Αποκάλυψη! Αυτό είναι το νέο Audi Q8 e-tron
Το νέο Audi Q8 e-tron αποτελεί την «επόμενη μέρα» του e-tron, του μοντέλου με το οποίο η εταιρεία των τεμνόμενων κύκλων εισήλθε στο μαγικό κόσμο της ηλεκτροκίνησης το 2018.
Το νέο Audi Q8 e-tron αποτελεί τον απευθείας αντικαταστάτη του γνωστού e-tron, του SUV μοντέλου που ήδη «μετρά» πάνω από 150.000 πωλήσεις παγκοσμίως από το 2018, όταν και… έβαλε τη γερμανική εταιρεία στο μαγικό κόσμο της ηλεκτροκίνησης, μέχρι και σήμερα.
«Με την εταιρική μας στρατηγική Vorsprung 2030, ορίσαμε μια καθορισμένη ημερομηνία για την απόσυρσή μας από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και αποφασίσαμε ξεκάθαρα ότι η Audi θα είναι μια πλήρως ηλεκτρική μάρκα εντός 11 ετών», δήλωσε ο Markus Duesmann, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Audi. «Το νέο Audi Q8 e-tron, με τη βελτιωμένη απόδοση και αυτονομία και την εκλεπτυσμένη του σχεδίαση, είναι ένα ακόμα σημαντικό μοντέλο στο ηλεκτρικό μας χαρτοφυλάκιο», συμπλήρωσε.
Χρησιμοποιώντας για αυτό το μοντέλο την ονομασία «Q8», και όχι την… σκέτη «e-tron», η Audi κάνει μια σαφή δήλωση, ξεκαθαρίζοντας ότι το νέο Audi Q8 e-tron είναι το κορυφαίο μοντέλο μεταξύ των ηλεκτρικών SUV και crossover προτάσεών της. Άμεσα αναγνωρίσιμο ως πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο με την πρώτη ματιά, το νέο Q8 e-tron, το οποίο θα είναι διαθέσιμο και σε έκδοση Sportback, εισάγει τη νέα εταιρική ταυτότητα με τη δισδιάστατη σχεδίαση των τεσσάρων δακτυλίων της εταιρείας στις εξωτερικές επιφάνειες, ενώ καινούργια είναι και τα γράμματα του μοντέλου με το λογότυπο της Audi στην κολόνα Β.
Πέρα από τη σχεδίαση, ιδιαίτερη έμφαση στο σμίλευμα των εξωτερικών επιφανειών δόθηκε στην αεροδυναμική απόδοση. Όντως, ο συντελεστής οπισθέλκουσας της έκδοσης Sportback έχει πέσει από 0,26 σε 0,24, ενώ εκείνος του SUV, από 0,28 σε 0,27. Από εκεί και πέρα, το νέο EV της Audi είναι διαθέσιμο με περίπου 40 συστήματα υποστήριξης οδηγού, με έως και 5 αισθητήρες ραντάρ, 5 κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων να παρέχουν πληροφορίες που στη συνέχεια αναλύονται από την κεντρική μονάδα ελέγχου υποβοήθησης οδηγού.
Κάτι νέο στο νέο Audi Q8 e-tron είναι το remote park assist plus, το οποίο θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία από το 2023. Με τη βοήθειά του, το Audi Q8 e-tron μπορεί να ελίσσεται ακόμα και στις πιο στενές θέσεις στάθμευσης, με τους πελάτες να μπορούν να ελέγχουν τη διαδικασία στάθμευσης μέσω της εφαρμογής myAudi στα smartphone τους. Όταν το αυτοκίνητο φτάσει στην τελική του θέση στο χώρο στάθμευσης, σβήνει αυτόματα, βάζει χειρόφρενο και κλειδώνει τις πόρτες.
Στο εσωτερικό, η Audi ακολούθησε… ήπια μονοπάτια, με την υψηλή τεχνολογία και τις τρεις στο σύνολο οθόνες (το γνωστό vrtual cockpit εμπρός από τον οδηγό και δύο ακόμα στην κονσόλα με διαγώνιο 10,1 και 8,6 ίντσες) να έχουν τον πρώτο λόγο. Το λειτουργικό σύστημα ΜΜΙ εξακολουθεί να δίνει βροντερό «παρών», καθώς και η προηγμένη συνδεσιμότητα που συνοδευεται για την περίσταση και από προηγμένες Car-to-X υπηρεσίες.
