Το ποιοτικό σημείο αναφοράς της Alfa Romeo Tonale είναι η Lexus
Η Lexus, που συνήθως σκοράρει κοντά στην κορυφή σε διάφορες ποιοτικές μελέτες, αποτελεί, σύμφωνα με τους Ιταλούς, το πρότυπο της νέας Alfa Romeo Tonale στον τομέα της ποιότητας.
Από τη δημιουργία της Stellantis πέρυσι μετά τη συγχώνευση των FCA και Groupe PSA, το συνολικό σημείο αναφοράς της Alfa Romeo είναι η BMW, όπως χαρακτηριστικά είχε δηλώσει στο πρόσφατα παρελθόν ο CEO της μιλανέζικης φίρμας, Jean-Philippe Imparato. Ωστόσο, όσον αφορά την ποιότητα, το αφεντικό της ιταλικής μάρκας επέλεξε έναν άλλο αντίπαλο.
«Το ποιοτικό μου σημείο αναφοράς είναι η Lexus», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato, στο περιθώριο της δημοσιογραφικής παρουσίασης της νέας Tonale στο Κόμο της Ιταλίας.
Αυτή η άποψη αναφέρθηκε συχνά από όλα τα στελέχη της Alfa Romeo κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, με τον Imparato να έχει θέσει ως προτεραιότητα για την εταιρεία στην οποία προΐσταται τη βελτίωση στον τομέα της ποιότητας, στον οποίο η εταιρεία δεν διακρίνεται στις σχετικές μελέτες.
Πιο συγκεκριμένα, η Alfa Romeo κατετάγη στην 28η θέση ανάμεσα σε 32 μάρκες στην αρχική μελέτη ποιότητας του 2021 της J.D. Power στις ΗΠΑ με 204 προβλήματα ανά 100 οχήματα. Η Lexus , από τη μεριά της, κατέλαβε την 3η θέση στην ίδια μελέτη με 144 προβλήματα.
Λίγο αφότου διορίστηκε Διευθύνων Σύμβουλος της Alfa τον Ιανουάριο του 2021, ο Imparato αποφάσισε να αναβάλει το λανσάρισμα της νέας Tonale κατά 12 εβδομάδες,
«Ήθελα να είμαι σίγουρος ότι η ποιότητα της Tonale είναι τέλεια από την πρώτη ημέρα αλλά και ότι προσφέρει τελευταίας τεχνολογίας συνδεσιμότητα και διεπαφή χρήστη», είπε ο Imparato.
Η Tonale, η οποία θα ξεκινήσει να παραδίδεται σε πελάτες στην Ιταλία τον επόμενο μήνα, είναι κατασκευασμένη στην πλατφόρμα Small Wide της FCA, στην οποία βασίζονται τα Jeep Compass και Renegade. Ως γνωστόν, η νέα Tonale συναρμολογείται στο εργοστάσιο της Stellantis στο Pomigliano της νότιας Ιταλίας.
Η Tonale θα κάνει το ντεμπούτο του με δύο κινητήρες βενζίνης με ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης με 130 ή 160 ίππους. Και οι δύο εκδόσεις τροφοδοτούνται από έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων σε συνδυασμό με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, στο οποίο είναι ενσωματωμένος ένας ηλεκτροκινητήρας 48 volt.
Η έκδοση των 160 ίππων διαθέτει υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, που αποτελεί πρωτιά για την Stellantis, δήλωσε η Maria Grazia Lisbona, η οποία είναι μηχανικός συστημάτων κίνησης για τη μάρκα. Μερικά από τα πλεονεκτήματα ενός στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας περιλαμβάνουν τη βελτιωμένη ροπή στις χαμηλές στροφές και τη μικρότερη υστέρηση απόκρισης.
Ένας κινητήρας ντίζελ με 130 ίππους θα είναι διαθέσιμος αργότερα φέτος σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας.
Ο ρυθμός παραγωγής του Tonale διπλασιάστηκε πρόσφατα στις 250 μονάδες την εβδομάδα, δήλωσε ο Imparato. Ο επικεφαλής μάρκετινγκ της εταιρείας, Francesco Calcara, δήλωσε ότι έχουν ήδη γίνει 1.200 παραγγελίες για την ήπια υβριδική έκδοση των 130 ίππων.
Το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της Alfa Romeo
Όταν κυκλοφορήσει στις αρχές του 2023, η plug-in υβριδική έκδοση της Tonale θα έχει τετρακίνηση και θα παράγει συνολικά 275 ίππους από έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων με απόδοση 180 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα με 90 kW που τροφοδοτεί τον πίσω άξονα.
Η πλήρως ηλεκτρική αυτονομία της παραλλαγής θα είναι 60 περίπου χλμ. στον ευρωπαϊκό κύκλο WLTP, έχει δηλώσει η Alfa Romeo. Ενώ το plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του ιταλικού SUV εξακολουθεί να υποβάλλεται σε δοκιμές έγκρισης, οι μηχανικοί της Alfa Romeo στοχεύουν να επιτύχουν εκπομπές CO2 που θα φτάνουν τα 32 g/χλμ.
Ο Imparato και η Alfa Romeo αναμένουν ότι η plug-in υβριδική έκδοση θα αντιπροσωπεύει το 40% των συνολικών πωλήσεων της Tonale.