Lexus RZ 450e: O δρόμος του μεταξιού

Η οδήγηση του ηλεκτρικού Lexus RZ 450e οριοθετεί την εμπειρία μιας μεταξένιας κύλισης. To γνωρίσαμε από κοντά στην Μασσαλία και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.

Αφού αναλύσαμε πριν από λίγο καιρό διεξοδικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πρώτου μοντέλου της Lexus που είναι ταγμένο αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση, ήρθε η ώρα για αυτό που έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και δεν είναι άλλο από την οδήγηση.

RZ 450e

Με αυτό που λέμε, δεν θέλουμε να μειώσουμε τον αντίκτυπο της αιχμηρής αισθητικής ή των τεχνικών χαρακτηριστικών.  Βλέπετε, οι περισσότεροι ανταγωνιστές διαθέτουν πια  ένα ηλεκτρικό layout με δύο μοτέρ που δημιουργεί τις προϋποθέσεις μιας τετρακίνητης μετάδοσης, με συνδυαστική απόδοση γύρω στους 300 ίππους και μία μπαταρία με χωρητικότητα της τάξεως των 70 kWh.

RZ 450e

Έχει όμως ενδιαφέρον το γεγονός, ότι σε αντίθεση με άλλους ανταγωνιστές που ακολούθησαν το «ρεύμα» της εποχής, όταν πια αυτό είχε πάρει την μορφή χιονοστιβάδας, η Lexus είχε ποντάρει από πολύ νωρίς στον εξηλεκτρισμό μέσω των περίφημων ιαπωνικών υβριδικών συστημάτων. Πριν από μερικά χρόνια μάλιστα έκανε και το πρώτο ηλεκτρικό βήμα με το UX 300e, το RZ 450e όμως είναι το πρώτο μοντέλο της ταγμένο αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ SPEEDZONE PODCAST - MAGIC ALONSO IS BACK!

Πίσω από τα πηδάλια του RZ 450e

Θέλοντας και μη λοιπόν, το ενδιαφέρον εστιάζεται με το καλημέρα στο τιμόνι, το οποίο μπορεί να είναι ολόκληρο ή … μισό.  Αυτό το λέμε γιατί πέρα από το συμβατικό τιμόνι, οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν το σύστημα One motion Grip. Αυτή η επιλογή θα λανσαριστεί το 2025 (κάτι που σημαίνει ότι αυτή την στιγμή δεν μπορεί να δοθεί μία προσέγγιση κόστους), αλλά η εταιρεία φρόντισε να φέρει σε αυτή την παρουσίαση, μία σειρά από πρωτότυπα εξέλιξης, τα οποία και είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε, παράλληλα με τις συμβατικές εκδόσεις.

RZ 450e

Spoiler alert!  Δεν έχουμε να κάνουμε μόνο με μία διαφορετική στεφάνη, αλλά με ένα τελείως διαφορετικό σύστημα διεύθυνσης, στο οποίο η κλασική κολώνα αντικαθίσταται από μία σειρά αισθητήρων, ηλεκτρικών μηχανισμών και φυσικά των απαραίτητων  εφεδρικών κυκλωμάτων.

Αυτό το steer by wire σύστημα λοιπόν, διαθέτει ένα μεταβλητό βήμα, κάτι που το καθιστά εξαιρετικά άμεσο και γρήγορο στις χαμηλές ταχύτητες. Ενώ στα κλασικά συστήματα διεύθυνσης χρειάζονται γύρω στις τρείς στροφές από άκρη σε άκρη (ή γύρω στις δύο στροφές, όταν πρόκειται για μεταβλητού βήματος κρεμαγιέρα), εδώ χρειάζονται μόλις 300 μοίρες.

RZ 450e

Αυτό έγινε προκειμένου να μην χρειάζεται ο οδηγός να αφήσει ποτέ τα χέρια από τα «φτερά της πεταλούδας», μιας και σε αντίθετη περίπτωση θα μπερδευόταν σε μία κλειστή φουρκέτα ή μία αναστροφή πιάνοντας αέρα, με επικίνδυνες επιπτώσεις.

RZ 450e

Το πρώτο λοιπόν που αντιλαμβάνεσαι καθώς οδηγείς το RZ 450e με το νέο αυτό σύστημα, είναι ότι κάτι λείπει από μπροστά σου, ειδικά μάλιστα από την στιγμή που οι Ιάπωνες σχεδιαστές φρόντισαν να περιορίσουν το ύψος του ταμπλό, δίνοντας νέα διάσταση στον όρο, απρόσκοπτη ορατότητα.

RZ 450e

Το δεύτερο που αντιλαμβάνεσαι, είναι η πρωτόγνωρη αμεσότητα στους ελιγμούς.  Χρειάζεται προσοχή σε στενούς δρόμους αν διασταυρωθείς με αντίθετα ερχόμενο ογκώδες όχημα. Δεν θέλει απότομες και μεγάλες κινήσεις, οι οποίες θα σε οδηγήσουν δίχως δεύτερη σκέψη στο κράσπεδο.

