Πως οι ΗΠΑ βγάζουν εκτός αγοράς τα EV που δεν κατασκευάζονται στη Β. Αμερική
Έντονες είναι οι αντιρρήσεις των Ευρωπαίων και Ασιατών κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών που «βλέπουν» τα προϊόντα τους να βγαίνουν εκτός αμερικανικής αγοράς μετά την πρόσφατη ψήφιση σχετικού νόμου που προμοτάρει τα EV που κατασκευάζονται στη Β. Αμερική.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Νότια Κορέα εκφράζουν ανοιχτά τις ανησυχίες τους σχετικά με τις προτεινόμενες εκπτώσεις φόρου στις ΗΠΑ που αφορούν την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λέγοντας ότι οι διακρίσεις σε βάρος οχημάτων ξένης κατασκευής παραβιάζουν τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ).
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο για το κλίμα και την ενέργεια που ψηφίστηκε από τη Γερουσία των ΗΠΑ την περασμένη Κυριακή, το Κογκρέσο θα άρει το ανώτατο όριο στην υπάρχουσα έκπτωση φόρου ύψους 7.500 δολαρίων για τους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά θα επιβάλει περιορισμούς, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης της λήψης της σχετικής πίστωσης σε οχήματα που δεν συναρμολογούνται στη Βόρεια Αμερική.
Η απαγόρευση των εκπτώσεων φόρου για οχήματα που κατασκευάζονται εκτός της Βόρειας Αμερικής θα τεθεί σε ισχύ μόλις ο πρόεδρος των ΗΠΑ υπογράψει τη νομοθεσία.
Η προτεινόμενη νομοθεσία περιλαμβάνει επίσης διατάξεις που στοχεύουν στην αποτροπή της χρήσης εξαρτημάτων μπαταριών ή κρίσιμων ορυκτών που προέρχονται από την Κίνα.
«Πιστεύουμε ότι [το νομοσχέδιο] εισάγει διακρίσεις σε βάρος ξένων παραγωγών σε σχέση με τους παραγωγούς των ΗΠΑ», δήλωσε η εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Miriam Garcia Ferrer. «Φυσικά αυτό θα σήμαινε ότι θα ήταν ασυμβίβαστο με τους κανόνες του ΠΟΕ».
Η Miriam Garcia Ferrer είπε σε συνέντευξη Τύπου χθες ότι η ΕΕ συμφώνησε με την Ουάσιγκτον ότι οι φορολογικές εκπτώσεις αποτελούν σημαντικό κίνητρο για την αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα και την προώθηση της μετάβασης σε βιώσιμες μεταφορές.
«Αλλά πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα μέτρα που εισήχθησαν είναι δίκαια και… χωρίς διακρίσεις», προσέθεσε. «Επομένως, συνεχίζουμε να παροτρύνουμε τις Ηνωμένες Πολιτείες να αφαιρέσουν αυτά τα στοιχεία που εισάγουν διακρίσεις από το νομοσχέδιο και να διασφαλίσουν ότι συμμορφώνονται πλήρως με τον ΠΟΕ».
Από τη μεριά τους, εκπρόσωποι του Υπουργείου Εμπορίου της Νότιας Κορέας πραγματοποίησαν συνάντηση με ανώτατα στελέχη της Hyundai Motor και των κατασκευαστών μπαταριών LG Energy Solution, Samsung SDI και SK. Οι εταιρείες ζήτησαν από τη Σεούλ να τις υποστηρίξει ώστε το νομοσχέδιο να μην τις θέτει σε ανταγωνιστικό μειονέκτημα στην αγορά των ΗΠΑ.
Στο πλαίσιο αυτό, η Hyundai Motor ανακοίνωσε σήμερα ότι έστειλε επιστολή στη Βουλή των Αντιπροσώπων, ζητώντας από τις Ηνωμένες Πολιτείες να συμπεριλάβουν ηλεκτρικά οχήματα και εξαρτήματα μπαταριών που κατασκευάζονται ή συναρμολογούνται στη Νότια Κορέα «ως επιλέξιμα για φορολογικά πλεονεκτήματα στις ΗΠΑ», επικαλούμενη τη Συμφωνία Ελεύθερου Εμπορίου μεταξύ ΗΠΑ και Ν. Κορέας.
«Η Κορέα ανησυχεί βαθύτατα που το πρόσφατο νομοσχέδιο της Γερουσίας των ΗΠΑ για τα φορολογικά κίνητρα για ηλεκτρικά οχήματα περιλαμβάνει διατάξεις που κάνουν διάκριση μεταξύ ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών που παράγονται στη Βόρεια Αμερική και εισάγονται», ανέφερε σε δήλωση η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κορέας (KAMA).
Προσέθεσε δε ότι η Νότια Κορέα προσφέρει επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η Hyundai, από τη μεριά της, δήλωσε ότι «είναι απογοητευμένη που η τρέχουσα νομοθεσία περιορίζει την πρόσβαση και τις επιλογές των αμερικανών». Η κορεάτικη εταιρεία, η οποία εισάγει τα ηλεκτρικά της οχήματα από την Κορέα, ανακοίνωσε πρόσφατα επενδύσεις ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Αλαμπάμα και τη Τζόρτζια.
Κοιτάζοντας ουρανό στα 300 χλμ./ώρα και καμπάνες συναγερμού στο Maranello (SpeedZone podcast EP11)