Δοκιμάζουμε το Skoda Karoq 1,5 TSI 150 PS DSG7

Το Skoda Karoq ανανεώνεται στα σημεία, ακολουθώντας τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, ενσωματώνοντας ταυτόχρονα αποδοτικούς κινητήρες και σύγχρονες τεχνολογίες.

Το 2017 η Τσέχικη εταιρεία παρουσίασε το δεύτερο μοντέλο της στην κατηγορία των μεσαίων SUV: το Skoda KaroqΈνα πολυτάλαντο οικογενειακό allrounder SUV, το οποίο κέρδισε πολλές και σημαντικές διακρίσεις ενώ παράλληλα αποτέλεσε ιδιαίτερα μεγάλη εμπορική επιτυχία, με πάνω από μισό εκατομμύριο πωλήσεις στις 60 αγορές του κόσμου στις οποίες πωλείται.

Έχοντας εδραιωθεί στον χώρο της αυτοκίνησης ήρθε η στιγμή της απαραίτητης ανανέωσης για το Skoda Karoq. Στη νέα του εκδοχή το μικρομεσαίο SUV συνεχίζει να ποντάρει στην άνεση και την πρακτικότητα, ενώ η φρέσκια εμφάνιση του σε συνδυασμό με τους αναβαθμισμένους κινητήρες TSI του ομίλου VW, έρχεται να συμπληρώσει το κομμάτι του πάζλ που έλειπε.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές

Οι άνθρωποι της Skoda επέλεξαν να κάνουν ουσιαστικές επεμβάσεις στο Karoq ακολουθώντας τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της φίρμας. Αλλαγή έχουμε στην πιο φαρδιά εξάγωνη μάσκα η οποία δίνει μια επιθετική εικόνα στο μικρομεσαίο SUV, στη νέα αυτή μάσκα υπάρχουν τα LED φωτιστικά σώματα (υπάρχει προαιρετικά η τεχνολογία Matrix LED) τα οποία χαρίζουν στον οδηγό επαρκή φωτισμό. Στο πλαϊνό τμήμα του αμαξώματος τα ένθετα αεροδυναμικά πτερύγια που είδαμε στο Skoda Fabia δίνουν στυλιστικούς πόντους στο Karoq ενώ ο ιδιαίτερος σχεδιασμός των ζαντών κεντρίζει το ενδιαφέρον.

Στο πίσω μέρος τα νέα φωτιστικά σώματα και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας ολοκληρώνουν τη νέα εικόνα του Skoda Karoq. Η Τσέχικη εταιρεία δεν επέλεξε τυχαία να κάνει αυτές τις αλλαγές, καθώς είχε ως πρώτο μέλημα να βελτιώσει την αεροδυναμική απόδοση του εν λόγω μοντέλου κατά 9% με ξεκάθαρο στόχο τη μείωση τόσο των εκπομπών ρύπων όσο και της κατανάλωσης.

Οι νέες «αεροκουρτίνες» σε σχήμα «L» στις άκρες και μέσα στον εμπρός προφυλακτήρα, μορφοποιούν τη ροή του αέρα γύρω από τους τροχούς οι οποίοι διαθέτουν αεροδυναμικά ένθετα! Η στάνταρ αεροτομή στο πίσω μέρος (στις εκδόσεις εξοπλισμού Style ; Sportline υπάρχουν αεροδυναμικά πτερύγια) συμβάλει με τη σειρά της στο να έχει το Karoq ακόμη μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση. Εάν πάλι ο χρήστης επιλέξει κάποια τετρακίνητη έκδοση θα επωφεληθεί ακόμη περαιτέρω όσον αφορά στη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης, καθώς το κάλυμμα στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου βοηθά στην μορφοποίηση του αέρα.