RZ 450e

Μετά από λίγη ώρα πάντως  συνηθίζεις αυτή την αμεσότητα, η οποία φυσικά μειώνεται σε υψηλότερες ταχύτητες.  Δεν έτυχε πάντως να οδηγήσουμε εκτός δρόμου, προκειμένου να δούμε την συμπεριφορά του σε ανώμαλο οδόστρωμα.

Θα είχε ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον να βλέπαμε ένα τέτοιο σύστημα σε ένα χαμηλό σπορ αυτοκίνητο, ενώ σκεφτείτε να συνδυαζόταν και με τετραδιεύθυνση. Το σίγουρο πάντως είναι ότι ανοίγονται νέες προοπτικές σε ένα μέλλον αυτόνομης οδήγησης, αφού ένα τέτοιο τιμόνι θα μπορούσε να είναι κρυμμένο και να ανασύρεται μόνο όταν ο οδηγός θα επιθυμούσε να αναλάβει τον έλεγχο.

RZ 450e

Όταν λοιπόν σταματήσεις να ονειρεύεσαι, ξεκινάς να απολαμβάνεις την ποιότητα κύλισης που προσφέρει το RZ 450e.  Με όποιο τιμόνι και αν έχεις στην διάθεση σου, το ηλεκτρικό SUV της Lexus, αξιοποιεί στο έπακρο την τεχνογνωσία της εταιρείας στην δημιουργία μιας μεταξένιας κύλισης.

Η ενισχυμένη ηχομόνωση περιορίζει δραστικά την είσοδο ανεπιθύμητων θορύβων στην καμπίνα, αφήνοντας έτσι άφθονο περιθώριο στους επιβάτες να απολαύσουν την εξαιρετική απόδοση του έξτρα ηχοσυστήματος της Mark Levinson.

RZ 450e

Η ανάρτηση από την μεριά της , αν και δεν διαθέτει κάποιο ενεργητικό σύστημα μεταβολής της απόσβεσης, εντούτοις τα καταφέρνει μια χαρά.  Όπως είχαμε διαπιστώσει και στο πιο πρόσφατο SUV δημιούργημα της Lexus, το plug in υβριδικό ΝΧ, έτσι και εδώ η ανάρτηση μπορεί να απομονώνει με εξαιρετική αποτελεσματικότητα (ειδικά με τους τροχούς των 18 ιντσών) τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, οι οποίες δεν ήταν και λίγες στο γαλλικό επαρχιακό δίκτυο.

RZ 450e

Παρά το βάρος που ξεπερνάει τους 2 τόνους, το RZ 450e μπορεί να επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 5,3 δλ., κάτι αναμφισβήτητα πολύ πιο εντυπωσιακό σε σχέση με την τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.  Ακόμα και με ένα σβέλτο ρυθμό, η Direct4 τετρακίνηση φροντίζει να διατηρεί τα προσχήματα στην συμπεριφορά, ανάλογα και με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.

RZ 450e

Η ανάκτηση ενέργειας μπορεί να ρυθμιστεί σε τέσσερις βαθμίδες, ακόμα όμως και στην υψηλότερη ο οδηγός θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το πεντάλ του φρένου για μία πλήρη ακινητοποίηση.

RZ 450e

Η εργοστασιακή μέτρηση αναφορικά με την αυτονομία του RZ 450e, είναι της τάξεως των 400 χλμ., ενώ για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης «Range», το οποίo αξιοποιεί κυρίως μόνο τον πίσω ηλεκτροκινητήρα.

RZ 450e

Υπάρχουν, τέλος, δύο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά στο εσωτερικό του νέου Lexus RZ 450e. Μπορεί το σύστημα υπέρυθρης θέρμανσης για τα πόδια των εμπρός επιβατών να μην το δοκιμάσαμε, η δυνατότητα ηλεκτροχρωματικής σκίασης της μεγάλης ηλιοροφής όμως είναι σίγουρα πολύ εντυπωσιακή._Σ.Τ.

RZ 450e

Lexus RZ 450e

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 2 η/κ >ΙΣΧΥΣ (εμπρός η/κ): 204 ίπποι >ΡΟΠΗ (εμπρός η/κ): 266 Nm >ΙΣΧΥΣ (πίσω η/κ): 109 ίπποι >ΡΟΠΗ (πίσω η/κ): 168 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 313 ίπποι >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 71,4 kWh (64 kWh  net) >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο μονής σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.805 x 1.895 x 1.635 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.850 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 522-1.451 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.055 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,3 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 16,8/18,7 kWh /100 χλμ. * >AYTONOMIA: 440/395 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ (AC): 6,5 ώρες (11 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ (DC): 30 λεπτά (150 kW)

*με τροχούς 18/20 ιντσών

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ, ΤΟΥΟΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ SPEEDZONE PODCAST - MAGIC ALONSO IS BACK!