Οδηγούμε τη νέα Ducati Diavel V4 στο Abu Dhabi
Η παρουσίαση ξεκίνησε όπως πάντα με μια αναλυτική τεχνική παρουσίαση της μοτοσυκλέτας από τους ανθρώπους της Ducati και μετα είχε βραδινή οδήγηση της νέας Diavel V4 και μια μικρή αναγνώριση της διαδρομής.
Το Jebel Hafeet είναι ένα παράξενο βουνό στη μέση της ερήμου, το οποίο χαρακτηρίζεται από μια διαδρομή 10 χιλιομέτρων με συνεχόμενα στοφιλικια και από μια ποιότητα ασφάλτου που βρίσκεις μόνο σε πίστες παγκοσμίου επιπέδου, με την ανάβαση των 10 χιλιομέτρων αλλά και την κατάβαση να αποτελούν μια μοναδική εμπειρία για κάθε είδους δίτροχο.
Ο διάβολος έχει πολλά ποδάρια συνηθίζεται να λέμε, αλλά στην περίπτωση της νέας, τρίτης γενιάς, Ducati Diavel, έχει μόνο δύο αλλά τόσο εντυπωσιακούς τροχούς.
Η εμφάνισή του Diavel είναι ακόμη πιο επιθετική από την προκάτοχό της, δύσκολο αλλά επιτεύξιμο για τους κορυφαίους του design Ιταλούς. Οι νέες εισαγωγές αέρα εμπρός δίνουν την εικόνα μαχητικού αεροσκάφους ενώ την όλη εικόνα συμπληρώνει ένα τετράκανο τελικό πολυβόλο, αυτό που εμείς αποκαλούμε εξάτμιση, ενώ για πρώτη φορά οι σχεδιαστικές γραμμές της μοτοσυκλέτας αναδεικνύουν τόσο πολύ τον νέο V4 κινητήρα και οπτικά.
H συνεργασία της Pirelli με την Ducati συνεχίζεται και σε αυτό το μοντέλο με το θηριώδες πίσω ελαστικό Pirelli Diablo Rosso III 240/45 ZR17, να αποτελεί ένα στοιχείο που καθιστά μοναδικό το Diavel.
Ήδη ήταν δύσκολο να κατατάξουμε κάπου την Diavel, από την πρώτη της εμφάνιση. Είναι muscle bike; Είναι mega cruiser; Είναι μία streetfighter; Μπορεί να αναρωτιόμαστε όσο θέλουμε, αλλά από τη στιγμή που δει κάποιος τη μοτοσυκλέτα από κοντά, ίσως πει: Who cares το θέμα είναι πως η μοτοσυκλέτα είναι πανέμορφη, επιθυμητή και μαγνητίζει τα βλέμματα από όποια γωνία και αν την παρατηρήσεις.
Η Diavel ήταν η μοτοσυκλέτα αυτή που καθιέρωσε την πινακίδα που κρέμεται από μονόμπρατση βάση πίσω από τον πίσω τροχό. Με τέτοια σχεδιαστική κληρονομιά έπρεπε και η τρίτη γενιά λοιπόν να φέρει μία τέτοια σχεδιαστική καινοτομία η οποία είναι το πίσω φωτιστικό σώμα το οποίο βρίσκεται κάτω από τη σέλα και είναι ένα κάλυμμα με 112 οπές από όπου διαχέεται το πίσω LED φως, ιδιαίτερα εντυπωσιακό όταν πέφτει το φως του ήλιου και άμεσα αναγνωρίσιμο ότι μπροστά σου έχεις τη νέα Diavel V4, ενώ νέος είναι και ο μπροστινός προβολέας με φώτα ημέρας (DRL*), με το διπλό μοτίβο σε σχήμα C το οποίο θα γίνει επαναλαμβανόμενο στυλιστικό γνώρισμα σε ολες τις naked μοτοσυκλέτες της Ducati.
Η νέα Diavel δανείζεται τον V4 κινητήρα της Multistrada. Είναι 1158 κυβικά εκατοστά, 104 κ.εκ λιγότερα από τον προηγούμενο V2, αποδίδει μόλις 6 ίππους περισσότερους και βρίσκεται στους 168 ίππους και η ροπή είναι στα 12,8 κιλά, ελαφρώς μικρότερη από τα 12,9 του Multi.
Ακολουθώντας τα βήματα της Multistrada και η νέα Diavel έχει σύστημα που διακόπτει τη λειτουργία των οπίσθιων δύο κιλύνδρων στο ρελαντί με στόχο τη μικρότερη φθορά του κινητήρα, την οικονομία καυσίμου αλλά και την λιγότερη θερμότητα όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται σε μποτιλιάρισμα και ο κινητήρας θερμαίνει τα πόδια του αναβάτη.
Και θα αναρωτηθεί κάποιος κοιτώντας τα νούμερα, ποιος είναι ο λόγος που οι Ιταλοί άλλαξαν τον V2 με τον V4; Καταρχήν είναι 5 κιλά ελαφρύτερος και επειδή αποτελεί δομικό μέρος του νέου επίσης αλουμινένιου μονοκόκ πλαισίου έχει εξοικονομήσει άλλα 4,7 κιλά, συνολικά δηλαδή 9,7 κιλά λιγότερα.
