FIA WEC 2023: Αναγέννηση εν όψει
Με τα πρωτότυπα της κατηγορίας hypercar και τις Ferrari, Peugeot, Porsche και Toyota «μέσα στο παιχνίδι», η χρονιά για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) που αρχίζει στις 17 Μαρτίου αναμένεται συναρπαστική.
Χωρίς αμφιβολία, το 2023 αναμένεται χρονιά ορόσημο για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (FIA World Endurance Championship -WEC) για τρεις λόγους, εκ των οποίων οι δύο είναι επετειακοί. Ξεκινώντας από τους πρώτους, φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από την πρώτη διοργάνωση των 24 ωρών του Le Mans και το γεγονός αυτό είναι από μόνο του πολύ σημαντικό. Εκτός όμως από αυτό, έχουμε και τα 70 χρόνια από την πρώτη διοργάνωση του WEC (ως Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων, το μακρινό 1953).
Ο κυριότερος όμως λόγος που το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα υπόσχεται πάρα πολλά από πλευράς ενδιαφέροντος και ανταγωνισμού, είναι η πλήρης ανάπτυξη της κατηγορίας hypercars, με βάση τους νέους κανονισμούς που ισχύουν για την διοργάνωση. Μπορούμε να πούμε ότι κάπου αναβιώνουμε το ξεκίνημα της εποχής των Group C αγωνιστικών, στις αρχές της δεκαετίας του ’80, όπου με την άφιξή τους συνταξιοδότησαν τα Group 5,6 και 7 (που τα είχαν δώσει όλα) και έφεραν νέο, ανανεωτικό αέρα στο θεσμό. Ήταν οι ημέρες των XJR της Jaguar, των Porsche 956 και 962, είδαμε ακόμη και Nimrod-Aston Martin. Ένα τέτοιο κλίμα επικρατεί γύρω από το WEC, όσο πλησιάζουν οι ημέρες για τον πρώτο αγώνα στις 17 Μαρτίου, το οποίο ασφαλώς καλλιεργείται στο έπακρο από τις δύο μεγάλες επιστροφές στο θεσμό (Ferrari, Peugeot), αλλά και από την ανταπόκριση κατασκευαστών που μας αιφνιδίασαν.
Το 2023 θα είναι η τελευταία χρονιά για τα πρωτότυπα της κατηγορίας LMP2, ενώ δεν υπάρχει πλέον GTE Pro. Στις εργοστασιακές ομάδες Toyota, Peugeot, Ferrari, Cadillac προστέθηκαν οι Glickenhaus και Vanwall, καθώς και οι ιδιωτικές ομάδες της Jota και της Proton που θα αγωνιστούν με τις νέες Porsche 963. Συνολικά για το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα έχουν δηλωθεί 38 αυτοκίνητα (13 hypercars, 11 LMP2 και 14 GTE Am).
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ SPEEDZONE PODCAST - MAGIC ALONSO IS BACK!
Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ FERRARI
Στο γραφείο του Enzo Ferrari δέσποζε πίσω από την πλάτη του ένας μεγάλος ζωγραφικός πίνακας, με θέμα του την Ferrari 312 PB στο Targa Florio. H 312 PB ήταν το τελευταίο μέχρι σήμερα αγωνιστικό της Scuderia στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής, ακριβώς 50 χρόνια πριν. Ο Γέρος του Μαρανέλο είχε ζήσει μεγάλες επιτυχίες στο θεσμό, από το ξεκίνημά του το 1953 μέχρι το 1965 (και ύστερα από μια διακοπή αρκετών ετών, την περίοδο 1972-1973). All-time-classic σήμερα οι Testarossa, οι GTO και οι LM της εποχής εκείνης, που κυριάρχησαν για χρόνια στο πρωτάθλημα και στις 24 ώρες του Le Mans. Η Ferrari έχει συνολικά 9 νίκες εκεί και είναι πάρα πολλοί εκείνοι που λένε πως επιτέλους ήρθε η ώρα να τις αυξήσει. Επιστροφή λοιπόν ύστερα από 50 χρόνια, με την 499P hypercar, αλλά το έργο δεν θα είναι εύκολο, αφού ο ανταγωνισμός αναμένεται σκληρός.
H PEUGEOT ΚΑΙΡΟΦΥΛΑΚΤΕΙ
Η Peugeot θα ξεκινήσει τη συμμετοχή της στο World Endurance Championship (WEC) με ένα σχετικό πλεονέκτημα, καθώς το νέο της υπερόπλο, το 9×8, έχει ήδη δύο αγώνες στο ενεργητικό του από την προηγούμενη σεζόν. Τα πρώτα δεδομένα επί της ασφάλτου ήδη υπάρχουν για τους Γάλλους, όταν κάποιοι άλλοι δεν έχουν αρχίσει, μένει να δούμε και πόσο μπορούν να αξιοποιηθούν. Οι άνθρωποι της Peugeot έχουν αποδειχθεί ικανότατοι στην παραγωγή νικητών, αν κρίνουμε από το παρελθόν τους: Τρεις νίκες στις 24 ώρες του Le Mans, οι δύο την διετία 1992-1993 με το Peugeot 905, η τρίτη το 2009 με το Peugeot 908 HDi FAP. Δεν έχουμε καμιά αμφιβολία πως αποκλειστικός σκοπός τους είναι η διεύρυνση του palmares των επιτυχιών τους.
O ΠΟΛΥΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ
Η Porsche δεν θα λείψει από το μεγάλο ραντεβού του 2023. Η πολυπρωταθλήτρια και πολυνίκης των 24 ωρών του Le Mans (19 νίκες, ακολουθούν Audi με 13 και Ferrari με 9) παραθέτει την νέα 963, υβριδικό πρωτότυπo κατηγορίας LMDh, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί στο WEC από τις ιδιωτικές ομάδες της Jota και της Proton, αλλά και την εργοστασιακή Porsche Penske, ενώ θα συμμετάσχει στο πρωτάθλημα IMSA WeatherTech SportsCar των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, εκπροσωπώντας την Penske Motorsport.
Η ΤΟΥΟΤΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ
Με πέντε συνεχόμενες νίκες στις 24 ώρες του Le Mans, τον αγώνα που τη στοίχειωσε για δεκαετίες ώσπου να φτάσει στην πρώτη της νίκη, η Toyota θα περιμένει τους ανταγωνιστές της στην κατηγορία hypercar. Το πλεονέκτημα της Toyota, που έμεινε στον θεσμό τα προηγούμενα χρόνια για να τον γλυτώσει από την κατάρρευση, είναι η αγωνιστική της ετοιμότητα. Mένει να δούμε αν η GR10 Hybrid θα μπορεί να πάρει τα αποτελέσματα που θέλει, με τον ανταγωνισμό θεωρητικά ισχυροποιημένο στο έπακρο.
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής ξεκινά επίσημα στις 17 Μαρτίου στο Sebring. Στη συνέχεια, στις 16 Απριλίου πηγαίνει στο Portimao και στις 29 στο Spa. Στις 10 και 11 Ιουνίου είναι προγραμματισμένες οι 24 ώρες του Le Mans (οι συμμετοχές έχουν ήδη ανακοινωθεί). Στις 9 Ιουλίου ακολουθεί η Monza και στις 10 Σεπτεμβρίου ο θεσμός ταξιδεύει στο Fuji (Ιαπωνία). Η χρονιά τελειώνει με τον αγώνα στο Bahrain, στις 4 Νοεμβρίου.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ SPEEDZONE PODCAST - MAGIC ALONSO IS BACK!