Δοκιμή: Yamaha NIKEN GT
Η μοναδικότητα του Yamaha NIKEN GT παραμένει βασικό χαρακτηριστικό του και για το 2023, καθώς δεν υπάρχει άλλη τρίτροχη μοτοσυκλέτα στον κόσμο με ανάλογα χαρακτηριστικά.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ - Verstappen: «Δεν είναι τζόγος η Formula 1» | Speedzone Podcast EP28
Το 2019 η Yamaha παρουσίασε τη NΙΚΕΝ σε μια πιο πλούσια έκδοση, ονόματι GT, η οποία απλά προσθέτει αρκετά στοιχεία στον εξοπλισμό του αρχικού μοντέλου, εμπλουτίζοντας τον τουριστικό του χαρακτήρα.
Η NΙΚΕΝ GT του 2023 έρχεται με νέο αναβαθμισμένο κινητήρα αυξημένων επιδόσεων και εναρμονισμένο με τις Euro 5 προδιαγραφές, ένας κινητήρας που έκανε το ντεμπούτο του στο ΜΤ09 στις αρχές του 2021.
Ο κινητήρας της NΙΚΕΝ GT είναι τοποθετημένος με εμπρόσθια κλίση 5° για βέλτιστη ισορροπία πλαισίου διαθέτει επανασχεδιασμένο στροφαλοθάλαμο, νέο ψυγείο για να αντεπεξέρχεται στις αυξημένες επιδόσεις ενώ εφοδιάζεται και με νέο μονόδρομο συμπλέκτη με υποβοήθηση στη μανέτα. Eίναι τοποθετημένος σε διαφορετική θέση από την προηγούμενη έκδοση και αυτό χάρη στο νέο ολοκαίνουργιο πλαίσιο της μοτοσυκλέτας.
Το μοτέρ φέρει πλέον μια σειρά νέων ηλεκτρονικών συστημάτων με το γκάζι YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle) και το ηλεκτρονικό γκριπ APSG (Accelerator Position Sensor Grip) να αντικαθιστούν το σύστημα με ντίζες και τροχαλίες του προηγούμενου.
Η νέα NΙΚΕΝ GT έρχεται με 3 προγράμματα οδήγησης (Sport, Street και Rain) τα οποία επηρεάζουν την απόκριση και την απόδοση του τρικύλινδρου κινητήρα αλλά και των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης, ενώ αναθεωρημένη είναι και η λειτουργία του traction control που ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα, λειτουργία που μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί εντελώς.
Στις αλλαγές του περιλαμβάνεται επίσης και το 3ης γενιάς quickshifter, το οποίο λειτουργεί πλέον στα ανεβάσματα αλλά και στα κατεβάσματα (το προηγούμενο μοντέλο λειτουργούσε μόνο στα ανεβάσματα).
Έχοντας αφιερώσει αρκετό χρόνο στην προηγούμενη έκδοση του funky τρίτροχου μπορώ να επιβεβαιώσω ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, ο προηγούμενος κινητήρας σε σχέση με τον τωρινό αγκομαχούσε λίγο να κουβαλήσει τα 260 κιλά της μοτοσυκλέτας. Η αύξηση χωρητικότητας αλλά και ιπποδύναμης δίνουν μια μεγάλη ανάσα κάνοντας τη ΝΙΚΕΝ GT πιο εκρηκτική τόσο σε εκκινήσεις όσο και σε προσπεράσεις. Ένα νέο επανασχεδιασμένο φιλτροκουτι αέρα βελτιώνει περισσότερο την απόδοση και δίνει στη μοτοσυκλέτα έναν αρκετά όμορφο και τραχύ ήχο ο οποίος γίνεται ιδιαίτερα αισθητός στο εύρος των μεσαίων και υψηλών στροφών.
Το πρωτοποριακό και μοναδικό μπροστινό σύστημα LMW εξακολουθεί να μονοπωλεί τις συζητήσεις όσων βρεθούν δίπλα της σε φανάρι αλλά και σταματημένη.
Με τους δυο μπροστινούς τροχούς, τα επίπεδα πρόσφυσης είναι εκπληκτικά ενώ έχετε περίπου 45 μοίρες γωνίας κλίσης για να στρίψετε αλλά και να μπορείτε να φρενάρετε πολύ πιο δυνατά και πολύ αργότερα στις στροφές από ό, τι σε μια «κανονική» μοτοσικλέτα. Πραγματικά η ΝΙΚΕΝ στρίβει όπως καμία άλλη μοτοσυκλέτα στον κόσμο και το μόνο που χρειάζεται είναι ένα μικρό χρονικό διάστημα για να εγκλιματιστείτε.
Η αίσθηση φρεναρίσματος είναι εξαιρετική ακόμα και όταν επιβραδύνετε για μια στροφή, η μοτοσυκλέτα παραμένει συγκροτημένη επιτρέποντας σας ακόμη και να χειριστείτε τη γραμμή σας στη μέση της στροφής με τέτοιο μαγικό τρόπο που δεν θα μπορούσατε να κάνετε με μια Tracer 9, για παράδειγμα.
