Τα ρεκόρ είναι για να σπάνε και η Dacia το αποδεικνύει
Η Dacia συνεχίζει να καλπάζει και με ολοένα και πιο ταχύ εμπορικό βηματισμό δείχνει ότι το αντίξοο οικονομικό κλίμα δεν την πτοεί.
Παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις, όπως η πανδημία, ο υψηλός πληθωρισμός και οι συνεπακόλουθες αυξήσεις τιμών, η έλλειψη ηλεκτρονικών εξαρτημάτων και τα προβλήματα logistics, η Dacia σημείωσε εντυπωσιακή επίδοση πουλώντας 573.800 οχήματα το 2022, σημειώνοντας αύξηση 6,8% σε σύγκριση με το 2021. Η μάρκα έφτασε, επίσης, σε ένα σημαντικό ορόσημο το 2022, καθώς έχει πουλήσει 8 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως, από το 2004.
Οι αγορές που δραστηριοποιείται εμπορικά η Dacia συρρικνώθηκαν κατά 5,5% σε σχέση με το 2021. Η εντυπωσιακή απόδοση της μάρκας επιβεβαιώνει τη συνέπεια στις αρχές της, στο να προσφέρει δηλαδή την καλύτερη σχέση τιμής/αξίας, καθώς η νέα της γκάμα έχει αποδειχθεί η δημοφιλέστερη επιλογή μεταξύ των πελατών λιανικής. Το 2022, η Dacia πέτυχε μερίδιο αγοράς ρεκόρ στην Ευρώπη, με 7,6%, στις πωλήσεις επιβατικών οχημάτων σε πελάτες λιανικής, ενισχύοντας τη θέση της για δεύτερη συνεχή χρονιά (έχοντας κατακτήσει μερίδιο 6,2% το 2021). Η μάρκα πέτυχε επίσης το μερίδιο ρεκόρ της τάξεως του 3,7% των πωλήσεων PC+LCV στην Ευρώπη (αύξηση 0,5% σε σχέση με το 2021) και 4,2% των πωλήσεων PC (αύξηση 0,7% σε σχέση με το 2021).
Η Dacia κέρδισε έδαφος στην Ευρώπη, με τους όγκους πωλήσεων των επιβατικών να εμφανίζονται κατά 15,4% αυξημένοι, παρά τη συρρίκνωση της αγοράς κατά 4%.
Στη Γαλλία, που είναι και η μεγαλύτερη αγορά της μάρκας, καταγράφηκαν 130.800 πωλήσεις επιβατικών οχημάτων της Dacia το 2022, που αντιπροσωπεύουν αύξηση 4,5% σε σχέση με το 2021, και αυτό παρά την πτώση της αγοράς κατά 7,8%. Αυτή η επίδοση οδήγησε στην αύξηση του μεριδίου αγοράς της Dacia κατά μία ποσοστιαία μονάδα, φθάνοντας στο 8,6%, και τοποθετώντας για πρώτη φορά τη μάρκα στην τρίτη θέση στην αγορά των επιβατικών. Η Dacia επέτυχε μερίδιο πωλήσεων της τάξεως του 15,8% σε πελάτες λιανικής (αύξηση 1,3 μονάδες), πράγμα που σημαίνει ότι ένας στους έξι πελάτες λιανικής επέλεξε ένα μοντέλο Dacia το 2022.
Στη Γερμανία, μια αγορά που κυριαρχούν τα μοντέλα της κατηγορίας C, η Dacia κατέγραψε την καλύτερη μέχρι σήμερα επίδοσή της, επιτυγχάνοντας αύξηση 50% στον όγκο πωλήσεων, με 60.300 οχήματα που πωλήθηκαν σε πελάτες λιανικής, νούμερο που αντιστοιχεί, για πρώτη φορά, σε πάνω από το 2% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών ΙΧ οχημάτων, και στο 5% των πωλήσεων επιβατικών, σε πελάτες λιανικής. Η Dacia ξεπέρασε αρκετές καταξιωμένες μάρκες, καταλαμβάνοντας την 6η θέση στη γερμανική αγορά λιανικής.
Η Dacia κέρδισε επίσης μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην Ιταλία, όπου πούλησε 67.300 επιβατικά ΙΧ, σημειώνοντας αύξηση 9,2% σε σχέση με το 2021, παρά την πτώση της αγοράς κατά 9,7%.
Στην Ισπανία, η Dacia πούλησε 37.800 ιδιωτικά οχήματα – 2,7% περισσότερο από το 2021 – παρά τη συρρίκνωση της αγοράς κατά 5,3%.
