Ράλλυ Κροατίας – 1η Ημέρα: Με βραχεία κεφαλή ο Neuville
Μετά την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Κροατίας ο Thierry Neuville είναι ο επικεφαλής, με τον Elfyn Evans να είναι σε απόσταση αναπνοής στην δεύτερη θέση μπροστά από τον Ott Tanak.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ayrton Senna: Ο φιλόσοφος της ταχύτητας | Speedzone Podcast EP27
Η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Κροατίας έκρυβε ανατροπές, προβλήματα αλλά και λάθη, με την κατάταξη να αλλάζει διαρκώς τόσο στην μεγάλη κατηγορία όσο και στο WRC2 και φυσικά και στο Junior WRC.
Ο Thierry Neuville είναι ο πρωτοπόρος του Ράλλυ Κροατίας αλλά δεν είχε μία καθόλου εύκολη πρώτη ημέρα. Ο Βέλγος στο πρωινό σκέλος ταλαιπωρήθηκε αρκετά από το set-up του Hyundai i20N Rally1, το οποίο δεν του επέτρεπε να κινηθεί με τον ρυθμό και την ταχύτητα που πίστευε ότι μπορούσε. Ωστόσο, μετά την δεύτερη ειδική βρέθηκε στην πρώτη θέση, με τον Elfyn Evans πίσω του, με τον Neuville να φτάνει την μεταξύ τους διαφορά στα 16 δευτερόλεπτα πριν το μεσημεριανό service. Το απόγευμα ο Neuville έπεσε θύμα του εαυτού του αφού δεν έκανε την καλύτερη επιλογή ελαστικών, με τον Evans να μειώνει δραματικά την μεταξύ τους διαφορά στα 5.7 δευτερόλεπτα στο τέλος της ημέρας.
Παρά τα προβλήματα που είχε ο Βέλγος οδηγός της Hyundai δήλωσε ικανοποιημένος από την δουλειά που έκανε η ομάδα του και ότι στοχεύει να παραμείνει στην πρώτη θέση μέχρι το τέλος του αγώνα.
Σε έναν αγώνα που δεν μπορεί να σκοράρει βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών ο Elfyn Evans ξεκίνησε αρκετά δυναμικά. Ο Ουαλός της Toyota έχτιζε σταδιακά τον ρυθμό του μέσα στην ημέρα, φτάνοντας το peak του στο απογευματινό σκέλος, όταν και μείωσε αρκετά την διαφορά του από τον Thierry Neuville. Μάλιστα ο Evans κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στην τελευταία ειδική της ημέρας. Στις δηλώσεις του επεσήμανε ότι ο αγώνας είναι μακρύς και ότι περιμένει μία ενδιαφέρουσα μάχη για την συνέχεια.
Σχεδόν καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας στην τρίτη θέση βρισκόταν ο Ott Tanak. Το πρωινό ξεκίνησε με προβλήματα για την Εσθονό της M-Sport Ford, αφού στην πρώτη ειδική έχασε την υποβοήθησε του υβριδικού συστήματος και του έσβησε και ο κινητήρας σε μία φουρκέτα ενώ είχε και πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης στην απλή διαδρομή πριν την πρώτη ειδική. Το απόγευμα η ταχύτητα του βελτιώθηκε και κατάφερε να κερδίσει την 7η ειδική διαδρομή του Ράλλυ Κροατίας.
Στην μάχη για το τρίτο σκαλί του βάθρου βρίσκεται και ο Esapekka Lappi παρά το κακό του ξεκίνημα στην πρώτη ειδική διαδρομή. Ο Φινλανδός της Hyundai δεν είχε καθόλου αυτοπεποίθηση στα σημεία όπου είχε μπει χώμα μέσα στην ειδική, χάνοντας αρκετό χρόνο. Σταδιακά ο ρυθμός του έγινε καλύτερος και κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στην 6η ειδική του Ράλλυ Κροατίας και να ανέβει προσωρινά στην τρίτη θέση. Για την συνέχεια του αγώνα ο Lappi θέλει να κάνει κάποιες αλλαγές στο set-up του Hyundai i20N Rally1 για να το κάνει πιο εύκολο στην οδήγηση.
Ο Sebastien Ogier ήταν ίσως ο ταχύτερος οδηγός της πρώτη ημέρας του Ράλλυ Κροατίας. Ο Γάλλος ήταν ο ταχύτερος στην πρώτη ειδική, αλλά στην επόμενη είχε κλατάρισμα εμπρός αριστερά και σταμάτησε μέσα στην ειδική για το αλλάξει, χάνοντας κάτι παραπάνω από ενάμιση λεπτό. Παρά το κλατάρισμα ο 8 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής συνέχισε στον ίδιο ρυθμό, κερδίζοντας ειδικές, καταφέρνοντας να αναρριχηθεί στην 5η θέση της κατάταξης, παρά το κλατάρισμα που είχε και στην τελευταία ειδική.
