Πώς η Porsche 718 Cayman θα γίνει αμιγώς ηλεκτρική
Η Porsche «μεταμορφώνει» το ηλεκτρικό πρωτότυπο Mission R σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με την ονομασία 718 GT4 ePerformance προαναγγέλλοντας ουσιαστικά τη μετάβαση του μικρού σπορ μοντέλου της στο μαγικό κόσμο της ηλεκτροκίνησης.
Είτε μας αρέσει είτε όχι, το μέλλον του μικρότερου σπορ αυτοκινήτου της Porsche είναι ηλεκτρικό. Το 2025, η διάσημη 718 Cayman θα «χάσει» οριστικά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και θα μεταμορφωθεί σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό κουπέ μοντέλο.
Η έμμεση ανακοίνωση της απόφασης αυτής έγινε τον Μάρτιο, αλλά η απόδειξη των προθέσεων των Γερμανών της Porsche ήρθε τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν η εταιρεία παρουσίασε επίσημα την πρωτότυπη και αμιγώς ηλεκτρική Mission R στην έκθεση του Μονάχου. Πλέον, το όλο concept έχει «μεταμορφωθεί» σε ένα νέο πρωτότυπο όχημα, που φέρει την ονομασία 718 Cayman GT4 ePerformance.
Όπως και η Mission R, έτσι και το τετρακίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητο, η 718 Cayman GT4 ePerformance, χρησιμοποιεί το πλαίσιο της 718 Cayman GT4 Clubsport. Ολόκληρη η τεχνολογία όσον αφορά τον ηλεκτροκινητήρα και τη μπαταρία προέρχεται επίσης από την Mission R, με την απόδοση να φτάνει τα 735 kW, ήτοι τους 1.000 ίππους.
Σύμφωνα με την Porsche, στις προσομοιώσεις αγώνων που έχει πραγματοποιήσει, η απόδοση των ηλεκτροκινητήρων παραμένει σταθερή για 30 λεπτά στα 450 kW, δηλαδή στους 612 ίππους. Όσον αφορά τους χρόνους γύρου και την τελική ταχύτητα, η ηλεκτρική 718 Cayman GT4 ePerformance βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τις επιδόσεις της «τρέχουσας» 911 (992) GT3 Cup.
«Με την Mission R, δείξαμε πώς η Porsche οραματίζεται τους βιώσιμους αγώνες αυτοκινήτων στο μέλλον. Η 718 Cayman GT4 ePerformance αποδεικνύει τώρα ότι αυτό το όραμα λειτουργεί εντυπωσιακά στην πίστα», δηλώνει ο Matthias Scholz, διευθυντής των αγωνιστικών οχημάτων GT της εταιρείας «Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι γιατί ένα κύπελλο αγώνων ενιαίου τύπου με ηλεκτρικά αγωνιστικά αυτοκίνητα θα ήταν μια σημαντική προσθήκη στο υπάρχον αγωνιστικό πρόγραμμα των πελατών μας».
Όπως και με τη Mission R, το πλήρως ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης της 718 Cayman GT4 ePerformance βασίζεται σε μόνιμα διεγερμένους σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός και πίσω άξονα. Μαζί, οι μονάδες αυτές προσφέρουν χαρακτηριστικά τετρακίνησης και μπορούν να αποδώσουν μέγιστη ισχύ έως και 800 kW (1.088 ίπποι). Η άμεση ψύξη λαδιού των ηλεκτρικών κινητήρων και του πακέτου μπαταριών που αναπτύχθηκε από την Porsche συμβάλλει σημαντικά στην υψηλή αυτή απόδοση.
«Με τους ειδικούς στους τομείς της αεροδυναμικής και της θερμοδυναμικής, καθώς και συναδέλφους τους σε θέματα υψηλής τάσης και αμαξώματος, η ομάδα εξέλιξης δημιούργησε μια αρχιτεκτονική για να αξιοποιήσει πλήρως το δυναμικό των στοιχείων της μπαταρίας για πρώτη φορά. Με αυτόν τον τρόπο, η ισχύς εξόδου σε αγωνιστική λειτουργία παραμένει σταθερή για μισή ώρα», εξηγεί ο Bjorn Forster, διευθυντής του project εξέλιξης της 718 GT4 ePerformance.
Σύμφωνα με την Porsche, χάρη στην τεχνολογία των 900 Volt που υιοθετεί το πρωτότυπο, η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται από το 5% στο 80% σε μόλις 15 λεπτά.
Το αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι κατά 14 εκατοστά πιο φαρδύ από την 718 Cayman GT4 Clubsport, με περίπου 6.000 εξαρτήματα να έχουν σχεδιαστεί από την αρχή. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο, μεταξύ άλλων, από σύνθετα υλικά φυσικών ινών, με την παραγωγή τους να αποσκοπεί στη δημιουργία λιγότερων εκπομπών. Την ίδια στιγμή, οι ανακυκλωμένες ίνες άνθρακα χρησιμοποιούνται στο πρωτότυπο για δοκιμαστικούς λόγους. Στο ίδιο μήκος κύματος «κινούνται» και τα φαρδύτερα αγωνιστικά ελαστικά των 18 ιντσών της Michelin, τα οποία χρησιμοποιούν σε μεγάλο ποσοστό ανανεώσιμα υλικά.