H Ford… ψηφίζει Βαλένθια
H Ford επέλεξε τη μονάδα της στη Βαλένθια της Ισπανίας όπου σκοπεύει να κατασκευάσει τη νέα γενιά των ηλεκτρικών της μοντέλων αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα το εργοστάσιο στο Saarlouis της Γερμανίας, στο οποίο κατασκευάζει σήμερα το Focus – που όπως όλα δείχνουν παίρνει την άγουσα για τα αποδυτήρια θυσιαζόμενο στο βωμό της ηλεκτροκίνησης.
Όπως όλα μαρτυρούν, η Ford δεν σκοπεύει να ανανεώσει το «συμβόλαιο» που υπέγραψε με το Focus το μακρινό πλέον 1998, καθώς σήμερα η μπλε οβάλ εταιρεία έθεσε εν αμφιβόλω το μέλλον του γερμανικού εργοστασίου στο οποίο κατασκευάζεται.
Προχωρώντας ένα βήμα παρακάτω, η Ford δήλωσε ότι θα αναζητήσει «εναλλακτικές ευκαιρίες» για τη συγκεκριμένη μονάδα, συμπεριλαμβανομένου του ενδεχόμενου να το πουλήσει σε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία, όπως τόνισε ο πρόεδρος της Ford Ευρώπης, Stuart Rowley.
«Αναζητούμε άλλες εναλλακτικές ευκαιρίες για την παραγωγή οχημάτων στο Saarlouis, συμπεριλαμβανομένων άλλων κατασκευαστών. Δεν έχουμε στον κύκλο προγραμματισμού μας ένα επιπλέον μοντέλο που να κατασκευάζεται στο Saarlouis».
Χωρίς να προσδιορίζει πότε ακριβώς αναμένεται να σταματήσει η παραγωγή του Ford Focus στη συγκεκριμένη μονάδα (σ.σ.: το πιθανότερο είναι ότι αυτό θα συμβεί το 2025), η εταιρεία αναφέρει στις επίσημες ανακοινώσεις σήμερα ότι «το εργοστάσιο της Ford στο Saarlouis θα συνεχίσει να παράγει το επιβατικό αυτοκίνητο Ford Focus, ενώ η εταιρεία αξιολογεί επίσης επιλογές για μελλοντικά projects του χώρου».
«Νίκη» της Βαλένθια
Η μονάδα της εταιρείας στο Saarlouis έχασε την «μάχη» από το εργοστάσιο στη Βαλένθια της Ισπανίας, στο οποίο η Ford ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάζει ένα ή περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα που θα βασίζονται σε μια νέα ΕV αρχιτεκτονική «αργότερα μέσα στη δεκαετία».
Τόσο το εργοστάσιο στη Βαλένθια, στο οποίο κατασκευάζεται το Kuga, το Galaxy και το S-Max, όσο και εκείνο στο Saarlouis θα κληθούν να αντιμετωπίσουν σημαντικές μειώσεις θέσεων εργασίας καθώς η Ford στρέφεται προς ένα μόνο ηλεκτρικό μέλλον, προειδοποίησε ο Stuart Rowley. «Η πραγματικότητα του κλάδου είναι ότι η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων θα απαιτήσει λιγότερους ανθρώπους», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Αυτή τη στιγμή στις δύο μονάδες απασχολούνται 6.000 και 4.600 εργαζόμενοι αντίστοιχα.
Η δε μονάδα της Ford στην Κολωνία δεν αναμένεται να επηρεαστεί από τις παραπάνω εξελίξεις παραμένοντας το μελλοντικό κέντρο… ηλεκτρικής αριστείας της εταιρείας στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εξαγγελίες της Ford, στην Κολωνία θα επενδυθούν περί τα 2 δις δολάρια με την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων εκεί να ξεκινά το 2023.
Speedzone podcast: Ώρα Silverstone! Οδήγηση χωρίς κράνη και 380 χλμ./ώρα στο AVUS το 1937