H BMW επεκτείνει την παραγωγή συστημάτων e-drive
Πρόσω ολοταχώς για την BMW, η οποία επιταχύνει την παραγωγή ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης με την προσθήκη μιας δεύτερης γραμμής στο εργοστάσιό της στη Λειψία.
Ξεκίνησε η λειτουργία μιας δεύτερης γραμμής παραγωγής μονάδων μπαταριών στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία. Επεκτείνοντας περαιτέρω την παραγωγή εξαρτημάτων για ηλεκτρικά συστήματα κίνησης στο κρατίδιο της Σαξονίας, η νέα γραμμή συναρμολογεί μονάδες μπαταριών για την αμιγώς ηλεκτρική i4, που κατασκευάζεται στο Μόναχο. Η πρώτη γραμμή του είδους στο εργοστάσιο της Λειψίας τέθηκε σε λειτουργία το Μάιο του 2021 και παρέχει μονάδες μπαταριών για την επίσης ηλεκτρική iX.
«Η έναρξη λειτουργίας της δεύτερης γραμμής παραγωγής μονάδων μπαταριών στη Λειψία συνεισφέρει σημαντικά, παρέχοντας εξαρτήματα μπαταριών που απαιτούνται για την κατασκευή ενός αυξανόμενου αριθμού ηλεκτροκίνητων οχημάτων», δήλωσε ο Markus Fallböhmer, Επικεφαλής Παραγωγής Κινητήρων και Συστημάτων e-Drive στο BMW Group.
Όπως δηλώνουν οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας, «η σταδιακή επέκταση της παραγωγής εξαρτημάτων για ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, φέρνει το BMW Group όλο και πιο κοντά στο στόχο του για το 2030, όταν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον τις μισές από τις πωλήσεις του BMW Group».
Η νέα γραμμή παραγωγής μονάδων μπαταριών υποστηρίζεται από μία επένδυση περίπου 70 εκατομμυρίων ευρώ. Με την επέκταση παραγωγής εξαρτημάτων για ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης της κίνησης, δημιουργούνται επίσης νέες θέσεις εργασίας. Πιο συγκεκριμένα, 250 άτομα θα εργάζονται στη νέα γραμμή παραγωγής έως τα τέλη του 2022, πλέον των 700 που ήδη απασχολούνται στην παραγωγή τέτοιων συστημάτων στη Λειψία.
Η δεύτερη γραμμή παραγωγής μονάδων μπαταριών καταλαμβάνει στις εν λόγω εγκαταστάσεις μία επιφάνεια περίπου 4.250 τ.μ. και χρησιμοποιεί περιοχές παραγωγής της BMW i που αυτή τη στιγμή είναι κενές μετά τη λήξη της παραγωγής του BMW i3 στις 30 Ιουνίου. Κάθε μονάδα μπαταρίας περνά συνολικά από 196 σταθμούς παραγωγής πριν ολοκληρωθεί και καταστεί έτοιμη για περαιτέρω επεξεργασία.
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για μία σταθερή αύξηση της ζήτησης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η παραγωγή ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης (e-drive) στη Λειψία θα γίνει ακόμα πιο εκτεταμένη και ευέλικτη ήδη από του χρόνου, με τα προσεχή στάδια του προγράμματος επέκτασης να δημιουργούν και άλλες νέες θέσεις εργασίας. Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο θα είναι η παραγωγή του διαδόχου του MINI Countryman, που προγραμματίζεται να βγει από τις γραμμές παραγωγής από το 2023. Το crossover μοντέλο της MINI θα διατίθεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά και ως αμιγώς ηλεκτρικό.
BMW: Από την κυψέλη στη μπαταρία υψηλής τάσης
Η παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης μπορεί να χωριστεί σε δύο στάδια: την παραγωγή μονάδων και τη συναρμολόγηση μπαταριών υψηλής τάσης.
Η παραγωγή μονάδων είναι μία εξαιρετικά αυτοματοποιημένη διαδικασία στην οποία οι κυψέλες ιόντων λιθίου υποβάλλονται πρώτα σε καθαρισμό με πλάσμα, πριν την επίστρωση με ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα, ώστε να εξασφαλίζεται βέλτιστη μόνωση. Στη συνέχεια συνδυάζονται για τη δημιουργία μεγαλύτερων μονάδων, γνωστών ως modules. Το BMW Group προμηθεύεται τις κυψέλες των μπαταριών από εταίρους που τις κατασκευάζουν σύμφωνα με τις ακριβείς προδιαγραφές της εταιρείας.
Οι ολοκληρωμένες μονάδες μπαταριών εγκαθίστανται στη συνέχεια σε ένα αλουμινένιο περίβλημα μαζί με τις συνδέσεις και τις μονάδες ελέγχου και ψύξης. Το μέγεθος, το σχήμα του περιβλήματος και ο αριθμός των μονάδων μπαταρίας που χρησιμοποιούνται, διαφέρουν ανάλογα με την έκδοση του οχήματος. Ως εκ τούτου, κάθε μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να προσαρμόζεται άριστα ώστε να είναι κατάλληλη για το αυτοκίνητο που θα τροφοδοτεί.
Το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής e-drive της BMW
Οι μπαταρίες υψηλής τάσης και τα εξαρτήματά τους για όλη τη γκάμα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων BMW και MINI κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις παραγωγής μπαταριών της εταιρείας στο Dingolfing, στη Λειψία και στο Regensburg, καθώς και στο Spartanburg στις ΗΠΑ και στη Shenyang στην Κίνα. Υπάρχει επίσης μία τοπική παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης στην Ταϋλάνδη, για το εργοστάσιο του Rayong. Στο Μόναχο, το BMW Group λειτουργεί ένα πιλοτικό εργοστάσιο e-drive και ένα Κέντρο Αριστείας Κυψελών Μπαταριών (Battery Cell Competence Centre), όπου οι διαδικασίες δημιουργίας κυψελών μπαταριών αναλύονται πλήρως και οι τεχνολογίες για τις διαδικασίες παραγωγής τελειοποιούνται. Λίγο έξω από το Μόναχο, το BMW Group σύντομα θα εγκαινιάσει ένα Κέντρο Αριστείας Κατασκευής Κυψελών (Cell Manufacturing Competence Centre).
Η νέα εγκατάσταση που βρίσκεται στο Parsdorf, ανατολικά της πόλης, θα είναι ένα πιλοτικό εργοστάσιο για την παραγωγή κυψελών μπαταριών. Αυτό θα αποτελέσει πρότυπο για τη μαζική παραγωγή των κυψελών μπαταριών ιόντων λιθίου και θα επαληθεύσει τη βιωσιμότητα της παραγωγής μεγάλης κλίμακας, κυρίως όσον αφορά την ποιότητα, το χρόνο και τα κόστη.
Στο Dingolfing και στο εργοστάσιο του BMW Group στο Landshut, το BMW Group κατασκευάζει ηλεκτροκινητήρες στο Κέντρο Αριστείας για την Παραγωγή Συστημάτων e-Drive. Το περίβλημα για το πλήρως ενσωματωμένο σύστημα e-drive πέμπτης γενιάς κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Steyr.
Κοιτάζοντας ουρανό στα 300 χλμ./ώρα και καμπάνες συναγερμού στο Maranello (SpeedZone podcast EP11)