BMW i7, οδηγούμε την… ψηφιακή limo

Οδηγούμε στη Δανία, την BMW i7, την ηλεκτρική εκδοχή της ναυαρχίδας της βαυαρικής εταιρείας, που πηγαίνει την ιδέα της συνδεσιμότητας ένα βήμα παραπέρα.

Μπορεί μια λιμουζίνα σαν την BMW i7, το κορυφαίο μοντέλο της βαυαρικής εταιρείας, να αφορά ελάχιστους αγοραστές, εντούτοις δεν μπορεί να μας αφήσει αδιάφορους καθώς κάθε νέα γερμανική ναυαρχίδα συμπυκνώνει πάνω της όλη την διαθέσιμη τεχνολογία αιχμής στο χώρο του αυτοκινήτου. Αν, μάλιστα, κάποτε ένα τέτοιο μοντέλο είχε να επιδείξει 2-3 καινοτομίες στον τομέα των κινητήρων, της άνεσης ή των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, μια σύγχρονη limo ξεχειλίζει πλέον από τεχνολογικά καλούδια.

Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Είχαμε πραγματικά εντυπωσιαστεί τον περασμένο Απρίλιο, όταν βρεθήκαμε στην στατική παρουσίαση του αυτοκινήτου, όπου όμως όλη η έμφαση είχε δοθεί στην πραγματικά “ψαρωτική” οθόνη των 31,3 ιντσών με αναλογία 32:9 και ανάλυση 8K, η οποία είναι κρυμμένη στην οροφή και κατεβαίνει, με ταυτόχρονη σκίαση των πίσω παραθύρων, έτσι ώστε οι πίσω επιβάτες να απολαύσουν μια πέρα για πέρα κινηματογραφική εμπειρία, ή να την αξιοποιήσουν προκειμένου να περιηγηθούν στο διαδίκτυο.

Προς τι άραγε η έμφαση σε ένα τέτοιο τεχνολογικό γκάτζετ, σε βαθμό ώστε να επισκιαστούν στη διάρκεια της παρουσίασης οι υπόλοιπες δυνατότητες του αυτοκινήτου; Είναι γνωστό πως ένα μεγάλο ποσοστό των πωλήσεων του συγκεκριμένου μοντέλου κατευθύνονται στην αγορά της Κίνας, όπου ως γνωστόν οι αγοραστές έχουν αδυναμία στα ηλεκτρονικά καλούδια, ενώ για το ίδιο κοινό, ήδη από το προηγούμενο μοντέλο στη μάσκα του αυτοκινήτου κυριαρχούν τα διευρυμένα “νεφρά” προκειμένου να “φωνάζουν” από μακριά την προέλευση της κατασκευής. Κι αν το κινητό αυτό τεχνολογικό γκάτζετ φιλοδοξεί να δελεάσει το εξ ανατολών αγοραστικό κοινό, άραγε καταφέρνει να διατηρεί το οδηγοκεντρικό προφίλ που διέθεταν, παρά το μέγεθός τους, όλοι οι προκάτοχοι της σειράς 7;

BMW i7

Με την BMW i7 στο Tannistest

Στις αρχές του φθινοπώρου βρεθήκαμε στο Τάνις της Δανίας, στην ετήσια προκριματική διαδικασία για την ανάδειξη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς, όπου υπήρχε διαθέσιμη η BMW i7, που θα μας έλυνε αρκετές από τις απορίες που δημιουργήθηκαν ύστερα από τη στατική της παρουσίαση.

Κατ’ αρχάς έχει ενδιαφέρον ο δρόμος που ακολούθησε η BMW στην εξέλιξη της νέας σειράς 7, της 7ης γενιάς του μοντέλου, αφού ανάλογα με την αγορά στην οποία απευθύνεται, και την εν συνεχεία εξέλιξη της ζήτησης, θα προσφέρονται τόσο συμβατικές εκδόσεις, όσο και επαναφορτιζόμενες υβριδικές ή αμιγώς ηλεκτρικές παραλαλγές. Πρόκειται αναμφίβολα για μια χαμηλότερου ρίσκου, πιο ευέλικτη αλλά και πιο οικονομική επιλογή σε σχέση με το δρόμο που ακολουθεί η Mercedes η οποία στην κορυφή της γκάμας της διαθέτει τόσο την παραδοσιακή S-Class όσο και την αμιγώς ηλεκτρική EQS.

Πάντως η i7, η ηλεκτρική εκδοχή της νέας σειράς 7 και πιο συγκεκριμένα, η έκδοση xDrive 60 (544 PS / 745 Nm), είναι η πρώτη έκδοση που θα αρχίσει να κατασκευάζεται για την ευρωπαϊκή αγορά. Θα ακολουθήσει η πετρελαιοκίνητη 740d xDrive με 300 ίππους και 670 Nm και εν συνεχεία οι plug-in εκδόσεις οι 750e xDrive (490 PS/700 Nm) ; M760e xDrive (571 PS / 800 Nm).

