WEC – 6 ώρες του Spa: Pole για την Toyota
Παρά τα απρόοπτα του ενός από τα δύο πρωτότυπά της, η Toyota κέρδισε στο Βέλγιο μια ακόμη pole-position στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), με μικρή όμως διαφορά από την Ferrari.
Η αγωνιστική ημέρα ξεκίνησε με τη διεξαγωγή της τρίτης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών, η οποία επηρεάστηκε από τον άστατο καιρό. Η περίοδος αυτή βρήκε ταχύτερη τη συμμετοχή της Toyota Gazoo Racing με τo #7, καθώς ο γύρος της τελευταίας στιγμής του Kamui Kobayashi (2:08.702) όταν η πίστα είχε πλέον στεγνώσει ήταν αρκετός για την πρώτη θέση.
Πριν τη διαδικασία για την pole-position στα hypercars, την ανώτερη στο World Endurance Championship (WEC), υπήρχε το ερώτημα αν οι Ferrari 499P θα μπορούσαν να πλησιάσουν περαιτέρω σε χρόνους τα GR010 Hybrid της Toyota Gazoo Racing, με την οποία μοιράστηκαν σε ταχύτερες επιδόσεις την πρώτη ημέρα των ελεύθερων δοκιμαστικών.
Για την Τoyota, η διαδικασία ξεκίνησε με απρόοπτα και συγκεκριμένα με την έξοδο του #8 GR010 Hybrid στην Raidillon, η οποία έφερε διέκοψε τα δρώμενα για λίγα λεπτά της ώρας (ο οδηγός του αυτοκινήτου Brendon Hartley είναι οκ). Kατόπιν αυτού του συμβάντος, η έτερη Toyota #7 εγκαταστάθηκε στην κορυφή των χρόνων, γράφοντας τον ταχύτερο γύρο (2:00.812) με τον Kamui Kobayashi στο cockpit.
Tα δύο πρωτότυπα της Ferrari κατέλαβαν την δεύτερη και την τρίτη θέση στη χρονομετρημένη διαδικασία, ακολουθούμενα από τις δύο Cadillac. Στην έκτη θέση ολοκλήρωσε η μία από τις δύο Porsche 963 της Penske Motorsport και στην ένατη το Peugeot 9×8.
Στην κατηγορία των πρωτοτύπων LMGTE Am, ταχύτερη όλων ήταν η #23 Οreca 07-Gibson (με οδηγούς τους Joshua Pierson, Tom Blomqvist, Oliver Jarvis). Ο χρόνος που έδωσε την πρώτη θέση (2: 05.979) επιτεύχθηκε με τον Tom Blomqvist στο cockpit.
Στα αγωνιστικά της κατηγορίας LMGTE Am, με τα οποία ξεκίνησε η διαδικασία στην πίστα του Spa, ταχύτερη ήταν η #25 Aston Martin Vantage AMR (με οδηγούς τους Ahmad Al Harthy, Michael Dinan, Charlie Eastwood). Ο χρόνος που έδωσε την πρώτη θέση (2.17.216) επιτεύχθηκε με τον Al Harthy στο cockpit.
H συνέχεια αύριο, με τον εξάωρο αγώνα, που ξεκινά λίγο πριν τις 2 το μεσημέρι (ώρα Κύπρου).