Η άγνωστη λειτουργία των Hyundai που δεν αναφέρεται ούτε στo manual

Ένας απροσδόκητος αυτοματισμός στα κορυφαία μοντέλα της Hyundai στον οποίο δεν αναφέρονται ούτε τα εγχειρίδια του κατασκευαστή.

Οδηγούσαμε πρόσφατα ένα Hyundai Tucson και ξαφνιαστήκαμε από μια πρωτοβουλία που έλαβε το αυτοκίνητο χωρίς, μάλιστα να το περιμένουμε.

Δοκιμάζοντας δεκάδες νέα μοντέλα κάθε χρόνο, οι συντάκτες αυτοκινήτου είμαστε εξοικειωμένοι με τις τεχνολογικές εξελίξεις, εντούτοις τα ψηφιακά γκάτζετ που ενσωματώνουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν πολλές φορές λειτουργίες που ακόμα και ένας ειδικός μπορεί να μην τις γνωρίζει. Ακόμα και ο ιδιοκτήτης ενός τετράτροχου, που έχει όλο το χρόνο να εντρυφήσει στις δυνατότητες που αυτό προσφέρει, δεν είναι σίγουρο πως θα κάνει φύλλο και φτερό τις εκατοντάδες σελίδες του owners manual και πως εν συνεχεία θα κατανοήσει και θα απομνημονεύσει όλες τις λειτουργίες του οχήματος.

Hyundai Tucson

Γιατί σε αντίθεση με το παρελθόν, όταν απλά έμπαινες σε ένα άγνωστο αυτοκίνητο, τα μόνα στοιχεία που χρειαζόσουν εξοικείωση ήταν σε κάποιες περιπτώσεις η θέση της όπισθεν ή άντε εκείνη της κόρνας (στα γαλλικά αυτοκίνητα). Σήμερα αν τοποθετήσεις έναν λιγότερο ενημερωμένο οδηγό σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο δε θα γνωρίζει καν πως να χαμηλώσει την ένταση του ραδιοφώνου ή να αλλάξει τη θερμοκρασία του κλιματιστικού.

Εντούτοις αυτό που μας συνέβη τις προάλλες πίσω από το τιμόνι ενός Hyundai Tucson αφορά μια λειτουργία που δεν αναφέρεται ούτε στο εγχειρίδιο, ούτε υπάρχει οποιαδήποτε επίσημη αναφορά στην ιστοσελίδα της κορεάτικης εταιρείας.

Πιο συγκεκριμένα, οδηγούσαμε την έκδοση 1.6 T-GDI των 180 ίππων, που διαθέτει έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης με άμεσο ψεκασμό και υποστηρίζεται από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Το αυτοκίνητο μας ήταν η 4κίνητη εκδοχή του μοντέλου που συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Hyundai Tucson

 

Aνακαλύψαμε λοιπόν πρόσφατα, σε μια ημέρα ιδιαίτερα ζεστή, κινούμενοι με ιδιαίτερα χαμηλές ταχύτητες, με ανοιχτά τα παράθυρα, ότι λίγο πριν από κάποιο τούνελ τα παράθυρα έκλεισαν αυτόματα και το κλιματιστικό μπήκε σε λειτουργία ανακυκλοφορίας του αέρα

Αναρωτηθήκαμε αν ο εν λόγω αυτοματισμός συσχετίζεται με κάποια πληφόρηση επιβαρυμένης κυκλοφορίας που θα συνεπαγόταν αυξημένα επίπεδα καυσαερίων μέσα στο τούνελ. Απευθυνθήκαμε στην αντιπροσωπεία μια και δεν μπορέσαμε να βρούμε κάποια επιπλέον ενημέρωση για το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, το οποίο μάλιστα δεν έχει τύχει να συναντήσουμε σε κάποιο αυτοκίνητο άλλης μάρκας.

Μας επιβεβαιώσαν πως αυτή η λειτουργία δεν αναφέρεται κάπου επίσημα, και προφανώς αποσκοπεί κι αυτή, όπως και οι προαναφερθείσες λειτουργίες στη διατήρηση της καλύτερης δυνατής ατμόσφαιρας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το κλείσιμο των παραθύρων κατά την κίνηση σε ένα τούνελ δεν συνδυάζεται με την ταχύτητα κίνησης ή την κυκλοφορία, καθώς η Hyundai θεωρεί πως έτσι κι αλλιώς ο αέρας μέσα σε αυτό είναι επιβαρυμένος.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως η εν λόγω λειτουργία έχει επίσης υιοθετηθεί στα Hyundai Ioniq 5 και το Santa Fe.

Ιδού, λοιπόν, ένας έξυπνος αυτοματισμός, ο οποίος μάλιστα δεν απαιτεί ουσιαστικά κάποιου είδους harware και θα μπορούσε να ενσωματωθεί σε οποιοδήποτε μοντέλο σε κάποια μελλοντική αναβάθμιση.

Απλά θα είναι κάποια στιγμή τόσοι οι αυτοματισμοί ενός αυτοκινήτου, που αναρωτιώμαστε όχι αν θα μπορούν να τους γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες τους αλλά και αυτοί οι ίδιοι οι υπεύθυνοι προϊόντος της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Hyundai Tucson

Δείτε εδώ - Interlagos: καίγοντας λάστιχο με φόντο τις favelas | Speedzone Podcast EP19 (video)

Δείτε ακόμη - Peraltada: Η τρομακτική στροφή που ξεχώριζε τους άντρες από τα παιδιά | Speedzone Podcast EP18 - YouTube