Sebastien Loeb – Παραλίγο να γίνει συνοδηγός του Colin McRae το 2006
Όχι, δε διαβάσατε λάθος, καθώς ο Sebastien Loeb αποκάλυψε ότι υπήρξε σκέψη να συμμετάσχει στο Ράλλυ Ουαλίας 2006, πρακτικά ως συνοδηγός του Colin McRae σε Citroen Xsara WRC της Kronos Racing.
O 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Loeb, μίλησε στο πλαίσιο Podcast του WRC, λίγο πριν από τις δοκιμές εξέλιξης σε χώμα, ενόψει του επερχόμενου Ράλλυ Πορτογαλίας, όπου θα συμμετάσχει με Ford Puma Rally1 και συνοδηγό την Isabelle Galmiche.
O Loeb έκανε μια αναδρομή στην χρυσοποίκιλτη αγωνιστική του καριέρα, ξεκινώντας από την πρώτη του επαφή με τα ράλλυ κατά τη δεκαετία του ’90 και φτάνοντας στο παρόν.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ο πολυνίκης του WRC προέβη και σε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες αποκαλύψεις, αναφέροντας γεγονότα που δεν ήταν ευρέως γνωστά.
Σταχυολογώντας όσα δήλωσε ο Loeb
Όπως έχει συμβεί με πολλούς οδηγούς στην Γαλλία, ο Sebastien Loeb έδειξε για πρώτη φορά την ταχύτητά του στο πλαίσιο του περίφημου πια Rallye Jeunes, από όπου ξεπήδησε και ο Sebastien Ogier.
Η πρώτη αγωνιστική συμμετοχή ήρθε το 1997, με Peugeot 106 Rallye της κλάσης Ν/1 και συνοδηγό τον φίλο του Dominique Heintz, ο οποίος βοήθησε ως χορηγός τον Loeb στα πρώτα του βήματα.
Η εύρεση του απαραίτητου προϋπολογισμού δεν ήταν απλή υπόθεση για τον νεαρό τότε Loeb, ο οποίος αποκάλυψε πως βρέθηκε ακόμη και στο “χείλος του γκρεμού”, αφού υπήρξαν περιπτώσεις που δεν είχε μπάτζετ για να αγωνιστεί.
Εντέλει, η κατάκτηση του Citroen Trophy 1999, με Citroen Saxo και συνοδηγό τον Daniel Elena έβαλαν το νερό στο αυλάκι, αφού ο Guy Frequelin εκτίμησε το ταλέντο του Loeb, ο οποίος τον δικαίωσε στη συνέχεια.
Το δικό της ενδιαφέρον παρουσιάζει η έναρξη της συνεργασίας με τον Daniel Elena, η οποία οριστικοποιήθηκε σε μια ντισκοτέκ, στο τέλος του 1997, ενώ ο Christophe Schneider, τότε συνοδηγός του Loeb, είχε δηλώσει πως δε θα συνεχίσει μαζί του.
Ο λόγος; Μια μικρή έξοδος “στράβωσε” το Peugeot 106 της κλάσης Ν/2 που μοιράζονταν σε γαλλικό ράλλυ, με τον Loeb να συνεχίσει και να κινείται πολύ γρήγορα, παρόλο που το αυτοκίνητο δεν μπορούσε να πάει ευθεία, γεγονός που τρόμαξε τον τότε συνοδηγό του.
Από τότε ξεκίνησε η συνεργασία του με τον Elena, η οποία είχε διάρκεια 23 ετών, με παύση πρακτικά ενός αγώνα, επειδή “γνωρίζετε τον Daniel, δε φαίνεται να έχει τεράστιο κίνητρο για δουλειά, οπότε ο τότε χορηγός μου Dominique (Heintz) απαίτησε να έχω άλλον συνοδηγό”.
Ωστόσο, το δίδυμο αποδείχθηκε πως είχε ταιριάξει και από το 1999 και έπειτα, η καριέρα των Loeb-Elena είχε μόνο ανοδική πορεία.
Από τις δηλώσεις του Loeb, ξεχωρίζουμε ακόμη την αναφορά στα μέσα του 2001, όταν σύμφωνα με τον ίδιο, είχε “αυτοπροταθεί” στις Subaru και Mitsubishi, ώστε να οδηγήσει έστω και σε πλαίσιο δοκιμών, χωρίς να λάβει καμιά απάντηση.
