Οι μέρες των SUV είναι πλέον μετρημένες
Δεν το λέμε εμείς, αλλά υψηλόβαθμα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας τα οποία φρονούν ότι τα SUV θα αρχίζουν να παίρνουν σταδιακά την άγουσα για τα αποδυτήρια. Ιδού το γιατί.
Το SUV είναι πλέον πολύ πιθανό να βρίσκονται στα πρόθυρα της… εξαφάνισης μιας και όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εστιάζουν με φόντο την ηλεκτροκίνηση περισσότερο στην αεροδυναμική στο κυνήγι ολοένα και πιο υψηλής αυτονομίας.
Την άποψη ότι τα μεγάλα και – κατά τεκμήριο – ογκώδη SUV με την υψηλή αεροδυναμική αντίσταση θα πάρουν αργά ή γρήγορα την άγουσα για τα αποδυτήρια εξέφρασε πρόσφατα ο Vincent Cobée, CEO της Citroen.
Μιλώντας στην ηλεκτρονική έκδοση του βρετανικού Autocar, ο Διευθύνων Σύμβουλος της γαλλικής εταιρείας τόνισε ότι «η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα αυξήσει αρκετά τη σημασία της αεροδυναμικής στη μετά-SUV εποχή της αυτοκίνησης».
Και πρόσθεσε: «Σήμερα, αν ένα αυτοκίνητο είναι αεροδυναμικό ή όχι, δεν έχει σημασία. Απλώς αυξάνεις τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ και εφόσον η αγοραστική σας δύναμη αντέχει τις τιμές της βενζίνης, γιατί να ασχοληθείς με την αεροδυναμική;
«Σε έναν πλήρως ηλεκτρικό κόσμο, μειώνεται η αυτονομία λόγω της αεροδυναμικής. Έτσι, ο,τιδήποτε είναι υψηλό ή τετράγωνο, θα υποστεί επιπτώσεις στην αυτονομία».
Tι μέλλει γενέσθαι με τα SUV
Ο Vincent Cobée προχώρησε ένα βήμα παρακάτω προαναγγέλλοντας ουσιαστικά νέες μεθόδους φορολόγησης των οχημάτων που θα τιμωρούν τα βαρύτερα και μεγαλύτερα σε μέγεθος αυτοκίνητα και δυνητικά θα μπορούσαν να απειλήσουν περαιτέρω τη βιωσιμότητα των SUV.
«Είμαι πεπεισμένος ότι θα υπάρξει κάποια μορφή ρύθμισης ή οδηγίας για τα βάρη αλλά και για τα μεγέθη των μπαταριών. Στη Γαλλία, εάν αγοράσεις τώρα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο ζυγίζει περισσότερο από 2,4 τόνους, δεν δικαιούσαι οφέλη».
Εν προκειμένω, ο CEO της Citroen πρότεινε το ως άνω όριο να «κατέβει» στους 1,8 τόνους.
«Έτσι, αν αρχίσουμε να μιλάμε για όριο κάτω από 2 τόνους και μπαταρίες μικρότερες των 60 ή 70 kWh, τότε τα SUV θα υποφέρουν εν τω συνόλω».
Εξαιτίας αυτού, ο CEO της Citroen είναι πεπεισμένος ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα φροντίσουν ώστε στο εγγύς μέλλον τα αυτοκίνητα που θα σχεδιάζουν να είναι πιο χαμηλά και πιο αποδοτικά, αντί να προσπαθούν να «κόβουν» κιλά από τα ήδη ογκώδη SUV.
«Αν μειώσεις το βάρος κατά 50 κιλά, τα οφέλη είναι σχεδόν μηδενικά. Αντίθετα, αν βελτιώσεις την αεροδυναμική ή την απόδοση του συστήματος μετάδοσης κίνησης, ο αντίκτυπος στην αυτονομία είναι μεγαλύτερος», προσέθεσε ο CEO της Citroen.
Και συμπλήρωσε: «Αν σήμερα θες λιγότερο βάρος, χρησιμοποιείς αλουμίνιο αντί για χάλυβα. Αυτό σημαίνει όμως ότι το κόστος είναι υψηλότερο. Πιστεύω ότι η πραγματική πρόκληση θα ήταν η δημιουργία αυτοκινήτων με μικρότερο βάρος και λιγότερο κόστος. Και αυτό δεν είναι αδύνατο. Πρέπει όμως να το κάνουμε μέσω του σχεδιασμού».