Στις ΗΠΑ, στην Κίνα και σε άλλες επιλεγμένες περιοχές, πέραν της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης, θα προσφέρονται δύο ακόμα μοντέλα κατά το λανσάρισμα, το καθένα εξοπλισμένο με βενζινοκινητήρα και ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Οι plugin υβριδικές εκδόσεις της νέας BMW Σειράς 7 αναμένεται να ακολουθήσουν από τις αρχές του 2023. Περισσότερες εκδοχές της BMW i7, συμπεριλαμβανομένης της μελλοντικής κορυφαίας έκδοσης BMW iM70 xDrive (με 660 PS και μέγιστη ροπή περισσότερο από 1.000 Nm), θα είναι διαθέσιμες σε δεύτερο στάδιο.

Ιδού, λοιπόν, ένα ακόμα εντυπωσιακό στοιχείο που αφορά τη νέα ναυαρχίδα της BMW, η οποία στην top εκδοχή της δεν θα φορά πλέον ένα δωδεκακύλινδρο σύνολο, όπως καθιερώθηκε από τη δεύτερη κιόλας γενιά το 1986 (η πρώτη 7άρα λανσαρίστηκε το 1977 και έπαιρνε κίνηση από 6κύλινδρους ατμοσφαιρικούς και εν συνεχεία υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες), αλλά θα κινείται από ηλεκτρικά μοτέρ!

BMW i7

Αντί κλειδιού ένα iPhone!

Στην κλασική κλειδοθήκη, εκεί στο Τάνις, στην οποία καταφεύγουν οι δημοσιογράφοι για να οδηγήσουν ένα από τα δεκάδες διαθέσιμα αυτοκίνητα, εξ όσων δηλαδή έχουν θέσει υποψηφιότητα για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς, απουσίαζαν τα κλειδιά της BMW i7, καθώς η συγκεκριμένη λειτουργία πραγματοποιείται, όπως και στα Tesla, μέσα από μια εφαρμογή εγκατεστημένη σε κινητό τηλέφωνο. Έτσι, για την περίσταση οι άνθρωποι της εταιρείας ξεροστάλιαζαν στη βροχή με ένα iPhone ανά χείρας, το οποίο μας δάνειζαν για τη διάρκεια της δοκιμής.

Ακόμα και η είσοδος στο αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε να είναι συμβατική… Το προσφερόμενο ως έξτρα αυτόματο άνοιγμα των θυρών εντυπωσιάζει στην αρχή, αλλά κάποια στιγμή γίνεται κουραστικό, καθώς δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί με την αμεσότητα και την ταχύτητα που έχουμε συνηθίσει οι κάτοχοι των ταπεινών αυτοκινήτων.

Πάντως, πριν πάρουμε τα πηδάλια, σπεύσαμε να απολαύσουμε το αυτοκίνητο ως ο τυπικός ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου, δηλαδή από το πίσω κάθισμα. Αξίζει να επισημάνουμε πως αντίθετα με τις προκατόχους της, η νέα BMW Σειρά 7 θα διατίθεται σε όλο τον κόσμο αποκλειστικά με μακρύ μεταξόνιο που μεγιστοποιεί τον εσωτερικό χώρο της καμπίνας.

BMW i7

Επιπλέον, η επιλογή Executive Lounge για τους πίσω επιβάτες με τη βελτιστοποιημένη θέση ανάκλησης του καθίσματος και τη νέα επένδυση εσωτερικού από δέρμα Merino/κασμιρένιο μαλλί της BMW Individual, συμβάλλει ουσιαστικά στη μεγιστοποίηση της ευεξίας μέσα στο αυτοκίνητο.

Κι αν όσοι κάθονται πίσω μπορούν να απολαμβάνουν τη μεγάλη BMW Theatre Screen, την οποία ελέγχουν -μαζί με άλλες λειτουργίες– από τις οθόνες αφής που βρίσκονται στις πίσω πόρτες, οι εμπρός επιβάτες επ’ ουδενί δεν θα πάθουν νομοφοβία (no-mobile-phone-phobia) – τέλος πάντων κάποιο σύνδρομο στέρησης αφού μπροστά τους δεσπόζει μια μεγάλη κυρτή οθόνη, το BMW Curved Display που πρωτοείδαμε στην BMW iX και συνδυάζεται με το κλασικό iDrive και την τελευταία γενιά του λειτουργικού συστήματος BMW Operating System 8.

BMW i7

Η ηλεκτροκίνηση της ταιριάζει απόλυτα

Είναι προφανές πως σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο η ηχομόνωση βρίσκεται σε άλλο επίπεδο, έτσι που το άκουσμα ενός θερμικού κινητήρα ίσα που φτάνει στο εσωτερικό της καμπίνας, εντούτοις δεν υπάρχει αμφιβολία πως στην προκειμένη περίπτωση η ηλεκτρική καρδιά της i7, ή για την ακρίβεια, οι δύο ηλεκτροκινητήρες της -ένας σε κάθε άξονα- ταιριάζουν ιδανικά στον χαρακτήρα της κατασκευής.

