Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εγκαταλείπουν το car-sharing
Γιατί οι κατασκευαστές δεν «βλέπουν» φως σε επιχειρηματικό επίπεδο στις υπηρεσίες car-sharing;
Ένας ένας οι κατασκευαστές… διώχνουν από πάνω τους τις εταιρείες που οι ίδιοι κατείχαν μέχρι πρότινος οι οποίες δραστηριοποιούνται στον φιλόδοξο μέχρι σήμερα τομέα του διαμοιρασμού οχημάτων.
Η VW είναι η τελευταία από τις μεγάλες εταιρείες που γυρνά, από επιχειρηματική σκοπιά, την πλάτη της στο car-sharing, ανακοινώνοντας σήμερα την πώληση της ιδιόκτητης μέχρι και τώρα WeShare στη νεοφυή γερμανική εταιρεία κοινής χρήσης οχημάτων Miles Mobility.
Η τελευταία θα ενσωματώσει στο δυναμικό της τα 2.000 ηλεκτρικά οχήματα της WeShare (σ.σ.: όλα μοντέλα της VW) στον στόλο των 9.000 αυτοκινήτων της που αποτελείται κυρίως από οχήματα που τροφοδοτούνται από κινητήρες ντίζελ και βενζίνης.
Ωστόσο, όπως ανακοίνωσαν σήμερα οι δύο εταιρείες, η Miles Mobility παρήγγειλε 10.000 EV από τον Γερμανό κατασκευαστή, με τις παραδόσεις να ξεκινούν το επόμενο έτος.
Έχει μέλλον το car–sharing;
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Mercedes και της BMW, έχουν καταβάλει μεγάλες προσπάθειες προκειμένου να «μετατρέψουν» τις επιχειρήσεις κοινής χρήσης αυτοκινήτων σε βιώσιμους παραγωγούς κερδών.
Παρά το γεγονός ότι η VW προβλέπει ότι περίπου το 20% των εσόδων θα προέρχονται από συνδρομητικές υπηρεσίες και άλλες βραχυπρόθεσμες προσφορές κινητικότητας έως το 2030, η επιχείρηση WeShare που δραστηριοποιείται στη Γερμανία δεν κατάφερε να αποδώσει τα αναμενόμενα.
Η απόφαση της VW να πουλήσει την WeShare προέκυψε μετά τη συνειδητοποίηση ότι δεν θα ήταν σε θέση να βελτιώσει την κερδοφορία μετά το 2022, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της VW Financial Services, Christian Dahlheim.
Στον αντίποδα, η Miles Mobility, η οποία έχει ως έδρα της το Βερολίνο, είναι μια από τις λίγες εξαιρέσεις στον κλάδο. Η startup εταιρεία, η οποία δραστηριοποιείται σε οκτώ γερμανικές πόλεις και νωρίτερα φέτος επεκτάθηκε στο Βέλγιο, το 2021 σημείωσε άνοδο με έσοδα 47 εκατομμυρίων ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση, η συνεργασία της VW με τη Miles Mobility δεν είναι αποκλειστική και η αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προσφέρει τα οχήματά της σε άλλες πλατφόρμες κοινής χρήσης αυτοκινήτων, δήλωσε ο Christian Dahlheim.