WRC – Ράλλυ Σουηδίας (3η Ημέρα): Αλλαγή φρουράς

Μετά από μία ημέρα γεμάτη μάχες και απρόοπτα ο Ott Tanak είναι και πάλι επικεφαλής του Ράλλυ Σουηδίας με τα Hyundai των Craig Breen και Thierry Neuville να συμπληρώνουν την πρώτη τριάδα.

Η δράση, οι μάχες αλλά και τα απρόοπτα δεν έλειπαν και από την τρίτη ημέρα του Ράλλυ Σουηδίας. Το πρωινό σκέλος κύλισε ομάδα, χωρίς κάποιο σημαντικό πρόβλημα για τους κορυφαίους οδηγούς. Από την πρώτη ειδική του απογεύματος φάνηκε ότι θα έχουμε ανακατατάξεις στην κατάταξη.

Craig Breen Ράλλυ Σουηδίας 2023 Hyundai i20N Rally1

Στην μάχη για την πρωτιά ο Craig Breen ξεκίνησε καλύτερα την ημέρα του, ανοίγοντας την διαφορά του από τον Ott Tanak στις δύο πρώτες ειδικές. Στην τελευταία ειδική του loop ο Εσθονός της M-Sport Ford ήταν ταχύτερος και επανέφερε την διαφορά στα 2.6 δευτερόλεπτα, όπως ήταν και στο τέλος της δεύτερη ημέρας του Ράλλυ Σουηδίας. Στην πρώτη ειδική του απογεύματος ο Ιρλανδός οδηγός της Hyundai έχασε λίγο χρόνο από τον αντίπαλό του, με τον Εσθονό να πλησιάζει στα 1,7 δευτερόλεπτα. Στην επόμενη ειδική παραλίγο να καταστραφεί όλη η προσπάθεια του Breen καθώς στο τελευταίο κομμάτι της ειδικής έφυγε το πέλμα από το εμπρός αριστερά ελαστικό του. Μετά και την 13η ειδική διαδρομή η μεταξύ τους διαφορά ήταν μόλις μισό δευτερόλεπτο.

Στην επομένη ειδική ο Ott Tanak κινήθηκε σε έναν δικό του ρυθμό αλλά λίγο πριν το τέλος το εμπρός αριστερά ελαστικό του έπαθε ότι και του Breen στην προηγούμενη ειδική. Ωστόσο, κατάφερε να περάσει και πάλι στην πρωτοπορία του αγώνα με 2,3 δευτερόλεπτα. Το τέλος της ημέρας βρήκε τον Ott Tanak να έχει μία διαφορά 8,6 δευτερολέπτων από τον Craig Breen, 3 ειδικές και 63 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό. Στις δηλώσεις του στο media zome μετά το τέλος της ημέρας ο Ιρλανδός έκανε γνωστό ότι από την δεύτερη ειδική του απογεύματος αντιμετώπισε πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα του Hyundai i20N Rally1

Η μάχη ανάμεσα στους Kalle Rovanpera και Thierry Neuville συνεχίστηκε για ακόμα μία ημέρα στο Rally Σουηδίας αλλά αυτή την φορά για το τρίτο σκαλί του βάθρου. Από την πρώτη ειδική της ημέρας ο Φινλανδός της Toyota έδειξε τις διαθέσεις του, σημειώνοντας τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο, και ανέβηκε μία θέση την κατάταξη, μπροστά από τον teammate του Elfyn Evans. Μέχρι και την 12η ειδική διαδρομή είχε καταφέρει να έχει στα 7 δευτερόλεπτα πίσω του τον Neuville. Στην 13η ειδική ένα τετ α κε του κόστισε περίπου την μισή διαφορά που είχε από τον Βέλγο, φτάνοντας στα 3,7 δευτερόλεπτα δύο ειδικές πριν το τέλος της ημέρας. Η μεταξύ τους μάχη πήρε φωτιά για καλά μία ειδική πριν το τέλος της ημέρας, με τους δύο οδηγούς να έχουν ακριβός τον ίδιο συνολικό χρόνο. Στην τελευταία ειδική ο Neuville ήταν ταχύτερος του Φινλανδού και πέρασε στην τρίτη θέση. Ο Βέλγος περιμένει μία σκληρή μάχη στις αυριανές τρεις τελευταίες ειδικές του Ράλλυ Σουηδίας.

