Γιατί η Dacia είναι το «ισχυρό χαρτί» για τη Renault
Η Renault και προσωπικά ο επικεφαλής της, Luca de Meo, θεωρεί ότι η Dacia αποτελεί «φλέβα χρυσού» για τον γαλλικό όμιλο. Ιδού το γιατί.
Η Renault εξαγόρασε τη Dacia το 1999 και την αξιοποίησε ως πλατφόρμα για να λανσάρει το Logan, ένα μικρό αυτοκίνητο «σχεδιασμένο με βάση το κόστος», το οποίο οι Γάλλοι ήθελαν να διαθέσουν στις κατά τόπου αγορές της Ευρώπης με πολύ χαμηλή τιμή.
Το Logan, καθώς και τα επόμενα μοντέλα της Dacia, χρησιμοποίησαν ως σημεία αναφοράς την υπάρχουσα τεχνολογία της Renault-Nissan και επωφελήθηκαν από το χαμηλότερο κόστος παραγωγής τους στη Ρουμανία και το Μαρόκο. Την ίδια στιγμή, μία πολιτική τιμών χωρίς… παζάρια και η εστίαση της μάρκας στις λιανικές πωλήσεις συνέβαλαν καθοριστικά στη διατήρηση του κόστους διανομής σε χαμηλά επίπεδα (σ.σ.: η Renault δηλώνει ότι το τελευταίο είναι μικρότερο στην περίπτωση της Dacia έως και κατά 50% σε σχέση με τον μέσο όρο της Δυτικής Ευρώπης) και τα περιθώρια κέρδους σε υψηλά.
Σήμερα, η Dacia δείχνει πιο ώριμη από ποτέ προκειμένου να «επιτεθεί» στην πιο κερδοφόρα compact κατηγορία, ξεκινώντας με το 7θέσιο Jogger ήδη από φέτος, ενώ ένα συμπαγές SUV, το Bigster, αναμένεται το 2024 – αργότερα θα ακολουθήσουν δύο ακόμη νέα μοντέλα.
«Η Dacia θα εισέλθει με τόλμη στην κατηγορία C, όπου τα περιθώρια [κέρδους] είναι τουλάχιστον διπλάσια από τα επίπεδα των κατηγοριών που δραστηροποιείται σήμερα», είπε Luca de Meo, ο οποίος περιγράφει τη Dacia ως «φλέβα χρυσού» για τη Renault.
«Αυτό θα δώσει στην Dacia την ευκαιρία να αυξήσει τον κύκλο εργασιών ανά μονάδα κατά 50%», δήλωσε με έμφαση ο Luca de Meo.
Πράγματι, η Renault στοχεύει σε ακόμη μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους για τη Dacia, τη ρουμανική «value for money» μάρκα του Groupe Renault. Σήμερα, τα περιθώρια κέρδους της μάρκας κυμαίνονται στο 10%, ενώ στόχος είναι να φτάσουν στο 15% μέχρι το 2030, αγγίζοντας έτσι τα επίπεδα που επιτυγχάνουν τώρα οι premium μάρκες, όπως η BMW και η Mercedes.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Dacia, Denis Le Vot, έχει προβεί ήδη στους κατάλληλους σχεδιασμούς για την αναβάθμιση της Dacia προτάσσοντας μια νέα εστίαση στο «value for money» που δεν προτάσσει αποκλειστικά τις χαμηλές τιμές. Αν μη τι άλλο, η κυκλοφορία του Jogger – το οποίο έχει καταγράψει ήδη πάνω από 38.000 πωλήσεις μέχρι τον Σεπτέμβριο – βοήθησε την Dacia να καταστεί μία από τις λίγες μάρκες στην Ευρώπη που κατέγραψαν αυξημένες πωλήσεις τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους, σε μια αγορά που έχει σημειώσει πτώση της τάξης του 10%.
Εν προκειμένω, οι πωλήσεις της Dacia έχουν αυξηθεί τη συγκεκριμένη περίοδο κατά 17% με την αρωγή, επίσης, του ηλεκτρικού Spring, το οποίο έχει αναδειχθεί ως ένα από τα EV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη καταγράφοντας ήδη περισσότερες από 31.000 πωλήσεις.
Όλα είναι ρόδινα για την Dacia;
Ένα πιθανό πρόβλημα στην μελλοντική πορεία της Dacia είναι η ανάγκη και μείωση των εκπομπών ρύπων και η ταυτόχρονη διατήρηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα. Το Spring, το οποίο εισάγεται από την Κίνα όπου και κατασκευάζεται από έναν από τους συνεργάτες της Renault, έχει αποδείξει ότι ένα EV χαμηλού κόστους μπορεί να είναι δημοφιλές. Αλλά η κατασκευή μιας σειράς πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα μπορούσε να δημιουργήσει για την Dacia σημαντικές προκλήσεις κόστους…
Αυτή τη στιγμή πάντως το σχέδιο «περιορισμού των εκπομπών» του Luca De Meo για λογαριασμό της Dacia έχει ως αφετηρία τις εκδόσεις LPG και την πλήρως υβριδική και ήπια υβριδική τεχνολογία των 48V, προτού η γκάμα εξηλεκτριστεί πλήρως με χρονικό ορίζοντα το 2035 – δηλαδή 5 χρόνια μετά τον προγραμματισμένο εξηλεκτρισμό της μητρικής Renault.
Η πρώτη υβριδική επιλογή στο Jogger θα κάνει την εμφάνισή της το επόμενο κιόλας έτος με σημείο αναφοράς το full-hybrid σύστημα πρώτης γενιάς E-Tech, αντί εκείνου της δεύτερης γενιάς που συναντάται στα μοντέλα της Renault.
Δείτε εδώ - Interlagos: καίγοντας λάστιχο με φόντο τις favelas | Speedzone Podcast EP19 (video)