Η πλατφόρμα με τις 32.000.000 πωλήσεις
Είδε τα φώτα της δημοσιότητας το 2012 σε ένα από τη δημοφιλέστερα μοντέλα της αγοράς και μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί «πάνω» σε αυτή 32.000.000 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Η πλατφόρμα MQB που αναπτύχθηκε από τη VW έκανε το ντεμπούτο της με το Golf VII, με το πρώτο όχημα παραγωγής να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής της μονάδας στο Wolfsburg τον Οκτώβριο του 2012 καταδεικνύοντας με το καλημέρα τις δυνατότητες της στους τομείς της τεχνολογίας, του χαμηλού βάρους και της σχεδίασης, κυρίως χάρη στους μικρούς προβόλους που εξασφάλιζε.
Ωστόσο, το πρώτο μοντέλο που υιοθετούσε την πλατφόρμα MQB στο VW Group ήταν το Audi A3 τρίτης γενιάς – που κυκλοφόρησε στην αγορά λίγους μήνες πριν από το Golf. Κατά γενική ομολογία, η νέα, αρθρωτή αυτή πλατφόρμα επέτρεψε την τυποποίηση των διαδικασιών παραγωγής σε όλους τους τομείς, με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη ευελιξία και το μειωμένο κόστος εξέλιξης – όχι μόνο για τη μητρική εταιρεία, αλλά για ολόκληρο το VW Group.
Η πλατφόρμα MQB σήμανε για τον γερμανικό όμιλο σημαντικές οικονομίες κλίμακας, χάρη στις μεγάλες… ποσότητές της. Συγχρόνως, η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική συνέβαλε καθοριστικά προκειμένου να εισαχθούν στα οχήματα που τη χρησιμοποιούσαν καινοτόμες τεχνολογίες, άμεσα συνδεδεμένα με τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, που με τον τρόπο αυτό εκδημοκρατίστηκαν και έγιναν προσβάσιμα σε ένα ευρύ φάσμα πελατών.
Speedzone podcast: Ώρα Silverstone! Οδήγηση χωρίς κράνη και 380 χλμ./ώρα στο AVUS το 1937
SPEEDZONE PODCAST (ep 6): Ενα ανθρώπινο σώμα στη μέση της πίστας και ιστορίες από τον Καναδά!
Η MQB προσέφερε και εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να προσφέρει υψηλό βαθμό ευελιξίας. Παράμετροι όπως το μετατρόχιο, το μεταξόνιο, το μέγεθος των τροχών, ακόμα και η θέση των καθισμάτων και του τιμονιού μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τη θέση και την κατηγορία του οχήματος για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις και τις επιθυμίες της αγοράς. Την ίδια στιγμή, πολλά από τα επιμέρους μέρη της είναι κατασκευασμένα από χάλυβα υψηλής αντοχής, γεγονός που μειώνει το βάρος των νεοεισαχθέντων μοντέλων που «στηρίζονται» στην πλατφόρμα MQB κατά περίπου 50 κιλά κατά μέσο όρο σε σύγκριση με τα προηγούμενα δάπεδα. Η μείωση βάρους ήταν σχεδόν διπλάσια – περίπου 100 κιλά – για το Golf VII.
Η συγκεκριμένη πλατφόρμα προσφέρει επίσης μια τυποποιημένη θέση εγκατάστασης των κινητήρων, οι οποίοι έχουν κλίση προς τα πίσω κατά 12 μοίρες, με την εισαγωγή να βρίσκεται μπροστά και την εξαγωγή πίσω. Για το λόγο αυτό, στους κινητήρες TSI της σειράς EA 211 – που έκαναν το ντεμπούτο τους στην πλατφόρμα MQB – οι μηχανικοί ανέστρεψαν τις κυλινδροκεφαλές κατά 180 μοίρες σε σύγκριση με τον προηγούμενο κινητήρα EA 111.
Την ίδια στιγμή, η πλατφόρμα απεδείχθη εξαιρετική φιλική σε μια ποικιλία κινητήριων συνόλων. Οι εκδόσεις βενζίνης (TSI), πετρελαίου (TDI) και φυσικού αερίου (CNG) είχαν σχεδιαστεί από την αρχή με βάση τη φιλοσοφία της εν λόγω πλατφόρμας, όπως και οι ήπια υβριδικές και plug-in υβριδικές μονάδες, αποδίδοντας από 66 έως και 400 ίππους. Χαρακτηριστικό εδώ ήταν το γεγονός ότι το Golf VII ήταν διαθέσιμο ως πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο (λέγε με e-Golf) από το 2013 έως και το 2020.
Από το 2012, η πλατφόρμα MQB αποτελεί την βάση για μια ποικιλία μοντέλων. Σε αυτή την πλατφόρμα έχουν παραχθεί 32.000.000 οχήματα σε όλο το VW Group, εκ των οποίων σχεδόν τα 20.000.000 φέρουν τα σήματα της VW – από το μικρό Polo έως τα SUV μοντέλα Atlas (ΗΠΑ) και Teramont (Κίνα).