Η νέα έκδοση της ΝΙΚΕΝ GT διαθέτει νέο πίσω αμορτισέρ, με ελατήριο μικρότερης διαμέτρου και νέο ελαφρύ ψαλίδι κατασκευασμένο από σφυρήλατο αλουμίνιο μειωμένο κατά 236 γρ σε σύγκριση με το προηγούμενο εξάρτημα από χάλυβα, βελτιώνοντας έτσι σημαντικά την πίσω αίσθηση της μοτοσυκλέτας κάνοντας την πιο συγκροτημένη όταν βγαίνει από γρήγορες και αργές στροφές.
Αν και το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής ήταν σε εκπληκτικής ποιότητας άσφαλτο δεν θα μπορούσε να λείπει για μια τέτοια μοτοσυκλέτα και ένα τμήμα καλυμμένο με λακκούβες και ατέλειες. Διασχίζοντας αρκετές κακοτεχνίες λοιπόν που θύμιζαν κατά πολύ Ελληνικούς δρόμους και σε πλήρη κλίση μέσα στις στροφές τίποτα δεν μπορεί να διαταράξει την ψυχραιμία της μοτοσυκλέτας. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι αν οδηγούσαμε με τον ίδιο τρόπο και με την ίδια ταχύτητα σε δίκυκλη μοτοσικλέτα, το αποτέλεσμα θα ήταν πολύ διαφορετικό.
Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης της μοτοσυκλέτας έχει επίσης αλλάξει για φέτος, με δύο επίπεδα παρεμβατικότητας αλλά και με δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης. Δεν αισθάνθηκα πραγματικά μεγάλη παρέμβαση από το Traction Control παρα μόνο όταν το απενεργοποίησα εντελώς το σύστημα και η μοτοσικλέτα αισθάνθηκε αισθητά πιο πρόθυμη. Πιθανότατα έχει να κάνει περισσότερο με το πόσο πρόσφυση είχαν οι δρόμοι στη διαδρομή της παρουσίασης, και θα είναι μάλλον πιο εμφανές όταν δοκιμάσουμε τη μοτοσυκλέτα σε Ελληνικό έδαφος.
Η θέση οδήγησης είναι άνετη, σωστή και η νέα βελούδινη σέλα θα βοηθήσει πολύ τους κοντύτερους αναβάτες. Τα μαρσπιέ είναι και αυτά σωστά τοποθετημένα με τα καουτσούκ να κάνουν εξαιρετική δουλειά φιλτράροντας τυχόν δονήσεις από τον νέο κινητήρα 890 κ.εκ.
Μια μεγάλη αλλαγή για τη NΙΚΕΝ GT είναι η τοποθέτηση νέας TFT οθόνης 7 ιντσών η οποία επιτρέπει τη σύνδεση Bluetooth με κινητό τηλέφωνο ενώ μπορεί να συνδεθεί και με την εφαρμογή πλοήγησης Garmin αλλά και την εφαρμογή MyRide της Yamaha. Τον τουριστικό του προσανατολισμό τονίζει ακόμα περισσότερο η νέα ρυθμιζόμενου ύψους ζελατίνα, της οποία το εύρος ρύθμισης είναι 70mm και δυστυχώς γίνεται μηχανικά με το χέρι.
Η NIKEN GT διαθέτει σκληρές πλαϊνές βαλίτσες χωρητικότητας 30 λίτρων η κάθε μια, πρίζα USB-A – με πρίζα 12V κάτω από τη σέλα και θερμαινόμενα γκριπ, όλα στον βασικό της εξοπλισμό.
Μετά από περίπου 150 χιλιόμετρα οδήγησης στη Σαρδηνία, τα καλύψαμε όλα, ορεινά στροφιλικια σε μεγάλο υψόμετρο, μεγάλους και μικρούς επαρχιακούς αλλά και οδήγηση στο εθνικό τους δίκτυο.
Έχοντας οδηγήσει λοιπόν και τις δύο εκδόσεις του NΙΚΕΝ τώρα, οι αναβαθμίσεις που έγιναν στη μοτοσικλέτα την βελτίωσαν κατά πολύ, καθώς η Yamaha αντιμετώπισε με επιτυχία σχεδόν όλες τις γκρίνιες που είχαν οι πρώτοι ιδιοκτήτες. Είναι πιο ευέλικτη και εκρηκτική χάρη στον νέο κινητήρα 890 κ. εκ., πιο ψύχραιμη χάρη στις βελτιώσεις της ανάρτησης και πιο τεχνολογικά προηγμένη, χάρη σε μία από τις καλύτερες οθόνες TFT της αγοράς και βέβαια εξακολουθεί να είναι εξίσου άνετη στην οδήγηση, εξίσου διασκεδαστική στις στροφές και εξίσου μοναδική όπως και πριν.