Οι θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας ζεσταίνουν και αυξάνουν την αυτονομία ενός EV
Με έναν σμπάρο δύο τρυγόνια.
Οι οδηγοί των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε περιοχές με πιο ψυχρό κλίμα είναι εξοικειωμένοι με το φαινόμενο: μόλις η εξωτερική θερμοκρασία πέσει κάτω από το μηδέν, η μπαταρία πρέπει να επαναφορτοστεί σε μικρότερα χρονικά διαστήματα. Αυτό συμβαίνει επειδή οι χαμηλές θερμοκρασίες μπορούν να μειώσουν την αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως και 30%, εν μέρει επειδή η μπαταρία λειτουργεί βέλτιστα μεταξύ 20 και 40 βαθμών Κελσίου.
Την ίδια στιγμή, τα στοιχεία άνεσης των επιβατών στην καμπίνα καταβροχθίζουν τις kWh επειδή το σύστημα θέρμανσης δεν μπορεί να αντλήσει τη χαμένη θερμότητα όπως συμβαίνει με ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αντίθετα, η θερμότητα για ολόκληρο το εσωτερικό πρέπει να παράγεται από την ισχύ της μπαταρίας.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, η γνωστή εταιρεία ZF συνειδητοποίησε ότι θα ήταν πολύ πιο αποτελεσματικό – και λιγότερο ενεργοβόρο σε ένα EV – να ζεστάνει τους επιβάτες απευθείας μέσω ηλεκτρικών θερμαντικών στοιχείων. Ακριβώς όπως συμβαίνει στην καθημερινότητα στο σπίτι με μια ηλεκτρική κουβέρτα. Αυτή είναι η αρχή που χρησιμοποιείται χρόνια τώρα για τα θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνια. Τώρα, λοιπόν, και για πρώτη φορά, μια καινοτομία από τη ZF καθιστά δυνατή την «ολική θέρμανση» των επιβατών μέσω της θερμαινόμενης ζώνης ασφαλείας η οποία θερμαίνει το πάνω μέρος του σώματος και την περιοχή της λεκάνης.
Σε συνδυασμό με τα θερμαινόμενα καθίσματα, η θερμαινόμενη ζώνη ασφαλείας έχει τη δυνατότητα να παρέχει θερμότητα στους επιβάτες πολύ γρήγορα. Από τεχνική σκοπιά, μικρά καλώδια, γνωστά ως αγωγοί θέρμανσης, υφαίνονται απευθείας στη δομή της ζώνης σαν νήματα. Τα στοιχεία επαφής για τα ηλεκτρικά κυκλώματα θέρμανσης είναι τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να μην παρεμποδίζουν ούτε τη λειτουργία της ζώνης. ούτε του συστήματος αυτόματης επαναφοράς της.
«Για τους επιβάτες, δεν υπάρχει διαφορά όσον αφορά τη λειτουργία σε σύγκριση με μια συμβατική ζώνη», εξηγεί η Martina Rausch, η οποία είναι υπεύθυνη για τις νέες εξελίξεις των ζωνών ασφαλείας στη ZF. «Και, φυσικά, η θερμαινόμενη ζώνη ασφαλείας δεν είναι σε καμία περίπτωση κατώτερη από τις συμβατικές αντίστοιχές της όσον αφορά την απόδοση σε μια σύγκρουση».
«Όταν οι επιβάτες βγάζουν τα χοντρά χειμωνιάτικα μπουφάν τους, η ζώνη ασφαλείας βρίσκεται πιο κοντά και απευθείας στο σώμα και το σύστημα προσφέρει τη βέλτιστη λειτουργία σε περίπτωση σύγκρουσης», προσθέτει η Martina Rausch.
Η θερμαινόμενη ζώνη ασφαλείας, σύμφωνα με την ZF, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μοντέλα ευρείας παραγωγής.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΘΡΥΛΙΚΟ SCHUMACHER! | Speedzone Podcast EP22 (video)