VW Group και Mercedes… πηγαίνουν Καναδά για μπαταρίες
Η Mercedes και το VW Group θα προμηθεύονται βασικά υλικά για την κατασκευή μπαταριών από τον Καναδά προκειμένου να καταστήσουν πιο ευέλικτες τις αλυσίδες εφοδιασμού για τις εγκαταστάσεις τους στις ΗΠΑ και να αποφύγουν στη χώρα «ύφαλους» που συνδέονται με τους δασμούς και τους φορολογικούς κανονισμούς.
Τόσο η Mercedes όσο και το VW Group υπέγραψαν προχθές σημαντικές συμφωνίες με την κυβέρνηση του Καναδά προκειμένου να εξασφαλίσουν πρόσβαση στα μεγάλα αποθέματα της χώρας σε βασικών «συστατικά» μπαταριών, όπως το λίθιο, το κοβάλτιο, το νικέλιο και ο γραφίτης.
Ο Markus Schaefer, επικεφαλής τεχνολογίας στη Mercedes και ο απερχόμενος σε λίγες ημέρες CEO της VW, Herbert Diess, υπέγραψαν τα σχετικά μνημόνια συνεργασίας με τον François-Philippe Champagne, ομοσπονδιακό υπουργό καινοτομίας, επιστήμης και βιομηχανίας, στο Τορόντο.
Μετά την υπογραφή των δύο συμφωνιών τόσο ο Καναδός πρωθυπουργός, Justin Trudau, όσο και ο Γερμανός καγκελάριος, Olaf Scholz, επεσήμαναν με δηλώσεις του την ανάγκη για μεγαλύτερη συνεργασία ανάμεσα στις δύο χώρες καθώς η παγκόσμια ύφεση πλήττει τις εφοδιαστικές αλυσίδες.
«Αυτό που βιώνουμε αυτή τη στιγμή είναι μια τέλεια καταιγίδα – ένα πλήθος αλληλοεπικαλυπτόμενων και αλληλοενισχυόμενων παγκόσμιων κρίσεων», δήλωσε ο Olaf Scholz στην εκδήλωση που διοργανώθηκε από το Καναδικό-Γερμανικό Επιμελητήριο Βιομηχανίας και Εμπορίου. Επεσήμανε συγκεκριμένα την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τις επιπτώσεις της στους τομείς της ενέργειας και των πόρων.
Ο Γερμανός καγκελάριος, ο οποίος επισκέφθηκε τον Καναδά συνοδευόμενος από πολλούς επιχειρηματίες της χώρας του, είπε ότι ο Καναδάς έχει «σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες να γίνει υπερδύναμη» στην παραγωγή βιώσιμων πόρων.
Η Γερμανία σκοπεύει να γίνει ένας από τους πιο στενούς εταίρους του Καναδά, πρόσθεσε ο Olaf Scholz, και οι νέες συμφωνίες με τη Mercedes και το VW Group δείχνουν ότι «οι ευκαιρίες υπάρχουν».
Ωστόσο, τα σχετικά μνημόνια συνεργασίας μεταξύ του Καναδά και των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών στερούνται σταθερών δεσμεύσεων από τα δύο μέρη, εστιάζοντας αντ’ αυτού στην περαιτέρω «διερεύνηση» των ευκαιριών στους τομείς των πρώτων υλών και της μεταποίησης του Καναδά.
«Αυτό που είδατε σήμερα είναι ένα εντελώς νέο κεφάλαιο ακόμη και για την αυτοκινητοβιομηχανία στον Καναδά, χάρη στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο ομοσπονδιακός υπουργός καινοτομίας, επιστήμης και βιομηχανίας του Καναδά. «Δεν ήμασταν καν στην οθόνη του ραντάρ τους, τώρα βρισκόμαστε στο κέντρο του και νομίζω ότι αυτό θα μας οδηγήσει στη συνεργασία μαζί τους με στρατηγικό τρόπο».
Ο Markus Schaefer είπε ότι η συνεργασία της Mercedes με τον Καναδά είναι «ιδανική», καθώς η εταιρεία ενισχύει με ταχύτητα την παραγωγή μπαταριών και βλέπει τις απαιτήσεις της για κρίσιμα ορυκτά να αυξάνονται.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλυψε ότι επί του παρόντος ολοκληρώνει μια συμφωνία με την εταιρεία εξόρυξης λιθίου Rock Lake Lithium με έδρα το Βανκούβερ. Η συμφωνία προβλέπει ότι η Rock Lake θα προμηθεύει τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις της Mercedes με έως και 10.000 τόνους υδροξειδίου του λιθίου ετησίως από το 2026.
Η VW, από τη μεριά της, είπε ότι το μνημόνιο συνεργασίας με την καναδική κυβέρνηση θα βοηθήσει στην βελτίωση της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών στη Βόρεια Αμερική και πέρα από αυτήν.
Με αυτή τη συνεργασία τόσο η VW όσο και η Mercedes επιχειρούν να «τριπλάρουν» την αμερικανική νομοθεσία που εισήχθη πρόσφατα, η οποία απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να χρησιμοποιούν πρώτες ύλες μπαταριών από χώρες με τις οποίες οι ΗΠΑ έχουν συνάψει συμφωνία ελεύθερου εμπορίου, προκειμένου τα οχήματά τους να πληρούν τις προϋποθέσεις για το κίνητρο-bonus των 7.500 δολαρίων.