To Kia Sportage απέναντι σε αντάξιους ανταγωνιστές (τιμές)
Η Kia έχει δημιουργήσει ένα premium C-SUV που μπορεί να κοιτάξει στα μάτια οποιονδήποτε ανταγωνιστή.
Δε φτάνει να ισχυρίζεσαι μια premium υπόσταση, θα πρέπει να το αποδεικνύεις και με έργα. Αυτό εφαρμόζει η Kia στο Sportage, ένα μοντέλο που ύστερα από 29 χρόνια εμπορικής σταδιοδρομίας μέσα από πέντε γενιές μοντέλων, έχει πλέον εξελιχθεί ειδικά για τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς (διαφορετικό από εκείνο που προορίζεται για τις αγορές της Αμερικής και της Ασίας).
Σε συνέχεια αυτού, η Kia εμπλουτίζει το Sportage με την πλέον προηγμένη τεχνολογία που συνοδεύει την πλατφόρμα Ν3 της εταιρείας, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στο θέμα της ξεχωριστής σχεδίασης και της ποιοτικής αναβάθμισης του εσωτερικού.
Η δημιουργία της premium υπόστασης του Kia Sportage
Μετά το ηλεκτρικό EV6 και το Niro, το Kia Sportage είναι και αυτό οπαδός του σχεδιαστικού δόγματος «Opposites United». Σε κάθε περίπτωση, οι «αναφορές» στην ηλεκτρική ναυαρχίδα της μάρκας είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος, όπου δεσπόζουν τα φωτιστικά σώματα σχήματος μπούμερανγκ. Από εκεί και πέρα, το «τολμηρό» προσωπείο συμπληρώνεται από την ιδιαίτερη διαμόρφωση της μάσκας Digital Tiger Nose, αλλά και εκείνης στο τελείωμα του καπό.
Στο εσωτερικό το Kia Sportage μοιράζεται επίσης πολλά στοιχεία από το ηλεκτρικό ΕV6 -εδώ το κυρίαρχο στοιχείο είναι δύο σμιλευμένες ως προς το σχεδιασμό τους κυρτές οθόνες με διαγώνιο 12,3 ιντσών- καθώς και τον περιστροφικό shift-by-wire επιλογέα των αυτόματων εκδόσεων. Κάτω από την οθόνη αφής των πολυμέσων βρίσκεται μία μακρόστενη μπάρα αφής που μπορεί να εναλλάσσεται μεταξύ των χειριστηρίων του κλιματισμού και των πολυμέσων.
Αυτό το σύστημα ελέγχου εξασφαλίζει μια εύχρηστη και ελκυστική εμφάνιση και διασφαλίζει ότι οι επιβάτες των εμπρός καθισμάτων μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτά τα βασικά χειριστήρια χωρίς την ανάγκη χρήσης πολυσύνθετων μενού.
Το Sportage είναι πλήρως συνδεδεμένο με πρόσβαση στις πιο πρόσφατες ενημερώσεις λογισμικού και χαρτών που γίνονται over-the-air, ενώ η εφαρμογή Kia Connect για smartphone επιτρέπει στους χρήστες να συνδέονται με το όχημά τους εξ αποστάσεως.
Οι οδηγοί μπορούν να συγχρονίσουν ημερολόγια, να σχεδιάσουν ταξίδια με on-line πλοήγηση και να αποκτήσουν πρόσβαση σε πληροφορίες όπως ειδοποιήσεις κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, πληροφορίες για τιμές καυσίμων σε κοντινά πρατήρια καθώς και μετεωρολογικές προβλέψεις σε πραγματικό χρόνο.