Με συνολική ισχύ 544 ίππους (258 PS για τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα και 313 για τον πίσω) και μέγιστη ροπή 745 Nm (365/380 εμπρός/πίσω) τα δύο μοτέρ υπόσχονται εντυπωσιακές επιδόσεις με το “0-100” να επιτυγχάνεται σε 4,7 δευτερόλεπτα και την τελική να φτάνει τα 240 χλμ./ώρα, τιμή ασυνήθιστη για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αξίζει να επισημάνουμε πως το “soundtrack” των i7, με τους διάφορους ήχους που συνοδεύουν τη λειτουργία της, από την εκκίνηση ως τον ήχο που συνοδεύει την κίνηση, ο οποίος μάλιστα διαφοροποιείται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης,έχει συνθέσει ο βραβευμένος με Όσκαρ, Hans Zimmer.

Στον τομέα της κατανάλωσης, η επίσημη τιμή κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα (19,6-18,4 kWh/100 χλμ.) – πιο κοντά στις 25 kWh/100 χλμ. στην πράξη. Σύμφωνα, πάντως με την επίσημη μέτρηση κατά το πρότυπο WLTP, η μπαταρία χωρητικότητας 101,7 kWh εξασφαλίζει μια ηλεκτρική αυτονομία 591-625 χιλιομέτρων.

BMW i7

Η BMW i7 xDrive60 στο τεστ αποφυγής του ταράνδου

Κι αν οι δρόμοι στην περιοχοί όπου πραγματοποιείται το Tannistest δεν διαθέτει αρκετές στροφές για να δοκιμάσεις τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου εκεί που τεελιώνει η ευθεία, εντούτοις, στην κλασική διαδικασία του elk test που πραγματοποιήθηκε στο παρακείμενο αεροδρόμιο του Sindal αναδεικνύεται η συμπεριφορά μιας κατασκευής στο όριο.

Στην κλασική δοκιμασία, λοιπόν, με τις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, το αυτοκίνητό μας που φορούσε ελαστικά Pirelli P Zero 255/40 R21 (εμπρός) και 285/35 R21 (πίσω) ολοκλήρωσε πολύ εύκολα την πρώτη φάση με ταχύτητα εισόδου 60 χλμ./ώρα.

Ακόμα και όταν η ταχύτητα εισόδου αυξήθηκε στα 65 χλμ./ώρα, που για πολλά άλλα μοντέλα αποτελούσε το άνω όριό τους, η i7 διέγραψε απροβλημάτιστα την τροχιά της, χωρίς επ’ ουδενί να δείχνει το βάρος της (2.175 κιλά).

Στα 70 χλμ./ώρα τα πράγματα ήταν επίσης πολύ εύκολα για τον οδηγό που πραγματοποίησε τους αλεπάλληλους ελιγμούς χωρίς πρακτικά να παρεμβαίνει το ESP. Με ταχύτητα εισόδου τα 75 χλμ./ώρα το αυτοκίνητο αρχίζει πλέον και πιέζεται, εντούτοις καταφέρνει να ολοκληρώνει τη διαδικασία και πλέον τα 80 χλμ./ώρα αποδεικνύονται οριακά, με την i7 να χτυπά τις κορίνες στη δεύτερη στροφή.

Το εντυπωσιακό με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν έχει να κάνει μόνο με την οδική του συμπεριφορά αλλά και με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που προσφέρει. Αυτό εν πολλοίς οφείλεται στη αερανάρτηση που διέθετε το αυτοκίνητό μας η οποία, πέρα από το υπερβολικά μεγάλο βάρος της κατασκευής, είχε να αντιμετωπίσει και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά. Ο συνδυασμός πάντως έμοιαζε με ένα μαγικό χαλί, αν μη τι άλλο στην καλύτερης ποιότητας άσφαλτο της Δανίας.

Ολοκληρώνοντας τις πρώτες μας εντυπώσεις από την οδήγηση του αυτοκινήτου θα λέγαμε πως τα ψηφιακά καλούδια με τα οποία είναι εφοδιασμένη η νέα ναυαρχίδα της BMW δεν θα πρέπει να μας αποπροσανατολίζουν, καθώς το αυτοκίνητο οδηγικά δεν έχει απεμπολίσει ίχνος από τα στοιχεία που συνθέτουν το DNA της φίρμας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

Δείτε εδώ - Interlagos: καίγοντας λάστιχο με φόντο τις favelas | Speedzone Podcast EP19 (video)

Δείτε ακόμη - Peraltada: Η τρομακτική στροφή που ξεχώριζε τους άντρες από τα παιδιά | Speedzone Podcast EP18 - YouTube