Πρακτικό εσωτερικό

Το Skoda Karoq στο εσωτερικό του συνεχίζει να χαρίζει χαμόγελα στους επιβάτες που θα βρεθούν στο φιλόξενο περιβάλλον του. Ο σχεδιασμός του ταμπλό παραμένει ως επί το πλείστον ίδιος με αυτόν του προ-facelift μοντέλου. Ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά στα ευρύχωρα καθίσματα, ενώ αν ο χρήστης του οχήματος επιλέξει την έκδοση εξοπλισμού «Eco Pack» το ύφασμα των καθισμάτων θα έχει δημιουργηθεί από ανακυκλωμένο πλαστικό. Η Skoda με αυτόν τον τρόπο στοχεύει στο να γίνουν τα αυτοκίνητα της πιο «πράσινα» και πιο φιλικά προς το περιβάλλον.

Η καλή ποιότητα των υλικών δίνει μια premium αύρα στο Skoda Karoq, ενώ τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες έχουν στη διάθεση τους άφθονους χώρους (υποβραχιόνιο, πάνω μέρους του ταμπλό, θήκες θυρών κ.α.) δίνοντας έξτρα πόντους στο ήδη πρακτικό μοντέλο.

Η οθόνη αφής 8,0″ (προαιρετικά 9,2″) η οποία διατίθεται από την εισαγωγική έκδοση Ambition του Skoda Karoq, έχει άμεση απόκριση με δυνατότητα φωνητικού ελέγχου και λειτουργία Smart Link. Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης του κινητού τηλεφώνου. Αν όμως κάποιος επιθυμεί να προσθέσει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,0″ θα πρέπει να δαπανήσει 480 ευρώ καθώς αυτός είναι προαιρετικός και προσφέρεται στο πακέτο Bolero Plus.

Χωροταξικά οι επιβάτες θα εκτιμήσουν την ευρυχωρία που παρέχει το Skoda Karoq, καθώς με άνεση και χωρίς συμβιβασμούς στα πίσω καθίσματα μπορούν να φιλοξενηθούν έως και 3 ενήλικες επιβάτες. Έχοντας αρκετό «αέρα» τόσο στο κεφάλι όσο και στα γόνατα κάθε διαμονή στο μικρομεσαίο SUV γίνεται απολαυστική.

Στην πρακτικότητα βοηθά και ο χώρος αποσκευών ο οποίος έχει χωρητικότητα 521 λίτρα καλύπτοντας με το παραπάνω τις μεταφορικές ανάγκες της καθημερινότητας. Η Skoda επιπρόσθετα δίνει τη δυνατότητα στους υποψήφιους αγοραστές να επιλέξουν αν το επιθυμούν το σύστημα «VarioFlex» με επιπλέον κόστος 600 ευρώ. Με αυτό το σύστημα τα τρία ξεχωριστά καθίσματα τα οποία έχουν τη δυνατότητα να σύρονται, αναδιπλώνονται και αφαιρούνται τελείως, αυξομειώνοντας την χωρητικότητα από τα 479 έως τα 588 λίτρα. Σύμφωνα με την Skoda με το σύστημα «VarioFlex» ο συνολικός χώρος αποσκευών αγγίζει τα 1.810 λίτρα!

Πλουραλισμός εκδόσεων

Το ανανεωμένο Skoda Karoq προσφέρεται τόσο σε προσθιοκίνητες όσο και τετρακίνητες εκδόσεις και με μια ευρεία γκάμα αναβαθμισμένων κινητήρων βενζίνης (TSI) χωρητικότητας 1.000, 1.500 και 2.000 κ.εκ., ενώ υπάρχει και 2λιτρος κινητήρας diesel (TDI).

Αρχικά στην ελληνική αγορά το Skoda Karoq θα διατίθεται ως δικίνητο με τον 3κύλινδρο 1.000αρη κινητήρα των 110 ίππων αποκλειστικά με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή τον 4κύλινδρο 1.500αρη κινητήρα των 150 ίππων, με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη.

Το Skoda Karoq στο δρόμο

Εμείς στη διάθεση μας είχαμε την κορυφαία μέχρι στιγμής έκδοση του Skoda Karoq, με τον 1.500αρη κινητήρα TSI 150 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη DSG7.