Ένα απλό πάτημα στην ενότητα Remote Monitoring της εφαρμογής Kia Connect θα υπενθυμίσει στον οδηγό αν οι πόρτες του αυτοκινήτου είναι κλειδωμένες, εάν τα παράθυρα είναι ανεβασμένα και, βέβαια, πού το έχει παρκάρει.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί σε όλο το εσωτερικό, προκειμένου να διασφαλιστεί πως οι επιβάτες θα έχουν χώρο να χαλαρώσουν και να απολαύσουν κάθε ταξίδι. Η εργονομική κεντρική κονσόλα διαθέτει θέση φόρτισης smartphone που προσφέρει ασύρματη φόρτιση υψηλής ταχύτητας 15 W. Ένα σύστημα κλιματισμού τριών ζωνών επιτρέπει στους εμπρός όσο και στους πίσω επιβάτες να προσαρμόζουν τη θερμοκρασία του εσωτερικού για βελτιωμένη άνεση.
Επιπλέον στοιχεία άνεσης υπάρχουν σε όλο το εσωτερικό, από γρήγορους φορτιστές USB και κρεμάστρες πολλαπλών χρήσεων στις πλάτες των καθισμάτων, έως τη δυνατότητα αναδίπλωσης σε αναλογία 40:20:40 των πίσω καθισμάτων ώστε να διευκολύνεται η μεταφορά αντικειμένων μεγάλου όγκου. Εκτός από το ταξίδι με εξαιρετική άνεση, οι επιβάτες απολαμβάνουν και έναν εξαιρετικό ήχο surround μέσω του κορυφαίου premium ηχοσυστήματος Harman Kardon (έξτρα).
Το προηγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο του Kia Sportage
Στη βάση της γκάμας συναντάμε τον 1.600άρη T-GDI, που σε συνδυασμό με mild-hybrid σύστημα κίνησης αποδίδει 150 ή 180 ίππους. Το «παρών» δίνει και ένας 1.600άρης ντίζελ, με απόδοση 136 ίππων, που επίσης συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 48V.
Από εκεί και πέρα, η παλέτα περιλαμβάνει μία full–hybrid (HEV) έκδοση, η οποία επωφελείται από τον 1.600άρη κινητήρα βενζίνης της Kia και έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 44,2 kW, συνδυαστικής ισχύος 230 ίππων. Η κορυφαία έκδοση του Kia Sportage είναι η plug-in υβριδική εκδοχή (PHEV).
Εδώ, ο βενζινοκινητήρας των 180 ίππων συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 66,9 kW (σ.σ.: η συνδυαστική τους απόδοση φτάνει τους 265 ίππους) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου με ενεργειακό περιεχόμενο 13,8 kWh.
Το Kia Sportage προσφέρεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7DCT), ενώ ένα «έξυπνο μηχανικό κιβώτιο» 6 σχέσεων (iMT) αναλαμβάνει χρέη μετάδοσης στα μοντέλα 48V Hybrid. Οι HEV και PHEV εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.
Οι ιδιοκτήτες του Sportage μπορούν να έχουν ήσυχο το κεφάλι τους, μιας και η Kia συνοδεύει το Sportage με την περίφημη 7ετή εγγύηση. Οι τιμές ξεκινούν από τα 25.900 ευρώ (150 ίπποι), 29.900 ευρώ (180 ίπποι με στάνταρντ αυτόματο κιβώτιο) και τα 30.500 ευρώ για την πετρελαιοκίνητη εκδοχή.
Ο ανταγωνισμός
Alfa Romeo Tonale
Η Tonale είναι μια όμορφη Alfa Romeo, διά χειρός του δικού μας Αλέξανδρου Λιώκη, που αποτίνει φόρο τιμής στο παρελθόν της μάρκας, με κάθε σχεδιαστική της υλοποίηση εντός και εκτός. Δεν αρκείται όμως στο φαίνεσθαι, συνδυάζοντας ποιότητα και οδηγικό χαρακτήρα, απευθυνόμενη στο ευρύ κοινό αυτής της ολοένα και δημοφιλέστερης κατηγορίας.
Η γκάμα ξεκινάει από τον 1.500άρη βενζινοκινητήρα των 160 ίππων, που συνδυάζεται στάνταρντ με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ήπιο υβριδικό σύστημα και κόστος 40.900 ευρώ. Στα 52.500 ευρώ είναι η τιμή της plug-in υβριδικής έκδοσης Veloce των 180 ίππων.
