Σουηδική έρευνα: Τα κουμπιά είναι πιο ασφαλή από τις οθόνες αφής
Έως 4 φορές πιο πρακτικό και ασφαλές αποδείχτηκε το παραδοσιακό ταμπλό σε σχέση με τις οθόνες αφής, σύμφωνα με σουηδική έρευνα.
Αν ανήκετε στους οδηγούς που προτιμούν τα φυσικά κουμπιά στο ταμπλό των αυτοκινήτων αντί για τις οθόνες αφής, μια σημαντική έρευνα των πρωτοπόρων στην ασφάλεια Σουηδών έρχεται να σας δικαιώσει: οι οθόνες αφής απαιτούν έως 4 φορές περισσότερο χρόνο για να δώσετε τις ίδιες εντολές στο αυτοκίνητο σε σχέση με ένα παραδοσιακό ταμπλό με φυσικά κουμπιά.
Ας αφήσουμε δε ότι, στο παραδοσιακό ταμπλό του αυτοκινήτου μας έχουμε συνηθίσει το ανάγλυφο των κουμπιών, οπότε συχνά τα δάχτυλα βρίσκουν το κουμπί που πρέπει χωρίς καν να πάρουμε τα μάτια μας από τον δρόμο.
Το Vi Bilagare λοιπόν, το παλαιότερο και μεγαλύτερο αυτοκινητικό περιοδικό της Σουηδίας, πήρε 11 σύγχρονα αυτοκίνητα και τα σύγκρινε με ένα Volvo V70 του 2005. Τα αποτελέσματα μιλούν μόνα τους: το αυτοκίνητο των 17 ετών ήταν πιο εύχρηστο από όλα ανεξαιρέτως τα σύγχρονα μοντέλα.
Για να έχουν πρακτική αξία οι μετρήσεις, πρώτα δόθηκε στους οδηγούς αρκετός χρόνος ώστε να εξοικειωθούν με το ταμπλό του αυτοκινήτου που θα οδηγούσαν. Στη συνέχεια, οδήγησαν σε ένα κλειστό αεροδρόμιο σταθερά με 110 χλμ/ώρα, όπου κλήθηκαν, κινούμενοι με αυτή την ταχύτητα, να ολοκληρώσουν 4 απλές δοκιμασίες: 1) Να ενεργοποιήσουν το θερμαινόμενο κάθισμα και να ανεβάσουν τη θερμοκρασία του κλιματισμού κατά 2 βαθμούς. 2) Να ανοίξουν το ραδιόφωνο και να συντονιστούν σε συγκεκριμένο σταθμό. 3) Να μηδενίσουν τον υπολογιστή ταξιδιού και 4) Να χαμηλώσουν τον φωτισμό του πίνακα οργάνων και να κλείσουν την κεντρική κονσόλα.
Ο οδηγός του παλιού Volvo χρειάστηκε μόλις 10,0 δευτερόλεπτα, στα οποία διήνυσε 306 μέτρα για να ολοκληρώσει και τις 4 δοκιμασίες. Τη χειρότερη επίδοση την είχε το MG Marvel R, του οποίου ο οδηγός χρειάστηκε 44,9 δευτερόλεπτα και 1.372 μέτρα ώστε να ολοκληρώσει τις 4 δοκιμασίες.
Δε χρειάζεται ιδιαίτερη φαντασία για να αναλογιστούμε πόσα μπορεί να συμβούν σε τόσο μεγάλη απόσταση, ενώ ο οδηγός έχει μέρος της προσοχής του απασχολημένο στον πίνακα οργάνων.
Ασφαλώς, οι οθόνες αφής παρουσιάζουν άλλα πλεονεκτήματα, όπως η δυνατότητα εξατομίκευσης και αναβάθμισης, οπότε πιο κατάλληλος θα ήταν ο συνδυασμός φυσικών κουμπιών για τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου και οθόνης αφής για τις δευτερεύουσες.
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε τη συγκριτική δοκιμή των Σουηδών.
Ο μύθος του «Κόκκινου Δαίμονα»: πρώτου νικητή στη Monza πριν από 100 χρόνια
Κοιτάζοντας ουρανό στα 300 χλμ./ώρα και καμπάνες συναγερμού στο Maranello (SpeedZone podcast EP11)