WRC – Ράλλυ Υπρ – 1η ημέρα: Ο Neuville πήρε το όπλο του
Με το φαβορί του αγώνα Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1) να τερματίζει στην πρώτη θέση ολοκληρώθηκε το πρώτο σκέλος του Ράλλυ Υπρ.
Η εγκατάλειψη των πρωτοπόρων της βαθμολογίας Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota Yaris Rally1) από έξοδο στη δεύτερη κιόλας ειδική άφησε το πεδίο ελεύθερο σε τρεις συνδυασμούς να διεκδικήσουν τη νίκη. Οι Rovanpera- Halttunen που κέρδισαν την πρώτη ειδική τούμπαραν αρκετές φορές του Yaris τους με τον νεαρό Φινλανδό να αποδίδει την έξοδο σε λάθος στις σημειώσεις του.
Φαβορί πριν την εκκίνηση οι Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1) επιβεβαιώνουν τα προγνωστικά, αφού ήταν αυτοί που ολοκλήρωσαν πρώτοι το σκέλος. Οι Βέλγοι δεν ξεκίνησαν καλά, κάνοντας τετ-α-κε στην πρώτη κιόλας ειδική, ενώ δεν αισθανόταν άνετα στα bucket του αγωνιστικού τους κατά το πρωινό loop. Παρόλα αυτά δεν έχασαν την επαφή και “πυροβόλησαν” στις απογευματινές ειδικές σημειώνοντας σε όλες τον ταχύτερο χρόνο περνώντας στην κορυφή.
Οι ομόσταβλοί τους στην ομάδα της Hyundai Ott Tanak- Martin Jarveoja βρίσκονται μόλις 2,5 δευτερόλεπτα πίσω από τους πρώτους, ξέρουν καλά όμως οι Βέλγοι δύσκολα αντιμετωπίζονται στην έδρα τους αν βρουν το ρυθμό. Ποντάρουν στις καιρικές συνθήκες, οι οποίες προβλημάτισαν τα πληρώματα στις ειδικές της Παρασκευής. Η βροχή έκανε την εμφάνιση της σε κάποιες ειδικές, ενώ η λάσπη που βάζουν τα αγωνιστικά στη διαδρομή από τις μπούκες την κάνουν ιδιαίτερα γλιστερή.
Μια ποινή 10 δευτερολέπτων για καθυστερημένη άφιξη στην τελευταία ειδική άνοιξε τη διαφορά των Elfyn Evans- Scott Martin (Toyota Yaris Rally1) από την κορυφή στα 13,7 δευτερόλεπτα και τους απομάκρυνε από τη μάχη με τα δύο Hyundai.
Από κει και πέρα το χάος. Τα υπόλοιπα πληρώματα δεν μπόρεσαν σε κανένα σημείο του αγώνα να ακολουθήσουν το ρυθμό των πρώτων και ακολουθούν από απόσταση. Καλύτεροι των “υπολοίπων” οι Esapekka Lappi- Janne Ferm (Toyota Yaris Rally1) στην τέταρτη θέση με τον οδηγό να δηλώνει ικανοποιημένος από τις επιδόσεις του.
Αντίθετα, απογοητευμένος από την έως τώρα εξέλιξη του αγώνα είναι ο Craig Breen που ακολουθεί με τον Paul Nagle και το Puma τους στην πέμπτη θέση. Οι επιλογές ελαστικών που έκανε το δίδυμο της M-Sport δεν ήταν οι ιδανικές με τον Ιρλανδό να χαρακτηρίζει το πρώτο σκέλος ως ένα από τα χειρότερα της καριέρας του.
Την πρώτη 8αδα συμπληρώνουν οι Gus Greensmith- Jonas Andersson (Ford Puma Rally1), Oliver Solberg- Elliott Edmondson (Hyundai i20 Rally1) και Adrien Fourmaux- Alexandre Coria (Ford Puma Rally1) με τα δύο τελευταία πληρώματα να έχουν αυστηρές εντολές από τις ομάδες τους να ολοκληρώσουν τον αγώνα.
Αρκετά λεπτά λόγω προβλήματος στο κιβώτιο ταχυτύτων του αγωνιστικού τους έχασαν οι Takamoto Katsuta- Aaron Johnston (Toyota Yaris Rally1) πέφτοντας αρκετές θέσεις στην κατάταξη.
Στην κατηγορία WRC2 οι πρωτοπόροι του πρωταθλήματος Βελγίου Stephane Lefebvre- Andy Malfoy (Citroen C3 Rally2) βρίσκονται επικεφαλής, μπροστά από τον περσινό Πρωταθλητή της κατηγορίας Andreas Mikkelsen που φέτος συμμετέχει με συνοδηγό τον Torstein Eriksen στο Skoda Fabia Rally2 Evo.
To σκέλος του Σαββάτου είναι το πιο απαιτητικό του αγώνα και οι καιρικές συνθήκες αναμένεται και πάλι να συμβάλλουν στη διαμόρφωση του αποτελέσματος.
Φωτογραφίες: Νίκος Κατίκης| Rallypixels
Αποτελέσματα 1ου σκέλους:
Ο μύθος του «Κόκκινου Δαίμονα»: πρώτου νικητή στη Monza πριν από 100 χρόνια
Κοιτάζοντας ουρανό στα 300 χλμ./ώρα και καμπάνες συναγερμού στο Maranello (SpeedZone podcast EP11)