Audi Q3
Το premium C-SUV της Audi διακρίνεται για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που συναντάμε στην κατασκευή αλλά και την κύλιση. Όσοι επιθυμούν μια δυναμικότερη εναλλακτική στη συγκρατημένη σχεδιαστική προσέγγιση της στάνταρντ έκδοσης, μπορούν να στραφούν στο Sportback, που φέρνει μια αύρα από κουπέ.
H γκάμα ξεκινάει από τις εκδόσεις 35 TFSI (από 32.500 ευρώ), που βασίζονται στον 1.500άρη κινητήρα των 150 ίππων, με αυτόματο κιβώτιο. Η ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση 45 TFSI τροφοδοτείται από έναν 2λιτρο κινητήρα 245 ίππων, με στάνταρντ αυτόματο κιβώτιο και κόστος από 43.500 ευρώ.
Με τον ίδιο κωδικό αλλά με την προσθήκη του γράμματος «e», το Q3 45 TFSI e, εξηλεκτρίζεται στην plug-in υβριδική έκδοση των 245 ίππων, με το κόστος να ξεκινά από τα 41.500 ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τους πετρελαιοκινητήρες, το Q3 προσφέρεται στην έκδοση 35 TDI με 2λιτρο κινητήρα 150 ίππων (από 36.500 ευρώ) και την τετρακίνητη 40 TDI επίσης με 2λιτρο κινητήρα 200 ίππων (από 46.000 ευρώ), αμφότερες με στάνταρντ αυτόματο κιβώτιο.
BMW X1
Η τρίτη γενιά της Χ1 κάνει και πάλι ένα τεράστιο άλμα, όπως συνέβη και με τον προκάτοχό της. Πιο ώριμη και δυναμική από ποτέ, αποτυπώνει τη σιγουριά της BMW για την εμπορική της πορεία, με μια δυναμική εμφάνιση όπου κυρίαρχο ρόλο έχουν τα κλασικά νεφρά. Η τεχνολογία είναι πανταχού παρούσα, τόσο στο εσωτερικό με το στάνταρντ curved display, όσο και κάτω από το καπό, με μια πλούσια γκάμα επιλογών, όπου πλέον υπάρχει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με στάνταρντ αυτόματο κιβώτιο, με την γκάμα να ξεκινά από την προσθιοκίνητη sDrive 18i, με τον 3κύλινδρο 1.5 κινητήρα των 136 ίππων. Αυτή η έκδοση ξεκινά από τα 40.700 ευρώ, αλλά μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αμέσως επόμενη sDrive 20i των 44.700 ευρώ, η οποία βασίζεται στην ισχυρότερη έκδοση του 1.5 κινητήρα των 170 ίππων, που συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 19 ίππων. Η ισχυρότερη τετρακίνητη xDrive 23i συνδυάζει το ίδιο ήπιο υβριδικό σύστημα με τον 2λιτρο κινητήρα των 218 ίππων και κόστος 48.100 ευρώ.
Στην κορυφή βρίσκονται οι τετρακίνητες plug-in υβριδικές εκδόσεις xDrive 25e και xDrive 30e, συνδυαστικής απόδοσης 245 (52.500 ευρώ) και 326 ίππων (56.000 ευρώ), αντίστοιχα. Τη διαθέσιμη γκάμα ολοκληρώνουν οι 2λιτρες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις sDrive 18d των 150 ίππων (43.200 ευρώ), xDrive 20d των 163 ίππων (48.100 ευρώ) και xDrive 23d των 211 ίππων (49.700 ευρώ), με τις δύο τελευταίες να συνδυάζονται με το ήπιο υβριδικό σύστημα των 19 ίππων.