Επίσης ο νέος κινητήρας αν και τετρακύλινδρος είναι πιο μαζεμένος σε διαστάσεις από τον δικύλινδρο και όλα αυτά τα πετυχαίνει με μόνο μία μικρή υποχώρηση στην ελάχιστα μειωμένη ροπή σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα. Το αποτέλεσμα στην πράξη είναι ένας κινητήρας που τραβάει καλύτερα και πιο απρόσκοπτα από τον προηγούμενο ειδικά από τις χαμηλές στροφές.
Όπως κάθε σύγχρονη μοτοσυκλέτα που σέβεται τον εαυτό της έτσι και η νέα Ducati Diavel V4 προσφέρει τρία προγράμματα ισχύος και τέσσερις λειτουργίες οδήγησης: Sport, Touring, Urban και το νέο Wet, σχεδιασμένο για επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης. Τα Riding Modes επιτρέπουν στον αναβάτη να προσαρμόζει την απόδοση του κινητήρα και την παρέμβαση των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (Ducati Traction Control, Cornering ABS και Ducati Wheelie Control) στην εκάστοτε διαδρομή και στις προτιμήσεις του.
Τα αποτελέσματα των αλλαγών είναι κάτι παραπάνω από εμφανή στην καινούρια Diavel. Η ελαφρώς μικρότερη ροπή δεν μας έλειψε καθόλου κατά την οδήγηση αφού ο νέος κινητήρας τραβάει με περίσσια δύναμη από τις χαμηλές, ένας κινητήρας απόλυτα πρόθυμος να εκτοξευθεί και να αγγίξει τα 200 χλμ κυριολεκτικά για πλάκα.
Οι σημαντικές αλλαγές στο πλαίσιο , στον κινητήρα αλλά και άλλες επεμβάσεις στη γεωμετρία και στο γενικότερο στήσιμο, φαίνονται από τα πρώτα μέτρα οδήγησης όπου η νέα Diavel δείχνει πιο ελαφριά και εύκολα διαχειρίσιμη από την προηγούμενη και δεν θα ήταν υπερβολή να χαρακτηριστεί ως ένα μεγάλο Ducati Monster.
Μπαίνει με μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές σε υψηλές ταχύτητες και η ευκολία με την οποία αλλάζει κατεύθυνση ακόμη και με φορτωμένο το κοντέρ της είναι πραγματικά εντυπωσιακή.
Η γρήγορη οδήγηση μαζί της είναι τόσο απολαυστική που πλησιάζει περισσότερο τα στανταρτς των σουπερ σπορτ μοτοσυκλετών, παρά των muscle bikes. Η Ducati τοποθέτησε όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα, αλλά η όλη κατασκευή φωνάζει από μακριά ότι βασίζεται στο πολύ καλό της στήσιμο για να πάει γρήγορα και τα ηλεκτρονικά στους πραγματικά εντυπωσιακούς δρόμους του ABU DHABI θα μπορούσαν να λάμπουν δια της απουσίας τους.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ένα μπροστινό καλάμι από τη Marzohhi 50mm και από ένα πίσω μονό αμορτισέρ της SAHS πλήρως ρυθμιζόμενο, 15 χιλιοστά μεγαλύτερη διαδρομή από το προηγούμενο, ενώ όσο για την επιβράδυνση – ακινητοποίηση εδώ έχουμε τον βασιλιά της πέδησης Brembo Stylema διπλά δισκόφρενα εμπρός των 330mm τετραπίστονα και διπίστονο μονό πίσω στα 265mm, σε συνδυασμό με τα Pirelli Diablo Rosso III προσφέρουν επιβράδυνση που πλησιάζει πολύ σε φρενάρισμα Panigale V4 και που θα ζήλευαν πολλές αγωνιστικές κατασκευές.
Λειτουργικά η νέα Diavel είναι πιο ¨προσιτή¨ από την προηγούμενη αφού και η σέλα είναι σε χαμηλότερο ύψος, αλλά και οι λαβές του τιμονιού είναι πιο κοντά στο σώμα του αναβάτη επιτρέποντας μια πιο χαλαρή στάση οδήγησης.
Σέλα για συνεπιβάτη και βέβαια υπάρχει καθώς και χειρολαβή, αλλά αν θες να οδηγείς αποκλειστικά σόλο, τότε τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη μπορούν να αφαιρεθούν εντελώς και να μπει ένα πλαστικό πανέμορφο κάλυμμα στο πίσω μέρος. Το βάρος έχει κρατηθεί χαμηλά, στα 223 κιλά, 13 κιλά λιγότερα από το προηγούμενο τα οποία εξοικονομήθηκαν, πέντε κιλά από τον κινητήρα και 8 κιλά συνολικά από τα υπόλοιπα μέρη.
Η προσθήκη του νέου V4 Granturismo κινητήρα αναμένεται να ευνοήσει το Diavel στην λειτουργία του, κυρίως στις χαμηλές στροφές αλλα και στην καθημερινή μετακίνηση έχοντας στην κατοχή σου ένα power cruiser που οδηγείς ευχάριστα ακόμη και μέσα στην πόλη.
Η νέα Ducati Diavel V4 είναι η απόλαυση της οδήγησης.
Αν μπορούσε να υπάρξει αντιστοιχία της σε αυτοκίνητο αυτό θα ήταν σιγουρά κάποιο supercar. Το ερώτημα που αφήνει η Ducati και σε αυτή την τρίτη γενιά Diavel είναι πόσοι τελικά είναι διατεθειμένοι να πουλήσουν την ψυχή τους σ αυτόν τον ιταλικό διάβολο._ Σ.Χ.