Στην Αγγλία, η Dacia υπερδιπλασίασε τον όγκο των πωλήσεών της, σημειώνοντας αύξηση 55% σε σχέση με το 2021, παρά την πτώση της αγοράς κατά 2%.
Στην Ελλάδα, η Dacia πέτυχε εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων της τάξης του 39,7% σε σχέση με το 2021, ενώ το μερίδιό της αυξήθηκε από το 2,3% το 2021, στο 3,0% τη χρονιά που μας πέρασε. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μερίδιο λιανικής της Dacia στην ελληνική αγορά αυξήθηκε από το 3,1% (2021) στο 4,4% (2022).
Η προϊοντική στρατηγική της Dacia
Η Dacia σε λιγότερο από 15 μήνες, λανσάρισε τέσσερα νέα μοντέλα, τα Sandero, Spring και Duster το 2021 και το Jogger το 2022. Στα τέλη του 2022, και τα τέσσερα μοντέλα προχώρησαν στην τελική φάση της νέας στρατηγικής της Dacia, ενσωματώνοντας τη νέα τολμηρή εταιρική ταυτότητα της μάρκας.
Το 2022 πουλήθηκαν 229.500 Sandero (μια αύξηση 1,2% σε σχέση με το 2021). Για έκτη συνεχή χρονιά, το Sandero ήταν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικής, ενώ κατέλαβε τη δεύτερη θέση στις πωλήσεις ΙΧ σε όλα τα κανάλια πωλήσεων στην Ευρώπη.
Το Duster διατήρησε την πρώτη θέση ανάμεσα στα SUV στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικής – μια θέση που κατέχει από το 2018 – και έγινε το δεύτερο όχημα με τις περισσότερες πωλήσεις λιανικής στην ευρωπαϊκή αγορά, ακριβώς πίσω από το Sandero, με 197.100 πωλήσεις σε όλες τις χώρες το 2022 (μια αύξηση 5,8% σε σχέση με το 2021), ενώ από την ημέρα που παρουσιάστηκε, το 2010, πάνω από 2 εκατομμύρια Duster έχουν κυκλοφορήσει στους δρόμους.
Το 2022 πουλήθηκαν 48.900 μονάδες του αμιγώς ηλεκτρικού Spring (αύξηση 75% σε σχέση με το 2021). Από την κυκλοφορία του το 2021, το Spring έχει κερδίσει περισσότερους από 100.000 πελάτες, τα τρία τέταρτα των οποίων είναι πελάτες λιανικής. Το Spring είναι ένα από τα ηλεκτρικά οχήματα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικής.
Κατά τον πρώτο χρόνο του στην αγορά, το 2022 το Jogger πούλησε 56.800 μονάδες, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση στην κατηγορία C (εκτός των SUV), που πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικής.
Πάνω από το 70% των πελατών συνεχίζει να επιλέγει τις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις των μοντέλων Dacia, ενώ ένας στους τρεις πελάτες της Dacia, αλλά και το 58% των πελατών του Jogger, επιλέγουν τον κινητήρα διπλού καυσίμου βενζίνης/LPG που έχει κατά μέσο όρο 10% λιγότερες εκπομπές CO2 (118g/km) από έναν αντίστοιχο βενζινοκινητήρα, ενώ, με τα δύο ρεζερβουάρ γεμάτα, το μοντέλο προσφέρει πάνω από 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας.Επίσης, το Spring το επιλέγει το 93% των πελατών λιανικής που αγοράζουν για πρώτη φορά ηλεκτρικόόχημα.
Τι θα δούμε από τη Dacia το 2023;
Η μάρκα διατηρεί τη δυναμική της διευρύνοντας τη γκάμα των εξηλεκτρισμένων οχημάτων της. Το Jogger Hybrid 140 – το πρώτο υβριδικό μοντέλο της Dacia – είναι εξοπλισμένο με την δοκιμασμένη υβριδική τεχνολογία της Renault, διαθέτει αυτόματο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη, ενώ προσφέρει στους πελάτες ικανή ισχύ, άνεση και οικονομία καυσίμου, με εκπομπές CO2 από 108 g/km.
Το Spring, με τον νέο κινητήρα Electric 65 (65 hp/48 kW), προσφέρει μεγαλύτερη ισχύ και εξασφαλίζει καλύτερη επιτάχυνση και ανάκτηση ενεργείας. Επίσης, εγκαινιάζει το νέο επίπεδο εξοπλισμού Extreme,που θα υιοθετηθεί σταδιακά από όλη τη γκάμα, το οποίο αποτυπώνει εύγλωττα τον εκδρομικό χαρακτήρα της μάρκας.