Αγοράζουν πλυντήρια ρούχων για να πάρουν τα τσιπ

Με τις ελλείψεις να συνεχίζονται οι κατασκευαστές αγοράζουν μέχρι και πλυντήρια ρούχων προκειμένου να πάρουν τους ημιαγωγούς και να τους χρησιμοποιήσουν στην παραγωγή οχημάτων.

Σε μια απονενοημένη προσπάθεια αρκετές φαίνεται πως είναι οι εταιρείες τεχνολογίας και αυτοκινήτου που αγοράζουν μέχρι και πλυντήρια ρούχων για να χρησιμοποιήσουν τους ημιαγωγούς τους ώστε να μη διακόψουν την παραγωγή των δικών τους προϊόντων.

Tα… μαντάτα αυτά έφερε στο φως ο Peter Venink, διευθύνων σύμβουλος της ASML Holding, η οποία παρέχει συστήματα παραγωγής αναγκαία στη βιομηχανία των ημιαγωγών, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει την ταυτότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών οι οποίες έχουν προβεί στην παραπάνω κίνηση. Στο πλαίσιο της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας του υπογράμμισε ότι τέτοιες κινήσεις δείχνουν ότι οι ελλείψεις σε ημιαγωγούς, οι οποίοι αποτελούν ζωτικά στοιχεία για τη σύγχρονη παραγωγική διαδικασία, θα παραταθούν.

«Η ζήτηση, την οποία διαπιστώνουμε σήμερα, προέρχεται από πάρα πολλές πλευρές στη βιομηχανία. Ακόμα και εμείς οι ίδιοι είχαμε υποτιμήσει το εύρος της ζήτησης. Και, προφανώς, δεν νομίζω πως αυτό θα σταματήσει», δήλωσε ο Peter Venink

Ακόμη και οι κολοσσοί στην κατασκευή ημιαγωγών, όπως η αμερικανική Lam Research, καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες να εφοδιαστούν με επαρκή εξαρτήματα για να ανταποκριθούν στις παραγγελίες τους. Σύμφωνα με τον Tim Archer, CEO της Lam Research, «από πλευράς ζήτησης το συνολικό περιβάλλον παραμένει πολύ δυναμικό, ενώ οι συνεχιζόμενες καθυστερήσεις από την πλευρά της προσφοράς ίσως να περιορίσουν τις επενδύσεις μέσα στο 2022 για την κατασκευή δισκίων πυριτίου για τσιπ».

Ημιαγωγοί

Οι δε αυτοκινητοβιομηχανίες ακόμη δεν έχουν ορθοποδήσει από την ανεπάρκεια ημιαγωγών, η οποία έχει ταλανίσει τις δραστηριότητές τους εδώ και έναν περίπου χρόνο. Προχθές η Τesla δήλωσε ότι η παραγωγή της αντιμετωπίζει δυσκολίες, εξαιτίας των συγκεκριμένων ελλείψεων. Η VW, από τη μεριά της, προειδοποιεί πως αναμένει τη συνέχιση των προβλημάτων με την προμήθεια ημιαγωγών,, ενώ πρόσφατα και η ιαπωνική Toyota αναθεώρησε προς τα κάτω τον στόχο παραγωγής της κατά σχεδόν 100.000 οχήματα για το τρέχον έτος εξαιτίας των παραπάνω προβλημάτων.

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές του Bloomberg Intelligence, «οι διακοπές στην παραγωγή και η σπανιότητα των εξαρτημάτων λόγω του πολέμου στην Ουκρανία θα επιδεινώσουν τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, καθυστερώντας τη φετινή ανάκαμψη στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη».

Τον μήνα Μάρτιο, οι πωλήσεις επιβατικών στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου ήταν κατά περίπου 40% χαμηλότερες από τα προ πανδημίας επίπεδά. Τέλος, η μεγαλύτερη κατασκευάστρια εταιρεία ημιαγωγών Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC) επανέλαβε την προηγούμενη εβδομάδα ότι η παραγωγική της ικανότητα θα επηρεαστεί σημαντικά και για το 2022, ενώ όπως υπογράμμισε ο Peter Venink της ASML, μία άλλη κατασκευάστρια στην Κίνα έχει ήδη πουλήσει το σύνολο της παραγωγής της και για το 2023.

Ημιαγωγοί - VW - Ουκρανία