Στο τέλος της σεζόν, ως Πρωταθλητής Super 1600 και μετά από τη δεύτερη θέση στο Ράλλυ Σαν Ρέμο με Citroen Xsara WRC, έλαβε το ενδιαφέρον που αναζητούσε.
Μάλιστα, ανέφερε πως είχε και πρόταση από ομάδα, την οποία δεν αποκάλυψε, για πλήρες πρόγραμμα, ωστόσο τότε προτίμησε να παραμείνει στη Citroen που ετοιμαζόταν να συμμετάσχει στην κορυφαία κατηγορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ και “με είχε στηρίξει ως εκείνο το σημείο”.
Ακόμη ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον γεγονός έρχεται από το 2006, όταν οι Loeb-Elena προηγούνταν στη βαθμολογία με την Citroen Xsara WRC της Kronos.
Όμως, ο Loeb έσπασε τον ώμο του μετά από πτώση με ποδήλατο και έμεινε εκτός των τελευταίων 4 αγώνων της σεζόν, κάτι που εντέλει δεν του στέρησε το Πρωτάθλημα.
Αυτό θα μπορούσε να συμβεί, εφόσον οι Marcus Gronholm-Timo Rautiainen είχαν πετύχει το “4 στα 4” με το Ford Focus RS WRC είχαν έξοδο στον προτελευταίο αγώνα της σεζόν, στην Αυστραλία, ολοκληρώνοντας το 2006 με 3 νίκες σε 4 αγώνες και τερματίζοντας δεύτεροι στη βαθμολογία.
Όπως αποκάλυψε όμως ο Loeb, η Kronos Racing και ο ίδιος επεξεργάζονταν ήδη εναλλακτικό σχέδιο συμμετοχής στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, το Ράλλυ Ουαλίας, εφόσον το πλήρωμα της Ford έφτανε να διεκδικεί τον τίτλο.
Ποιο ήταν αυτό; Η ανάλυση των αγωνιστικών κανονισμών, ώστε να διερευνηθεί αν επιτρεπόταν η συμμετοχή του πληρώματος Sebastien Loeb-Colin McRae, με τον Σκοτσέζο να οδηγεί και τον Γάλλο να διαβάζει τις σημειώσεις, αφού κάτι τέτοιο θεωρητικά δεν απαγορευόταν.
Κάτι που αν κρίνουμε από την περσινή επικράτηση των Reeta Hamalainen-Emil Lindholm στο WRC 3 του Ράλλυ Ισπανίας, με τον Φινλανδό πίσω από το τιμόνι του Skoda Fabia Rally2 evo, πιθανότατα δε θα μπορούσε να αποκλειστεί ούτε το 2006.
Τελικά, η έξοδος των Gronholm-Rautiainen στην Αυστραλία έβαλε τέλος σε αυτό το σενάριο, που ίσως να δημιουργούσε μια μοναδική συνθήκη στην ιστορία του WRC, την οποία θα συζητούσαμε για πολλούς λόγους μέχρι σήμερα.
Προφανώς, από τη συνέντευξη δεν απουσίασε και η αναφορά στις τεταμένες σχέσεις με τον Sebastien Ogier, το 2011.
Ο Loeb τόνισε πως οι σχέσεις του με τον Ogier είναι καλές, όπως και ότι γνωρίζοντας τον χαρακτήρα του, θεωρεί φυσιολογική τη στάση του “μικρού Seb” τότε, σχολιάζοντας πως και η καριέρα του Ogier πιστοποίησε γιατί δεν ήθελε να είναι δεύτερος οδηγός πίσω από τον τότε Παγκόσμιο Πρωταθλητή.
Τέλος, ο Loeb ανέφερε πως οι νίκες στα Ράλλυ Ισπανίας (2018) και Μόντε Κάρλο (2022) κατέχουν ξεχωριστή θέση στη συνείδησή του.
Αυτό συμβαίνει γιατί, σύμφωνα με τον ίδιο, πιστοποίησαν την ταχύτητά του, κάτι που κατά την περίοδο στην Hyundai (2019-2020) είχε αρχίσει να αμφισβητεί και ο ίδιος, ιδιαίτερα στην άσφαλτο.
Μπορείτε να ακούσετε ολόκληρη τη συνέντευξη του Sebastien Loeb στην Becs Williams εδώ
Photos: Αρχείο 4Τ