Tesla Model 3: Πρώτο σε πωλήσεις στην Ευρώπη τον Μάρτιο
Το Tesla Model 3 ήταν το μοντέλο με τις υψηλότερες πωλήσεις στην Ευρώπη τον Μάρτιο προσπερνώντας το Peugeot 208 και το αδελφό Model Y.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato Dynamics που αφορούν 27 ευρωπαϊκές αγορές, ο συνολικός όγκος πωλήσεων τον περασμένο μήνα μειώθηκε στην Ευρώπη κατά 19% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, καταγράφοντας 1.116.419 νέες ταξινομήσεις. Ενώ οι νέες εγγραφές αυξήθηκαν κατά 33% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2020, η αγορά δεν έχει ακόμη επιστρέψει στα προ-πανδημικά επίπεδα, υπολειπόμενη σε σχέση με τα επίπεδα του Μαρτίου του 2019 κατά 37%.
Ως αποτέλεσμα, τα στοιχεία πωλήσεων για το πρώτο τρίμηνο του 2022 ήταν χειρότερα από αυτά που παρατηρήθηκαν πριν από δύο χρόνια, όταν η Ευρώπη «χτυπήθηκε» από την πανδημία, καθώς ο συνολικός όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 10% κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους φτάνοντας τις 2,73 εκατομμύρια μονάδες – το χαμηλότερο επίπεδο από το 1985.
Τον περασμένο μήνα, η δημοτικότητα των οχημάτων χαμηλών εκπομπών ρύπων συνέχισε να αυξάνεται. Τα plug-in υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (PHEV και BEV) ξεπέρασαν τα ντίζελ με 244.801 νέες ταξινομήσεις, σε σύγκριση με τις 202.113 μονάδες των τελευταίων. Για τα BEV και τα PHEV, αυτό ισοδυναμεί με αύξηση της δημοτικότητάς τους κατά 10%, ενώ για τα ντίζελ, ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 3β9%.
Τα BEV αντιπροσώπευαν σχεδόν το 62% όλων των ταξινομήσεων οχημάτων χαμηλών εκπομπών ρύπων τον Μάρτιο, καταγράφοντας αύξηση 46%. Αντίθετα, τα plug-in υβριδικά σημείωσαν πτώση κατά 22% κατά τη διάρκεια του μήνα, με 93.100 μονάδες.
Για άλλη μια φορά, το Model 3 της Tesla ήταν το νέο αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα σημειώνοντας συνολικά 23.013 νέες ταξινομήσεις, επίδοση μειωμένη κατά 3% σε σύγκριση με τις 23.758 μονάδες που καταγράφηκαν τον Μάρτιο του 2021. Αυτή η πτώση ήταν σχεδόν ασήμαντη σε σύγκριση με εκείνη που κατέγραψαν μοντέλα άλλων μεγάλων παικτών της αγοράς, συμπεριλαμβανομένου του Peugeot 208 (-17%), του VW Golf (-36%), του Toyota Yaris (-31%) και του Opel Corsa (-36%).
Την ίδια στιγμή, το αρνητικό πρόσημο του Model 3 εξηγείται εν μέρει από την αυξανόμενη δημοτικότητα του Model Y, με το μεσαίο SUV της Tesla να εξασφλίζει την τρίτη θέση στη συνολική κατάταξη. Χάρη σε αυτά τα δύο μοντέλα, τον περασμένο μήνα, η Tesla μπόρεσε να ξεπεράσει σε πωλήσεις γνωστές μάρκες όπως οι Dacia, Citroen, Fiat και Nissan. Για το πρώτο τρίμηνο του 2022, η Tesla κατέλαβε τη 18η θέση στην κατάταξη ανά μάρκα, κλείνοντας τη διαφορά από τη Seat και προσπερνώντας την Nissan.
Οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές
Η τελευταία γενιά του Dacia Sandero συνέχισε να είναι η αγαπημένη των Ευρωπαίων καταναλωτών, ενώ η Kia είδε ισχυρά αποτελέσματα μετά την παρουσίαση του ολοκαίνουργιου Sportage. Η Toyota κατέγραψε σχεδόν 11.400 πωλήσεις με άρμα το Yaris Cross, και έγινε το 6ο B-SUV με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Το Mokka της Opel ακολούθησε από κοντά, διπλασιάζοντας τις πωλήσεις του σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2021.
Η Cupra συνέχισε να κερδίζει μερίδιο αγοράς χάρη στο Formentor, το 4ο πιο δημοφιλές PHEV στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του μήνα. Το Arkana ήταν το τρίτο πιο δημοφιλές μοντέλο στη γκάμα της Renault, πίσω από τα Captur και Clio, ενώ το XCeed της Kia σημείωσε αύξηση πωλήσεων που έφτασε ποσοστιαία το 56%. Η VW κατέγραψε περισσότερες από 5.500 πωλήσεις με άρμα το Taigo. Χάρη στην τελευταία γενιά της, η BMW Σειρά 4 αύξησε τις ταξινομήσεις κατά 72% αγγίζοντας τις 5.181 μονάδες.
Μεταξύ των πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων, το Fiat 500 κατέλαβε την τρίτη θέση στην κατάταξη των BEV οχημάτων αποσπώντας μερίδιο της τάξης του 41% στη γκάμα του μοντέλου. Η Dacia κατέγραψε με άρμα το Spring σχεδόν 4.000 πωλήσεις, με πάνω από τις μισές να λαμβάνουν χώρα στη Γαλλία. Τα Hyundai Ioniq 5 και Kia EV6 κατέγραψαν 3.243 και 2.941 πωλήσεις, αντίστοιχα. Τέλος, οι πωλήσεις του Polestar 2 εκτινάχθηκαν από τις 1.343 μονάδες τον Μάρτιο του 2021 στις 3.003 μονάδες τον περασμένο μήνα.