Ράλλυ Μεξικού 2023 – Preview: Στην χώρα των σομπρέρο
Το ιδιαίτερο Ράλλυ Μεξικού αποτελεί τον τρίτο γύρο του WRC και θα διεξαχθεί από τις 16 έως τις 19 Μαρτίου περιλαμβάνοντας 23 ειδικές διαδρομές.
Ο θίασος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ φτάνει στην τρίτη του στάση για φέτος, το ιδιαίτερο και άκρως απαιτητικό Ράλλυ Μεξικού.
Η «κλασική» τριάδα των πρώτων αγώνων του WRC επιστρέφει και πάλι φέτος, αφού μετά τα ιδιαίτερα Ράλλυ Μόντε Κάρλο και Ράλλυ Σουηδίας σειρά έχει το Ράλλυ Μεξικού, με τα αυτοκίνητα να πατούν για πρώτη φορά χώμα την φετινή σεζόν.
Η ιστορία του Ράλλυ Μεξικού ξεκινά το μακρινό 1979, με την πιο σύγχρονη ιστορία του να ξεκινά το 1993 με την νέα του μορφή. Μάλιστα από το 2001 έως και το 2003 ήταν υπό την επίβλεψη της FIA και το 2004 κατάφερε να πάρει μία θέση στο πρόγραμμα του WRC, στο οποίο παρέμεινε μέχρι και το 2020 με μόνη εξαίρεση το 2009.
Το Ράλλυ Μεξικού επανήλθε φέτος στο καλεντάρι του WRC μετά το 2020. Τότε ήταν ο τελευταίος αγώνας του μηχανοκίνητου αθλητισμού πριν το παγκόσμιο lockdown λόγω της πανδημίας. Μάλιστα ο αγώνας είχε σταματήσει μία ημέρα νωρίτερα για να μπορέσουν πληρώματα και ομάδες να επιστρέψουν στην Ευρώπη.
Φυσικά βάση του αγώνα είναι η πόλη Leon, που αποτελεί την σταθερή βάση του αγώνα από το 1998.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ SPEEDZONE PODCAST - MAGIC ALONSO IS BACK!
ΥΨΗΛΟ ΥΨΟΜΕΤΡΟ
Οι συνθήκες που κάνουν ιδιαίτερο το Ράλλυ Μεξικού είναι το πολύ υψηλό υψόμετρο, με τους κινητήρες λόγω της έλλειψης οξυγόνου να έχουν λιγότερη ιπποδύναμη. Η λιγότερη ιπποδύναμη φέρνει και αλλαγές και στον τρόπο οδήγησης, με τους οδηγούς να πρέπει να οδηγούν αρκετά πιο «καθαρά» αποφεύγοντας τις περιττές πλαγιολισθήσεις. Λόγω της μικρότερης πυκνότητας του αέρα σημαντικό είναι και το κομμάτι της ψύξης τόσο του κινητήρα όσο και του νέου στοιχείου, της μπαταρίας των αυτοκινήτων.
Φέτος για είναι η πρώτη φορά που τα νέα υβριδικά Rally1 αυτοκίνητα του WRC θα βρεθούν στις ειδικές του Ράλλυ Μεξικού, με τους οδηγούς να είναι περίεργοι να δουν πως θα τους βοηθήσει η επιπλέον ιπποδύναμη από την μπαταρία.
Για το Ράλλυ Μεξικού στο bucket του Toyota GR Yaris Rally1 επιστρέφει ο Sebastien Ogier, ο οποίος στοχεύει στην 7η νίκη του στον συγκεκριμένο αγώνα.
Στα άλλα τρία Yaris Rally1 θα βρεθούν οι: Kalle Rovanpera, Elfyn Evans και ο Takamoto Katsuta, με τον τελευταίο να μην μπορεί να συλλέξει βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Αλλαγές υπάρχουν και στο line-up της Hyundai για το Ράλλυ Μεξικού, με τον Dani Sordo να παίρνει τα πηδάλια στο τρίτο Hyundai i20N Rally1, δίπλα στους Thierry Neuville και Esapekka Lappi, που είναι και οι μόνιμοι οδηγοί της ομάδας.
Με τρία Ford Puma Rally1 θα συμμετέχει η ομάδα της M-Sport Ford, με τους Ott Tanak, Pierre-Louis Loubet και Ιορδάνη Σερδερίδη.
Ο Εσθονός θα έχει δύσκολο έργο στις ειδικές της Παρασκευής καθώς λόγω βαθμολογίας θα ξεκινά πρώτος και θα «σκουπίζει» την αγωνιστική γραμμή.
Αρκετό ενδιαφέρον έχουν και οι συμμετοχές στο WRC2, με τα ονόματα των Gus Greensmith, Oliver Solberg, Nikolay Gryazin, Emil Lindholm και Adrien Fourmaux να φιγουράρουν στην λίστα συμμετοχών.
Το Ράλλυ Μεξικού δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τον αριθμό συμμετοχών των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών αγώνων, με μόλις 32 πληρώματα να έχουν δηλώσει συμμετοχή.
Τις περισσότερες νίκες στο Ράλλυ Μεξικού τις μοιράζονται οι δύο Γάλλοι πολυπρωταθλητές: Sebastien Loeb και Sebastien Ogier, έχοντας από 6 νίκες.
Από μία νίκη έχουν κατακτήσει οι: Markko Martin, Petter Solberg, Jari-Matti Latvala και Kris Meeke.
Στους κατασκευαστές η Citroen έχει τα πρωτεία με 10 νίκες
Φέτος το πρόγραμμα του αγώνα περιλαμβάνει 23 ειδικές διαδρομές και 320,71 αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Η δράση ξεκινά το απόγευμα της Πέμπτη με το Shakedown, με την πρώτη επίσημη χρονομέτρηση να ξεκινά τα ξημερώματα της Παρασκευής με δύο υπερειδικές διαδρομές.
Την Παρασκευή το μεσημέρι (ώρα Κύπρου) ξεκινά η μάχη στις χωμάτινες ειδικές διαδρομές, με το πρώτο σκέλος του αγώνα να περιλαμβάνει 125,84 αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Το Σάββατο είναι η μεγαλύτερη ημέρα του αγώνα με 9 ειδικές διαδρομές και 128,32 αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Η τελευταία ημέρα του αγώνα περιλαμβάνει 4 ειδικές διαδρομές, με μονό πέρασμα, με την PowerStage να είναι στην φημισμένη ειδική El Brinco, όπου είχε την θεαματική έξοδο ο Kris Meeke λίγα μέτρα πριν τον τερματισμό.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ SPEEDZONE PODCAST - MAGIC ALONSO IS BACK!