Πόσο κοστίζουν στους κατασκευαστές οι μπαταρίες των EV;
Οι μπαταρίες «εκπροσωπούν» το 30% με 40% του κόστους ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Πόσο όμως κοστίζουν στους ίδιους τους κατασκευαστές τους; Και το κυριότερο: πόσο θα κοστίζουν στο εγγύς μέλλον μετά τις ανατιμήσεις των πρώτων υλών τους;
Με την εξέλιξη των μπαταριών των σύγχρονων EV να συνεχίζεται με πυρετώδεις ρυθμούς, έντονες είναι πλέον οι ανησυχίες των εμπλεκομένων μερών αναφορικά με το ποιο θα είναι το κόστος τους στο εγγύς μέλλον μετά τις διαρκείς ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες που τις απαρτίζουν.
Οι κατασκευαστές μπαταριών από τη Νότια Κορέα, για παράδειγμα, θα μπορούσαν να αυξήσουν τις τιμές διάθεσης των μπαταριών προς τους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά 30% έως και 40% για να αντισταθμίσουν το υψηλότερο κόστος των πρώτων υλών, οι περισσότερες εκ των οποίων αποτελούν πλέον χρηματιστηριακό προϊόν.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες της SNE Research, οι κατασκευαστές μπαταριών από τη Νότια Κορέα βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε συζητήσεις με την αυτοκινητοβιομηχανία όσον αφορά τα νέα μακροπρόθεσμα συμβόλαια προμήθειάς τους.
«Είχαμε πρόσφατα μια συνάντηση με κορεάτες κατασκευαστές μπαταριών που μας οδήγησε να προσαρμόσουμε τις προοπτικές για τις τιμές των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων», δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της SNE Research, James Oh. «Μας λένε ότι οι τιμές των μπαταριών είναι πολύ πιθανό να αυξηθούν μέχρι το 2024 ή το 2025».
Αν και οι εταιρείες δεν αποκάλυψαν πόσο θα μπορούσαν να αυξήσουν τις τιμές, όσες μπαταρίες χρησιμοποιούν λίθιο, νικέλιο, κοβάλτιο και μαγγάνιο θα μπορούσαν να εκτοξεύσουν το κόστος τους έως και 40% έως το 2025, δήλωσε ο James Oh στο Bloomberg News.
Το κόστος των υλικών μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου καταλαμβάνει σήμερα το 77% της συνολικής κατασκευαστικής αξίας της. Πιο συγκεκριμένα, το 5% της αξίας ενός συσσωρευτή ενέργειας «πηγαίνει» στον ηλεκτρολύτη, το 8% στα υλικά της ανόδου, το 10% στον διαχωριστή, το 42% στα υλικά της καθόδου και ένα επιπλέον 12% σε διάφορα άλλα «συστατικά» της – το υπόλοιπο 23% αφορά κόστη που δεν σχετίζονται με το hardware της μπαταρίας.
Πόσο κοστίζουν σήμερα οι μπαταρίες;
Πέρυσι, η μέση μπαταρία ιόντων λιθίου για ένα EV κόστιζε στους κατασκευαστές της από 147 έως 153 δολάρια ανά kWh, σύμφωνα με την SNE Research. Δεδομένο μάλιστα πρέπει να θεωρείται το γεγονός ότι οι συσσωρευτές ενέργειας αντιπροσωπεύουν σήμερα περίπου το 30 με 40 τοις εκατό της τιμής ενός EV.
Η αύξηση των τιμών του λιθίου επηρεάζει και τις μπαταρίες στερεού τύπου που χρησιμοποιούν θειούχους ηλεκτρολύτες, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της LG Energy Solution, Jay Kim.
«Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης με βάση θειούχους ηλεκτρολύτες είναι εξαιρετικά ακριβές σε σύγκριση με άλλους τύπους μπαταριών στερεάς κατάστασης και χρειάζονται πολύ λίθιο», είπε ο Jay Kim. «Οι τιμές του θειούχου ηλεκτρολύτη θα μπορούσαν να διπλασιαστούν από τα περσινά επίπεδα».