Πρεμιέρα για τη νέα Mercedes E-Class
Στην έκτη γενιά της πλέον, η νέα Mercedes E-Class προάγει την τεχνολογία σε όλα τα επίπεδα.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ayrton Senna: Ο φιλόσοφος της ταχύτητας | Speedzone Podcast EP27
Η Mercedes E-Class είναι από τα πλέον εμβληματικά μοντέλα της γερμανικής εταιρείας, που μετρά 30 χρόνια ιστορίας. Ένα βήμα πριν από την κορυφαία S-Class, σε κάθε γενιά της αποτελεί τον «φορέα» των νέων τεχνολογιών της Mercedes στο υψηλότερο επίπεδο.
Κάτι που ισχύει και σ’ αυτή την έκτη γενιά της, με την ανανεωμένη E-Class να ακολουθεί την εξελικτική και όχι τη ριζοσπαστική διαδικασία, όσον αφορά τη σχεδίαση, εστιάζοντας περισσότερο στην τεχνολογία. Κάτι που αντικατοπτρίζεται στο εσωτερικό του μεσαίου γερμανικού σεντάν, εκεί όπου οι αλλαγές είναι έντονες.
Υιοθετεί τη φιλοσοφία της ηλεκτρικής εκδοχής του μοντέλου, με την EQE να αποτελεί το δότη της νέας σχεδιαστικής προσέγγισης. Το ταμπλό είναι γεμάτο οθόνες και κάμερες, τρεις και δύο στον αριθμό -ανάλογα με την έκδοση- με την οθόνη που είναι τοποθετημένη εμπρός από το συνοδηγό και ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό, να αποτελεί το νεοτερισμό της ανανεωμένης E-Class. Επίσης, μια κάμερα είναι εστιασμένη στον οδηγό για να παρακολουθεί το ποσοστό συγκέντρωσής του και μια ακόμα επιτρέπει να βγάζεις… selfies ή να πραγματοποιείς meeting.
Η μεγάλη γυάλινη επιφάνεια της MBUX Superscreen καταλαμβάνει το πλάτος του ταμπλό κυριαρχώντας στην εικόνα του σημαντικά αναβαθμισμένου εσωτερικού της νέας E-Class. Τώρα ένας νέος πιο ισχυρός κεντρικός υπολογιστής «τρέχει» τις λειτουργίες, των οποίων τα εικονίδια είναι πιο απλά και χρωματικά κωδικοποιημένα, ώστε να συμβάλουν στην καλύτερη εργονομία, ταιριάζοντας περισσότερα σε αυτά ενός smartphone που είναι ένα γνωστό περιβάλλον για τον καθένα.
Επιπλέον, σε αυτή την έκτη γενιά του μεσαίου σεντάν της Mercedes είναι διαθέσιμο το ψηφιακό κλειδί (Digital Key), με χρήση του έξυπνου κινητού iPhone και Apple Watch, που έρχεται να αντικαταστήσει το συμβατικό. Αυτό το νέο Digital Key επιτρέπει στον κάτοχο του αυτοκινήτου την παραμετροποίηση των λειτουργιών του οχήματος, ανάλογα με τον χρήστη, με τη νέα E-Class να μπορεί να αναγνωρίζει έως και 16 διαφορετικά άτομα.
Διαβάστε επίσης: Το φαντεζί εσωτερικό της νέας Mercedes E-Class
Mercedes E-Class: Εξωτερικά…
Αν και το εσωτερικό είναι αυτό που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο και οι αλλαγές που έχουν γίνει στο εξωτερικό. Η κλασική προσέγγιση του μοντέλου τριών όγκων κυριαρχεί, με το μακρύ καπό να συνδυάζεται με έναν κοντό πρόβολο, που φέρνει τους τροχούς στην άκρη του αυτοκινήτου και επιτρέπει στους σχεδιαστές να «τραβήξουν» την καμπίνα προς τα πίσω.
Επιρροές από την EQ συναντάμε και εδώ, στο εξωτερικό της νέας E-Class. Το εμπρός μέρος, με τη γυαλιστερή μαύρη μάσκα και τα λεπτά φωτιστικά σώματα, δίνουν χώρο -σχεδιαστικά- στις μεγάλες εισαγωγές αέρα που είναι τοποθετημένες στις άκρες του προφυλακτήρα. Τα φώτα είναι LED σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου στις βασικές τους θέσεις, και προαιρετικά στη λειτουργία ημέρας.
Στο προφίλ κυριαρχεί η αρμονία στις αναλογίες, με τις χειρολαβές τώρα να ξεχωρίζουν, αφού έγιναν -προαιρετικά- χωνευτές μέσα στις πόρτες, παραπέμποντας στα μεγάλα πολυτελή μοντέλα της Mercedes. Το αυτοκίνητο πατάει σε τροχούς 18 ιντσών ενώ είναι διαθέσιμες επιλογές μέχρι και 21 ιντσών. Την εξωτερική εικόνα της νέας E-Class ολοκληρώνουν οι αλλαγές στο πίσω μέρος. Εκεί όπου τα φωτιστικά σώματα LED δύο τμημάτων έχουν νέο περίγραμμα και σχεδίαση, παρέχοντας μια νέα φωτεινή υπογραφή στο πολυτελές μοντέλο.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, η νέα E-Classέχει μήκος 4,949 μ. πλάτος 1,880 μ. και ύψος 1,468 μ. Οι γενναιόδωρες διαστάσεις συνοδεύονται από ανάλογους χώρους στο εσωτερικό, με το μήκους 2,961 μ. μεταξόνιο να προϊδεάζει για τις ανέσεις που προσφέρει το μεσαίο σεντάν. Ανάλογα, ικανοποιεί και ο χώρος αποσκευών που έχει όγκο 540 λίτρα.
Mercedes E-Class: Κάτω από το καπό
Η νέα E-Class είναι διαθέσιμη σε μια βενζινοκίνητη έκδοση, την E 200, τρεις plug-in hybrid, τις E 300 e, E 300 e 4MATIC και E 400 e 4MATIC και δύο diesel, τις E 220 d και E 220 d 4Matic, με τις την πρώτη και τις δύο τελευταίες να συνδυάζονται με ήπια υβριδικό σύστημα.
Πιο αναλυτικά, η E 200 εφοδιάζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1.999 κ.εκ. με απόδοση 204 ίππων και 320 Nm ροπής, με το mild hybrid σύστημα να συμβάλει με έξτρα ώθηση 23 ίππων και 205 Nm ροπής.
Ανάλογα συμβάλει και στις εκδόσεις diesel, οι οποίες εφοδιάζονται με turbo κινητήρα 1.993 κ.εκ. που αποδίδει 197 ίππους και 440 Nm ροπής, με τη διαφορά να εστιάζεται στον άξονα που περνάει η μετάδοση, καθώς στην E 220 d είναι μόνο στον πίσω, ενώ στην E 220 d 4MATIC είναι και στους δύο άξονες ή αν θέλετε και στους 4 τροχούς.
Πιο πάνω τοποθετούνται οι plug-in hybrid εκδόσεις. Αυτές εφοδιάζονται με ένα υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1.999 κ.εκ. και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, που αποδίδουν συνδυαστικά 313 ίππους και 550 Nm ροπής στην E 300 e και E 300 e 4MATIC και 381 ίππους και 650 Nm ροπής στην κορυφαία έκδοση E 400 e 4MATIC.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ayrton Senna: Ο φιλόσοφος της ταχύτητας | Speedzone Podcast EP27