Dieselgate: Ομολογία ενοχής από τον Rupert Stadler;
Ο πρώην επικεφαλής της Audi, Rupert Stadler, φέρεται να είναι έτοιμος να ομολογήσει τον ρόλο του στο διαβόητο σκάνδαλο dieselgate με σημαντικά για τον ίδιο ανταλλάγματα.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ - Verstappen: «Δεν είναι τζόγος η Formula 1» | Speedzone Podcast EP28
Μπορεί το VW Group να επιδιώκει να αφήσει οριστικά πίσω του την υπόθεση που αφορά το διαβόητο σκάνδαλο dieselgate, ωστόσο οι εξελίξεις σε δικαστικό επίπεδο επαναφέρουν το θέμα στην επικαιρότητα.
Αυτή τη φορά μέσω του Rupert Stadler, του πρώην CEO της Audi, ο οποίος φέρεται να είναι έτοιμος να ομολογήσει τον ρόλο του στο σκάνδαλο εκπομπών ρύπων του γερμανικού ομίλου με αντάλλαγμα την αναστολή της επικείμενης ποινής φυλάκισής του και την πληρωμή προστίμου ύψους 1,1 εκατομμυρίου ευρώ, όπως ανακοίνωσε σήμερα η ομάδα υπεράσπισης του.
Θυμίζουμε ότι ο Rupert Stadler κατηγορήθηκε το 2020 για το ρόλο του στο σκάνδαλο dieselgate μετά την παραδοχή του VW Group το 2015 ότι χρησιμοποίησε παράνομο λογισμικό για να χειραγωγήσει τις δοκιμές πιστοποίησης των εκπομπών ρύπων σε πολλά μοντέλα του.
Ο Rupert Stadler κατηγορείται επισήμως «ότι απέτυχε να βάλει φρένο στην πώληση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τα οποία έφεραν το παράνομο λογισμικό, ακόμη και όταν οι αρχές των ΗΠΑ αποκάλυψαν το όλο θέμα». Τότε, ο πρώην CEO της Audi επέμεινε στην αθωότητά του κατηγορώντας τους μηχανικούς της εταιρείας για την αποτυχία του να αποκαλύψει το σκάνδαλο.
Η ομάδα υπεράσπισης του Rupert Stadler είπε ότι μια δήλωση θα γίνει σε δύο εβδομάδες από σήμερα, ενώ στη συνέχεια οι αρμόδιοι δικαστές θα είναι εκείνοι που θα αποφασίσουν εάν η δήλωση αυτή ισοδυναμεί με πλήρη ομολογία.
Οι εισαγγελείς φέρεται να έχουν δώσει το πράσινο φως για την ολοκλήρωση της ως άνω συμφωνίας. Στο παρελθόν οι δικαστικές αρχές είχαν δηλώσει ότι ο Rupert Stadler βρίσκονταν αντιμέτωπος με ποινή φυλάκισης από 1,5 έως 2 χρόνια, η οποία θα αναστέλλονταν εάν δεχόταν να ομολογήσει.
Ο πρώην CEO της Audi δικάστηκε μαζί με τον Wolfgang Hatz, πρώην επικεφαλής ανάπτυξης κινητήρων της Audi, ο οποίος αργότερα έγινε ο κορυφαίος μηχανικός του VW Group, αλλά και τον πρώην διευθυντή κινητήρων ντίζελ Giovanni Pamio.