Η Toyota μετατρέπει εργοστάσια κατασκευής κινητήρων σε εργοστάσια μπαταριών

Η κίνηση της Toyota να μετατρέψει ιαπωνικά εργοστάσια κατασκευής κινητήρων σε εγκαταστάσεις παραγωγής μπαταριών αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης επένδυσης ύψους 5,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η Toyota εντείνει τις προσπάθειές της στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας μετατρέποντας εργοστάσια κατασκευής κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ιαπωνία σε εγκαταστάσεις παραγωγής μπαταριών.

Η παραπάνω κίνηση αποτελεί μέρος του επενδυτικού σχεδίου ύψους 5,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων που ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.

Toyota - Akio Toyoda

Πιο συγκεκριμένα, τα εργοστάσια παραγωγής κινητήρων Shimoyama και Myochi, που βρίσκονται πολύ κοντά στα κεντρικά γραφεία της Toyota στην Ιαπωνία, θα αναβαθμιστούν για να παράγουν μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα. Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτό αναμένεται να συμβεί μέσα στη διετία 2024 και 2026.

Η παραγωγή μπαταριών σε αυτές τις εγκαταστάσεις θα γίνεται μέσω της εταιρείας Prime Planet Energy ; Solutions, που αποτελεί επί της ουσίας μια κοινοπραξία που έχει δημιουργηθεί μεταξύ της Toyota και της Panasonic.

«Θα θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε τις τεχνολογίες και τις δεξιότητες που έχουμε αναπτύξει για την παραγωγή κινητήρων και άλλων μονάδων και ανταλλακτικών για την παραγωγή μπαταριών, καθώς και να δημιουργήσουμε ένα σύστημα παραγωγής πολλαπλών κινητήριων μονάδων για να βοηθήσουμε να παρέχουμε ένα ευρύ φάσμα επιλογών», δήλωσε εκπρόσωπος της Toyota.

TOYOTA bZ4X

Οι παραπάνω αλλαγές, αν μη τι άλλο, προσφέρουν μια πιο σαφή εικόνα για τη στρατηγική της Toyota. Σε αυτό το πλαίσιο, οι μετατροπές των παραπάνω εργοστασίων υποδηλώνουν ότι η Toyota θα χρησιμοποιήσει υφιστάμενες μονάδες και εργαζόμενους και θα προσπαθήσει να διαχειριστεί τις εξελίξεις που συντελούνται σε παγκόσμιο επίπεδο στον κλάδο.

Εντούτοις, τα EVs έχουν πολύ λιγότερα εξαρτήματα από τα παραδοσιακά οχήματα με θερμικούς κινητήρες και απαιτούν λιγότερες ώρες για τη συναρμολόγηση – αλλά και λιγότερους εργαζόμενους για την κατασκευή τους. Επιπρόσθετα, τα οχήματα αυτά «βασίζονται» περισσότερο στο software και κατ’ επέκταση στις βιομηχανίες τεχνολογίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Ο Πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, υπήρξε υπέρμαχος της προστασίας των θέσεων εργασίας στα πλαίσια των αλλαγών που συντελούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ως πρόεδρος της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Ιαπωνίας, στην οποία «ανήκουν» οι Toyota, Honda, Nissan, Mazda, Subaru, Mitsubishi και Suzuki, ο Toyoda αναφέρεται συχνά στους 5,5 εκατομμύρια εργαζομένους που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του κλάδου στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.

Toyota - Akio Toyoda

«Χρειαζόμαστε μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη σταθερή απασχόληση και τη δημιουργία μιας κοινωνίας στην οποία όλοι μπορούν να έχουν ελπίδα και εμπιστοσύνη για το μέλλον», δήλωσε ο Toyoda σε πρόσφατη εκδήλωση της JAMA.

Το εργοστάσιο της Toyota στη Shimoyama απασχολούσε μόλις 1.700 άτομα με βάση τα στοιχεία του «μακρινού» 2011 και κατασκευάζει κινητήρες και δεξαμενές για οχήματα κυψελών καυσίμου. Περίπου 1.500 άτομα εργάζονταν στο Myochi, στο οποίο κατασκευάζονται χυτά και κατεργασμένα εξαρτήματα κινητήρων και εξαρτήματα ρητίνης.

Σε κάθε περίπτωση, η ανακοίνωση της Toyota να επενδύσει 5,6 δισεκατομμύρια δολάρια θα ενισχύει την παγκόσμια παραγωγή μπαταριών της σε ΗΠΑ και Ιαπωνία κατά 40 GWh. Απώτερος στόχος των Ιαπώνων είναι η δημιουργία ενός παγκόσμιου δικτύου παραγωγής μπαταριών που μπορεί να παρέχει 280 GWh έως το 2030.

Toyota - Akio Toyoda

Οι ως άνω επενδύσεις περιλαμβάνουν επίσης δαπάνες για την αύξηση της παραγωγής μπαταριών σε ένα νέο εργοστάσιο στη Βόρεια Καρολίνα των ΗΠΑ καθώς και σε δύο άλλα εργοστάσια στην Ιαπωνία – στο Himeji και στο Kosai.

Η Toyota έχει ήδη δηλώσει ότι στοχεύει στην πώληση σε ετήσια βάση 3,5 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030 από τις μάρκες Toyota και Lexus.

Η τελευταία θα μετατραπεί σε αμιγώς ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα έως το 2030, και θα είναι έτοιμη τότε να πουλά 1 εκατομμύριο EVs ετησίως. Μετά από το ορόσημο αυτό, η Lexus θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο από το 2035 και μετά.

Lexus RZ 450e