Το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκεται στα 800 Volt
Με τους περισσότερους υπάρχοντες σταθμούς φόρτισης να βασίζονται σε συστήματα 400 Volt, θα υπάρξει πλεονέκτημα για τα αυτοκίνητα με αρχιτεκτονική 800 Volt;
Μέχρι στιγμής, ελάχιστα μόνο αυτοκίνητα χρησιμοποιούν συστήματα 800 Volt, σε αντίθεση με αυτά που χρησιμοποιούν το σύστημα των 400 Volt. Φυσικά οι ειδικοί λένε πως η αρχιτεκτονική των 800 volt θα προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα αρκεί να υπάρξουν και οι ανάλογες υποδομές φόρτισης.
«Μεγάλο μέρος της υπάρχουσας υποδομής ταχείας φόρτισης DC είναι αφιερωμένο σε οχήματα με σύστημα 400 volt», αναφέρει ο Husted της BorgWarner. «Για να καταστεί δυνατή η ταχύτερη φόρτιση που επιτρέπουν τα 800 volt, απαιτείται η τελευταία γενιά ταχυφορτιστών DC υψηλής τάσης και υψηλής ισχύος».
Το πρόβλημα υπάρχει στα δημόσια δίκτυα φόρτισης με τις υψηλότερες ταχύτητες καθώς αυτά είναι μέχρι στιγμής περιορισμένα. Ο Husted πιστεύει ότι θα υπάρξει πρόβλημα κυρίως με τους σταθμούς φόρτισης στους αυτοκινητόδρομους διότι ο ανεφοδιασμός θα πρέπει να είναι τόσο γρήγορος όσο ο ανεφοδιασμός σε ένα βενζινάδικο, εάν προχωρήσουμε στην αρχιτεκτονική των 400 Volt.
Στην Ευρώπη υπάρχουν παρολαυτά ανάλογα δίκτυα. Ένα από αυτό είναι το Ionity, το οποίο είναι το κορυφαίο σήμερα δίκτυο φόρτισης υψηλής ισχύος στην Ευρώπη. Το συγκεκριμένο δίκτυο αποτελεί μια κοινοπραξία μεταξύ πολλών κατασκευαστών αυτοκινήτων, το οποίο περιλαμβάνει έναν σημαντικό αριθμό σημείων φόρτισης αυτοκινητόδρομων τεχνολογίας 800 Volt και 350 kW.
Στόχος ο απόλυτος χρόνος
«Ένας φορτιστής 350 kW μεταφράζεται σε πέντε έως επτά λεπτά χρόνου φόρτισης για 100 χιλιόμετρα», δήλωσε ο Otmar Scharrer, ανώτερος αντιπρόεδρος της τεχνολογίας ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης της ZF. Αυτός είναι περίπου ο ίδιος χρόνος με ένα διάλειμμα για καφέ, σημειώνοντας τα εξής: «Αυτό αλλάζει πραγματικά το παιχνίδι και είναι κάτι που θα οδηγήσει στην υιοθέτηση της ηλεκτρικής κινητικότητας».
Σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση της Porsche, χρειάζονται περίπου 80 λεπτά για να προστεθούν 402 χιλιόμετρα αυτονομίας σε έναν τυπικό σταθμό 400 volt με ισχύ 50 kW. Ο χρόνος αυτός πέφτει στα 40 λεπτά στα 100 kW. Εάν τα βύσματα φόρτισης ψύχονται – προσθέτοντας κόστος, βάρος και πολυπλοκότητα – ο χρόνος αυτός θα μπορούσε να μειωθεί στα 30 λεπτά, δήλωσε η Porsche. Η στροφή σε υψηλότερη τάση είναι επομένως αναπόφευκτη στην αναζήτηση ταχύτερων χρόνων φόρτισης. Με την αρχιτεκτονική των 800 volt, η φόρτιση προβλέπεται ότι θα μειωθεί σε περίπου 15 λεπτά, αναφέρει η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Από την άλλη, η Audi δηλώνει ότι το A6 Avant E-tron concept, που βασίζεται στην αρχιτεκτονική PPE – και όχι στην J1 της Porsche Taycan, μπορεί να δεχθεί αρκετή ενέργεια σε έναν σταθμό ταχείας φόρτισης σε μόλις 10 λεπτά. Η συγκεκριμένη φόρτιση μπορεί να προσφέρει στο συγκεκριμένο μοντέλο περίπου 460 χιλιόμετρα αυτονομίας.