DS 7
Στo πλαίσιo της ανανέωσης όλων των C-SUV του ομίλου Stellantis, αναμένεται και στην κυπριακή αγορά το ανανεωμένο DS 7. Στο επιβλητικό γαλλικό SUV των 4,59 μ., η ανανέωση φέρνει, εκτός από φρέσκο και πιο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα, και πολλά νέα στοιχεία εξοπλισμού και τεχνολογίας.
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τρεις εκδοχές του E–Tense plug-in υβριδικού συστήματος, απόδοσης 225 (προσθιοκίνητο), 300 (τετρακίνητο) και 360 (τετρακίνητο) ίππων, ενώ θα προσφέρεται και μία πετρελαιοκίνητη εναλλακτική με τον 1.500άρη BlueHDi των 130 ίππων με στάνταρντ αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
Mercedes GLB
Η περίπτωση της Mercedes είναι πιο ιδιαίτερη, αφού ο υποψήφιος αγοραστής, ανάλογα με τις ανάγκες του, μπορεί να επιλέξει μεταξύ της κόμπακτ crossover GLA και της πιο οικογενειακά ευρύχωρης GLB (η οποία μπορεί να φιλοξενήσει ακόμα και δύο επιπλέον επιβάτες σε μια τρίτη σειρά καθισμάτων). Κοινό στοιχείο είναι η εικόνα του εσωτερικού, με τη χαρακτηριστική μακρόστενη επίπεδη διπλή οθόνη και την εξαιρετική ποιότητα υλικών και φινιρίσματος.
Η γκάμα της GLB ξεκινάει από τον 1.300άρη κινητήρα, σε παραλλαγές με 136 (από 47.200 ευρώ) και 163 ίππους (από 48.200 ευρώ), όπου με την προσθήκη τετρακίνησης το κόστος ανεβαίνει στα 50.700 ευρώ.
Όλες οι υπόλοιπες εκδοχές είναι 2λιτρες, είτε πρόκειται για τις βενζινοκίνητες «250» των 225 ίππων (από 53.200 ευρώ) και AMG 35 των 306 ίππων (68.000 ευρώ), είτε για τις ντίζελ παραλλαγές 180d των 116 ίππων (από 48.200 ευρώ), 200d των 150 ίππων (από 49.700 ευρώ) και 220d των 190 ίππων (από 53.200 ευρώ).
Volvo XC40
To μικρότερο μέλος της σειράς XC της Volvo, από την πρώτη κιόλας στιγμή που παρουσιάστηκε, δημιούργησε μεγάλη αίσθηση, αφήνοντας το δικό της εμπορικό στίγμα, τόσο πανευρωπαϊκά όσο και σε εγχώριο επίπεδο, καθώς μετέφερε το DNA του Σουηδού κατασκευαστή σε μια ευρεία γκάμα αγοραστών.
Μπορεί να ξεκίνησε την καριέρα του βασιζόμενο σε μια αμιγώς θερμική γκάμα κινητήριων συνόλων, πλέον όμως ο εξηλεκτρισμός έχει πάρει τα ηνία, τόσο με τις plug–in υβριδικές εκδόσεις όσο και με τις αμιγώς ηλεκτρικές υλοποιήσεις, ενώ αξίζει να σημειωθεί και διακοπή της διάθεσης πετρελαιοκινητήρων στο XC40.
Η γκάμα λοιπόν του ανανεωμένου XC40 ξεκινά από τη μικρότερη αυτόματη βενζινοκίνητη έκδοση Τ2, με τον 1.5 κινητήρα να αποδίδει 129 ίππους και να τιμάται στα 34.747 ευρώ, ενώ πιο πάνω βρίσκονται οι ισχυρότερες 2λιτρες mild–hybrid εκδόσεις Β3 FWD των 163 ίππων (από 36.350 ευρώ) και Β4 AWD των 197 ίππων (από 40.293 ευρώ).
Τις διαθέσιμες επιλογές συμπληρώνουν οι plug–in υβριδικές εκδόσεις Τ5 των 260 ίππων (από 47.347 ευρώ).