Η αίσθηση που είχε ο Φινλανδός από το Toyota GR Yaris Rally1 στο πρωινό σκέλος δεν του άρεσε, παρά τους ανταγωνιστικούς χρόνους που σημείωνε και έτσι προχώρησε σε αλλαγές στο set-up στο μεσημεριανό service, κάτι που σύμφωνα με τον ίδιο βελτίωσε αρκετά την κατάσταση. Τα προβλήματα του Βέλγου το πρωί ήταν στην ισορροπία του Hyundai i20N Rally1 και στο ότι δεν μπορούσε να καταλάβει το πόσο μπορούσε να πιέσει και φρέναρε αρκετά νωρίς.

Ακόμα μία δύσκολη μέρα είχε ο Elfyn Evans. Τα προβλήματα με την ισορροπία του GR Yaris Rally1 συνεχίστηκαν και σήμερα το πρωί, με τον Ουαλό να χάνει αρχικά την 4η θέση από τον Rovanpera και στην συνέχει και την 5η από τον Neuville μετά την 12η ειδική όπου χτύπησε σε ένα snowbank και έκανε ένα τετ α κε. Μετά την έξοδο του Esapekka Lappi ανέβηκε και πάλι στην 5η θέση.

Στον δικό του ρυθμό συνεχίζει να κινείτε για τρίτη συνεχόμενη ημέρα στο Ράλλυ Σουηδίας ο Pierre-Louis Loubet βρισκόμενος στην 6η θέση.

Oliver Solberg Ράλλυ Σουηδίας 2023 Skoda Fabia RS Rally2

Ο Esapekka Lappi και στις τρεις πρωινές ειδικές διαδρομές ήταν απλά αργός, σύμφωνα με τις δηλώσεις του, με αποτέλεσμα να τον πλησιάζει ειδική με την ειδική ο Kalle Rovanpera. Λίγο πριν τον τερματισμό της 13ης ειδικής διαδρομής του Ράλλυ Σουηδίας ο Φινλανδός ένιωσε κάποιους κραδασμούς στο τιμόνι του Hyundai i20N Rally1 και στην επόμενη στροφή έχασε τον έλεγχο και κόλλησε σε ένα snowbank. Από ότι φάνηκε μετά είχε αποκολληθεί το πέλμα από τι εμπρός δεξί ελαστικό του, ότι συνέβη και στον teammate του Craig Breen. Ο Φινλανδός της Hyundai έχασε πάνω από 7 λεπτά και έπεσε εκτός δεκάδας στην γενική κατάταξη.

Μετά την χθεσινή του έξοδο στις χιονισμένες ειδικές του Ράλλυ Σουηδίας επέστρεψε ο Takamoto Katsuta που εκκινούσε πρώτος στις σημερινές ειδικές. 

Στο WRC2, σχεδόν άνετα, στην πρωτοπορία εξακολουθεί να βρίσκεται ο Oliver Solberg που είδε τον κύριο αντίπαλό του Sami Pajari να κάνει ένα τε α κέ στην 10η ειδική διαδρομή και να χάνει 40 δευτερόλεπτα. Στην συνέχεια ο Σουηδός με το Skoda Fabia RS Rally2 κράτησε την ταχύτητα του και βρίσκεται ένα βήμα πριν την κατάκτηση της νίκης στο Ράλλυ Σουηδίας. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε την ημέρα ο Ole Christian Veiby με το Volkswagen Polo GTI R5 μπροστά από τον Sami Pajari με το Skoda Fabia RS Rally2. Ο Jari Huttunen βρισκόταν στην τρίτη θέση μετά και το πρωινό loop αλλά στην πρώτη απογευματινή ειδική είχε έξοδο και κόλλησε σε ένα snowbank χάνοντας κάτι λιγότερο από 4 λεπτά και όποια ελπίδα είχε για το βάθρο. Στην 14η ειδική διαδρομή ο Φινλανδός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από κιβώτιο ταχυτήτων.

Laurent Pellier Ράλλυ Σουηδίας 2023 Ford Fiesta Rally3

 

Στο Junior WRC ο William Creighton διαχειριζόταν την διαφορά που είχε χτίσει την χθεσινή ημέρα αλλά στο ξεκίνημα στης 13ης ειδική διαδρομής άνοιξε το καπό του και αναγκάστηκε να σταματήσει. Αυτό τον έριξε στην δεύτερη θέση, 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον νέο πρωτοπόρο Laurent Pellier. Ο Γάλλος πλέον έχει προβάδισμα σχεδόν 20 δευτερολέπτων από τον Ιρλανδό. Ο Diego Dominguez Jr. να ακολουθεί με μεγάλη διαφορά στην τρίτη θέση της κατηγορίας.

Αναλυτικά η κατάταξη του Ράλλυ Σουηδίας μετά την 3η ημέρα:

WRC Ράλλυ Σουηδίας 2023 3η Μέρα Κατάταξη