Περισσότερες λεπτομέρειες για το Audi Q8 e–tron
Με μήκος 4.915 χλστ., πλάτος 1.937 χλστ. και ύψος 1.619 χλστ, για το Sportback και 1.633 χλστ. για το SUV, το Q8 e-tron προσφέρει βελτιωμένο χώρο και άνεση (σ.σ.: τα SQ8 e-tron και SQ8 Sportback e-tron είναι το καθένα 2 χλστ. χαμηλότερα σε ύψος και 39 χλστ. φαρδύτερα), χάρη στο μεταξόνιο των 2.928 χλστ. Την ίδια στιγμή, γενναιόδωρος είναι και ο αποθηκευτικός χώρος των 569 λίτρων για την «κλασσική» SUV έκδοση και των 528 λίτρων για την Sportback, στο πίσω μέρος ενώ επιπλέον 62 λίτρα είναι διαθέσιμα στον εμπρός αποθηκευτικό χώρο, γνωστό και ως frunk στους λάτρεις των EV.
Από εκεί και πέρα, περνώντας στην ηλεκτρική καρδιά, το νέο Audi Q8 e-tron θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις ως προς τα κινητήρια σύνολα. Με τους δύο κινητήρες τους (σ.σ.: ο ασύγχρονος πίσω έχει πλέον 14 αντί για 12 πηνία), τα βασικά μοντέλα «50» παράγουν μέγιστη ισχύ 250 kW (340 ίπποι) και ροπή 664 Nm και έχουν μέγιστη αυτονομία κίνησης έως 491 χλμ. (SUV) και έως 505 χλμ. (Sportback), σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.
Οι εκδόσεις «55», επίσης με δύο ηλεκτροκινητήρες, αποδίδουν 300 kW (408 ίπποι) και την ίδια ροπή, προσφέροντας αντίστοιχα μέγιστη αυτονομία έως και 582 κα 600 χλμ. Στο κορυφαίο SQ8 e-tron, η μέγιστη εμβέλεια πέφτει στα 494 και 513 χλμ., σε αντίθεση με την ισχύ και την ροπή των 370 kW (503 ίπποι) και 973 Nm που παρέχουν οι τρεις ηλεκτροκινητήρες. Εδώ, στον εμπρός άξονα συναντάμε έναν ηλεκτροκινητήρα 124 kW, ενώ στον πίσω το «παρών» δίνουν δύο ηλεκτρικές μονάδες, η κάθεμια με ισχύ 98 kW.
Η βασική έκδοση «50» εφοδιάζεται με μια μπαταρία 95 kWh, με ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο 89 kWh, ενώ οι δύο δυνατότερες παραλλαγές με έναν συσσωρευτή ενέργειας με μικτή και καθαρή δυναμική 114 και 106 kWh, αντίστοιχα. Σε έναν σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος, το Audi Q8 50 e-tron επιτυγχάνει μέγιστη απόδοση φόρτισης 150 kW, ενώ τα «55» και «SQ8», η τελευταία αυξάνεται έως τα 170 kW. Η μεγαλύτερη εκ των δύο μπαταριών μπορεί να φορτιστεί από το 10% έως το 80% της μέγιστης δυναμικής της σε παροχή DC σε περίπου 31 λεπτών – υπό ιδανικές συνθήκες, η τιμή αυτή αντιστοιχεί σε αυτονομία έως και 420 χλμ.
Σε σταθμό φόρτισης AC ή wallbox, το νέο Audi Q8 e-tron φορτίζει έως και τα 11 kW ή προαιρετικά έως και τα 22 kW. Υπό ιδανικές συνθήκες, το Audi Q8 e-tron με τον κωδικό «50» μπορεί να φορτίσει πλήρως σε περίπου 9 ώρες και 15 λεπτά (22 kW: περίπου 4 ώρες και 45 λεπτά) χρησιμοποιώντας εναλλασσόμενο ρεύμα. Για τη μεγαλύτερη μπαταρία, οι παραπάνω τιμές διαμορφώνονται περίπου στις 11 ώρες και 30 λεπτά στα 11 kW, και στις 6 ώρες στα 22 kW.
Δείτε εδώ - Interlagos: καίγοντας λάστιχο με φόντο τις favelas | Speedzone Podcast EP19 (video)