ID. Buzz: οδηγούμε στη Δανία το ηλεκτρικό Bulli
Από τη στιγμή που και το θρυλικό Τ1 της VW αναβίωσε με τη μορφή του ηλεκτρικού ID. Buzz, τίποτα δεν μπορεί να ανακόψει τη στροφή της αυτοκίνησης προς το νέο καύσιμο.
Το λανσάρισμα του ID. Buzz και του ID. Buzz Cargo αυτό το φθινόπωρο σηματοδοτεί την άφιξη της πρώτης γκάμας πλήρως ηλεκτρικών MPV και van στην Ευρώπη. Ταξιδέψαμε στη Δανία για την οδήγηση της πολιτικής εκδοχής του νέου μέλους της οικογένειας ID., το οποίο αναμενόμενα βρισκόταν σταθμευμένο στο πλάι ενός Bulli, εντυπωσιάζοντας με τα κοινά που έχει στην πραγματικότητα με τον πρόγονό του.
Και αν το καλοσκεφτεί κανείς, ακόμη και ως ιδέα στ’ αχνάρια εκείνου του μοντέλου πατάει.
Buzz Pro: επιστροφή στα MPV
Επί της ουσίας, κάνοντας πάντα λόγο για την πενταθέσια εκδοχή, πρόκειται για ένα MPV με άπλετο χώρο για τους πέντε επιβάτες του και πολυχρηστικές λύσεις, όπως και ο μακρινός προκάτοχός του, που επιπλέον -και λόγω εποχής- είναι αμιγώς ηλεκτρικό, έχει εμβέλεια έως 423 χλμ. και σε ταχυφορτιστή μπορεί να ανακτήσει την ενέργειά του σε περίπου 30 λεπτά. Οι Γερμανοί εδώ πήραν τα χαρακτηριστικά ενός από τα πιο επιτυχημένα σχέδια όλων των εποχών, διατήρησαν… τη φιλικότητα που έβγαζε στο μάτι εκείνο το μοντέλο και προσάρμοσαν πάνω του τα σημερινά ζητούμενα ως προς την ασφάλεια και φυσικά την τεχνολογία.
Όσο για το ποιόν του, οι ίδιοι λένε πως το ID. Buzz απευθύνεται σε κάθε λογής πελάτες, από οικογένειες, έως άτομα που χρειάζονται πολύ χώρο για το χόμπι τους. Ανθρώπους που δίνουν σημασία στο σχεδιασμό και που -όπως σε πλείστες άλλες περιπτώσεις ιδιαίτερων αυτοκινήτων- αισθάνονται πως θέλουν να ξεφύγουν από τα SUV. Και φυσικά το εργοστάσιο δεν κρύβουν πως από κάπου στο βάθος ελπίζει πως θα αντλήσει και κοινό που δεν έπαψε να θαυμάζει το Bulli, αλλά ταυτόχρονα επιθυμεί να περάσει στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.
Οικογενειακή υπόθεση
Βασισμένο σε λύσεις που ήδη εφαρμόζονται στα άλλα μοντέλα ID., το Buzz διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ενώ οι δώδεκα μονάδες της μπαταρίας ιόντων λιθίου βρίσκονται στο δάπεδο του. Ο γνωστός από την γκάμα ID. Ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 150 kW (204 PS) με μέγιστη ροπή 310 Nm. Η μπαταρία των 77 kWh παίζει ρόλο στη διατήρηση του κέντρου βάρους χαμηλά για τέτοιου είδους αμάξωμα, ενώ, χάρη στους μεγάλους θόλους των τροχών, ο κύκλος στροφής είναι αναλογικά μικρός, μόλις 11,1 μέτρα.
