δράσεις τους στην ανάπτυξη υλικών και τεχνολογιών μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, ενώ συγχρόνως θα πρέπει να επιτρέψουν στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη, σύμφωνα με την έκθεση που δημοσιεύθηκε χθες από τη γερμανική ασφαλιστική εταιρεία.

Η μελέτη της Allianz, αν μη τι άλλο, απηχεί την προειδοποίηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Stellantis Carlos Tavares στη φετινή CES ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια «τρομερή μάχη» με τους Κινέζους εισαγωγείς.

Nio ET7

Οι ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν μια διπλή απειλή. Τόσο από την προοπτική μείωσης των πωλήσεων των δικών τους οχημάτων στην Κίνα, όπου οι τοπικοί κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους, όσο και από τις αυξανόμενες πωλήσεις των εισαγόμενων κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα από κινεζικές ή δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Σύμφωνα με την έρευνα με τίτλο «Η κινεζική πρόκληση για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία», οι εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη θα μπορούσαν να κοστίσουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση πάνω από 24 δισεκατομμύρια ευρώ σε οικονομική ανάπτυξη έως το 2030 ή διαφορετικά το 0,15% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της, ανέφερε η Allianz.

Ωστόσο, οι «εξαρτώμενες από την αυτοκινητοβιομηχανία οικονομίες της Γερμανίας, της Σλοβακίας και της Τσεχίας θα μπορούσαν να πληγούν ακόμη μεγαλύτερο» με απώλειες μεταξύ 0,3% και 0,4% του ΑΕΠ τους, ανέφερε η έκθεση.

«Το διακύβευμα είναι μεγάλο για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης: τέσσερα στα πέντε αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη συναρμολογούνται τοπικά.

«Η Ευρώπη είναι επίσης η παγκόσμια εξαγωγική δύναμη στον τομέα, με το εμπόριο αυτοκινήτων να δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα μεταξύ 70 και 110 δισεκατομμυρίων ευρώ για την ευρωπαϊκή οικονομία κάθε χρόνο την τελευταία δεκαετία», αναφέρει χαρακτηριστικά η έκθεση.

Nio EC7 - Κίνα