Ταξιδεύοντας με το Skoda Karoq, ο κινητήρας των 1.500 κ.εκ. δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό του οχήματος να κινηθεί με σβέλτο ρυθμό καθώς κινεί με άνεση το αμάξωμα των 1,395 κιλών. Η ροπή των 250 Nm η οποία αποδίδεται στις μόλις 1.500 σ.α.λ. χαρίζει καλές επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 8,9 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να ανέρχεται σε 210 χλμ./ώρα. Έχοντας γραμμική λειτουργία, με καλύτερη απόκριση στις χαμηλές στροφές ο TSI κινητήρας αποδεικνύεται ιδιαίτερα ζωντανός, ενώ το κιβώτιο DSG 7 σχέσεων βοηθά στην ομαλή κύλιση του μικρομεσαίου SUV.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης που επιθυμεί (Sport, Eco, Normal, Individual) με την απόκριση στο γκάζι να γίνεται πιο άμεση. Τα paddles τα οποία βρίσκονται πίσω από το τιμόνι του Karoq, δίνουν επιπρόσθετα τη δυνατότητα στον χρήστη του οχήματος να αλλάξει ταχύτητες όποτε αυτός το επιθυμεί. Φυσικά οι τιμές της κατανάλωσης καυσίμου αν ο οδηγός κυνηγά τις επιδόσεις θα έχουν διψήφιο νούμερο, ωστόσο αν κάποιος επιλέξει το πρόγραμμα Eco και έχει την απαραίτητη σύνεση στο πάτημα του γκαζιού θα δει την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 7,5 λίτρα, ακόμη ένας σύμμαχος στην προσπάθεια του αυτή είναι το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων του κινητήρα.

Στον ανοιχτό δρόμο το Skoda Karoq εμπνέει ασφάλεια δίνοντας την απαραίτητη σιγουριά στον οδηγό. Σε στριφτερές διαδρομές το μικρομεσαίο SUV είναι ομοιογενές και στιβαρό, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι λογικές με την συμπεριφορά του να είναι εντυπωσιακά ουδέτερη. Το τιμόνι αν και ελαφρύ σε αίσθηση δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να πραγματοποιήσει τους απαραίτητους ελιγμούς στην πόλη με μεγάλη ευκολία.

Η ανάρτηση του Karoq συμβάλει τα μέγιστα ώστε το μικρομεσαίο SUV να περνά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, χαρίζοντας στους επιβάτες ένα άνετο ταξίδι. Φυσικά το Skoda Karoq δεν θα πει όχι και σε κάποια χωμάτινη εξόρμηση αρκεί ο οδηγός του να προσαρμοστεί στις συνθήκες. Εμείς αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε το μικρομεσαίο SUV και εκτός δρόμου. Αν και οι περισσότεροι μελλοντικοί ιδιοκτήτες δεν θα επιδιώξουν να ζήσουν τέτοιου είδους περιπέτειες με το συγκεκριμένο προσθιοκίνητο μοντέλο εμείς το τολμήσαμε. Το Karoq δεν έδειξε να προβληματίζεται σε κανένα σημείο της διαδρομής μας, η ικανή απόσταση από το έδαφος και η πληθώρα ηλεκτρονικών βοηθούν τον οδηγό να τα βγάλει πέρα και σε δύσκολες συνθήκες αρκεί να έχει κατά νου και την φροντίδα ελαστικών. Παρολαυτά και με την απουσία της τετρακίνησης το Skoda Karoq τα καταφέρνει περίφημα.

Ανανέωση ουσίας

Το ανανεωμένο Karoq, με τον πρακτικό του χαρακτήρα αποτελεί μία επιλογή στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV που αν μη τι άλλο πρέπει να συμπεριλάβει στην λίστα κάθε υποψήφιος αγοραστής._ Γ. Τ.

Skoda Karoq 1,5 TSI 150 PS DSG7

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: άμεσου ψεκασμού με τούρμπο > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.498 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι/5.000-6.000 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ. > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.389/1.841/1.603 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.638 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 521 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.395 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8.9 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,5 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 139-152 γρ./χλμ> ΤΙΜΗ: Από από 26.150 € > ΤΙΜΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 32.400 ευρώ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