Ενδεχομένως οι φωτογραφίες να ξεγελούν, στην πραγματικότητα όμως το μήκος του ηλεκτρικού Bulli με τις στλανταρντ συρόμμενες πίσω πόρτες ανέρχεται σε 4.712 χλστ. και ουσιαστικά είναι τα 1.927 χλστ. του ύψους ο λόγος της ογκώδους αίσθησης που βγάζει. Κάτι που χάνεται μόλις βρεθεί κάνεις πίσω από το κάπως κάθετα τοποθετημένο τιμόνι του, το οποίο είναι και η μοναδική πινελιά που το διαφοροποιεί από ένα απλό πολιτικό μοντέλο. Τα πίσω συρόμενα κατά 150 χλστ. και διαιρούμενα σε ποσοστό 40:60 καθίσματα πρέπει να θεωρούνται δεδομένα για πολυμορφικό αυτοκίνητο, την ώρα που η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ ανέρχεται σε 1.121-2.205 λίτρα.
Κατά τ’ άλλα, η προσαρμογή είναι απλή υπόθεση για κάθε οδηγό, ο οποίος μπροστά του έχει μια εικόνα γνωστή από το ID. 4, εντούτοις με έναν πιο κάθετα τοποθετημένο ψηφιακό πίνακα οργάνων. Πέραν αυτού, τα ψηλά τοποθετημένα και φαρδιά καθίσματα με τα ανεξάρτητα υποβραχιόνια τον «επαναφέρουν» στην πραγματικότητα των MPV, όταν αντίθετα, η συμπεριφορά του ID. Buzzαποτελεί τη μεγαλύτερη έκπληξή του. Με αντιδράσεις απολύτως ανάλογες ενός οποιουδήποτε άλλου ψηλού αυτοκινήτου, κυρίως διακρίνεται για την ευελιξία του -τηρουμένων των αναλογιών- παρά τα 1.985 χλστ. του πλάτους του. Η κίνηση στην πόλη γίνεται απρόσκοπτα και τελικά είναι ο αυτοκινητόδρομος που κατά κάποιον τρόπο δεν του ταιριάζει, αφού το έξτρα βάρος έχει επίπτωση και στην κατανάλωση (είδαμε 24,3 kWh/100 χλμ.), αλλά και στις επιδόσεις (10,2 δλ. για το 0-100 και 145 χλμ. τελική ταχύτητα, ηλεκτρονικά περιορισμένη).
Ως προς τη φόρτιση, με ισχύ 11 kW απαιτούνται 7,5 ώρες για έναν πλήρη κύκλο σε φορτιστή AC, και περίπου 30 λεπτά για πλήρωση από το 5 στο 80% της μπαταρίας σε ταχυφορτιστή μέχρι 170 kW.
To ID. Buzz θα βγαίνει από το εργοστάσιο της εταιρείας στο Ανόβερο με το πιο πρόσφατο λογισμικό για το σύστημα πολυμέσων (με οθόνη 10 ή 12 ιντσών), το οποίο μεταξύ άλλων υποστηρίζει την υπηρεσία “Plug ; Charge” που είναι συμβατή με δίκτυο ταχυφορτιστών, και προσαρμόζει την πλοήγηση κατά τη διάρκεια ενός μεγάλου ταξιδιού σύμφωνα με τη διαθεσιμότητά τους.
Ειδικά για το ID. Buzz, η Volkswagen Commercial Vehicles δημιούργησε το Buzz Box, έναν αποσπώμενο αποθηκευτικό χώρο. Ενσωματωμένα στο κουτί είναι μια ξύστρα πάγου και ένα ανοιχτήρι μπουκαλιών. Στο μπροστινό μέρος υπάρχει μια ανοιγόμενη θήκη χωρητικότητας 1,4 λίτρων (π.χ. για ένα μπουκάλι νερό) και στο πίσω ένα συρτάρι 5 λίτρων για εργαλεία κάθε είδους. Τέλος, το Buzz Box στο άνω τμήμα του έχει μια μεγάλη θήκη για φορητό υπολογιστή και μια ποτηροθήκη.
Τα πρώτα ID. Buzz θα ξεκινήσουν να παραδίδονται σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές ήδη μέσα στον Σεπτέμβριο και σύντομα θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες._ Ε. Ξ.