Μόλις 8 δέκατα του δευτερολέπτου χωρίζουν τον 7ο Takamoto Katsuta από τον 8o Pierre Louis Loubet, με τους δύο να αλλάζουν θέσεις στην τελευταία ειδική. Ο Katsuta δεν είχε τον ρυθμό για κάτι καλύτερο και έναν τετακέ σε ένα στενό κομμάτι της πέμπτης ειδικής τον έκανε να χάσει παραπάνω χρόνο.
Με σταθερό ρυθμό κινήθηκε και ο Pierre Louis Loubet που ήθελε να αποφύγει τα οδηγικά λάθη και να φτάσει στο τέλος της ημέρας χωρίς προβλήματα.
Στην 8η θέση ολοκλήρωσε την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Κροατίας ο Kalle Rovanpera. Το set-up στο Toyota GR Yaris Rally1 του Φινλανδού δεν ήταν το καλύτερο για τον ίδιο, παρά τον ταχύτερο χρόνο που είχε σημειώσει στο shakedown, αφού το αυτοκίνητο ήταν ληθαργικό και είχε υποστροφή, κάτι που δεν αρέσει στον Φινλανδό πρωταθλητή. Ο Rovanpera είχε κλατάρισμα στην δεύτερη ειδική διαδρομή, στο ίδιο σημείο με τον Sebastien Ogier, με τον Φινλανδό να σταματάει, κι αυτός, να το αλλάξει.
Στο WRC2 ο απόλυτος κυρίαρχος της ημέρας ήταν ο Yohan Rossel με το Citroen C3 Rally2. Ο Γάλλος τέθηκε επικεφαλής από την αρχή και δεν άφησε περιθώριο αντίδρασης στους αντιπάλους του. Στην δεύτερη θέση και 30 δευτερόλεπτα πίσω ακολουθεί ο Nikolay Gryazin με το Skoda Fabia RS Rally2, που παραλίγο να έχει έξοδο στην δεύτερη ειδική διαδρομή του Ράλλυ Κροατίας. Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει ο Nicolas Ciamin με Volkswagen Polo GTI R5.
Ο Oliver Solberg δεν σκοράρει βαθμούς στο Ράλλυ Κροατίας αλλά κατάφερε να ολοκληρώσει την πρώτη ημέρα στην τέταρτη θέση των Rally2 αυτοκινήτων. Ο Σουηδός δυσκολεύτηκε με το set-up του Skoda Fabia RS Rally2 σε όλη την διάρκεια της ημέρας.
Ο πρωταθλητής του 2022, Emil Lindholm, αντιμετώπισε προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων στην δεύτερη ειδική διαδρομή όταν και έσπασε μία βίδα, οδηγώντας με μόνο μία ταχύτητα. Μετά την ειδική κατάφερε να επιδιορθώσει την ζημιά και να συνεχίσει κανονικά.
O Adrien Fourmaux αντιμετώπισε κάποιο μηχανικό πρόβλημα με το Ford Fiesta Rally2 στην δεύτερη ειδική διαδρομή με αποτέλεσμα να χάσει αρκετό χρόνο.
Δύσκολη ημέρα είχε και ο Gus Greensmith, με ένα κλατάρισμα στην δεύτερη ειδική διαδρομή να τον ρίχνει από την τρίτη θέση της κατηγορίας στην 8η και 3 λεπτά πίσω από τον πρωτοπόρο.
Στο Junior WRC η μάχη ανάμεσα στους William Creighton και Laurent Pellier συνεχίζεται και στις ειδικές του Ράλλυ Κροατίας. Ο Γάλλος ήταν επικεφαλής μετά το πρωινό loop αλλά το απόγευμα ο Ιρλανδός έκανε την επίθεση του και πέρασε την κορυφή της κατάταξης, κερδίζοντας όλες τις απογευματινές ειδικές. Η μεταξύ τους διαφορά είναι μόλις 9 δευτερόλεπτα, ενώ ο τρίτος Diego Dominguez Jr. είναι 3 λεπτά πιο πίσω.
Ακόμα μία απαιτητική ημέρα περιμένει τα πληρώματα στις ειδικές της δεύτερης ημέρας του Ράλλυ Κροατίας, με την βροχή να έχει ήδη κάνει την εμφάνισή της στις αυριανές ειδικές διαδρομές. Η πρώτη ειδική του Σαββάτου ξεκινά στις 08:54 ώρα Κύπρου.
Αναλυτικά η κατάταξη μετά την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Κροατίας: