Honda: Επέλαση στα ηλεκτρικά και το software με επενδύσεις 40 δις $
Η Honda εξήγγειλε τα φιλόδοξα σχέδια της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και του λογισμικού προαναγγέλλοντας ταυτόχρονα την πρεμιέρα δύο σπορ ηλεκτρικών μοντέλων – που διόλου τυχαία παραπέμπουν ευθέως στο NSX.
Η Honda, εν μέσω μιας ριζικής εταιρικής μεταμόρφωσης, δήλωσε ότι θα επενδύσει περί τα 40 δις δολάρια τα επόμενα 10 χρόνια στην ηλεκτροκίνηση και το λογισμικό και θα παρουσιάσει 30 πλήρως ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως.
Στο πλαίσιο της σημαντικής αυτής «μετατόπισης», η Honda ανακοίνωσε επίσης σήμερα ότι σκοπεύει να κατασκευάζει ετησίως με χρονικό ορίζοντα το 2030 περί τα 2 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ανακοινώνοντας τα νεότερα σχέδιά της που περιλαμβάνουν επενδύσεις ύψους 40 δις δολαρίων και την παρουσίαση 30 EVs, η Honda είπε ότι θα «μετακινήσει» τις δραστηριότητές της από τις παραδοσιακές πωλήσεις οχημάτων στις «πωλήσεις υπηρεσιών που συνδυάζουν software και hardware».
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία θα παρουσιάσει μια νέα πλατφόρμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα «καθορίζεται» από το λογισμικό και θα φέρει την ονομασία e:Architecture – αυτή θα λανσαριστεί το 2026 για να υποστηρίξει την επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεγάλου μεγέθους της Honda.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Honda, Toshihiro Mibe, εξήγησε ότι τα σχέδια της Νο. 2 αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας θα ακολουθήσει μια πολυδιάστατη προσέγγιση προς τον στόχο της να διαθέτει μια γκάμα οχημάτων που δεν θα τροφοδοτούνται από κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2040.
Ταυτόχρονα, η Honda ανήγγειλε ότι θα κατασκευάσει μια πρότυπη γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη την άνοιξη του 2024 με στόχο την εισαγωγή τους στην αγορά στα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας.
Στο μεταξύ, η Honda θα συνεχίσει να προμηθεύεται μπαταρίες ιόντων λιθίου της γενιάς Ultium από την αμερικανική GM και επίσης θα διερευνήσει άλλες κοινοπραξίες για την παραγωγή μπαταριών στη Βόρεια Αμερική. Στην Κίνα, θα συνεργαστεί με την CATL και στην εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας, θα αποκτήσει μπαταρίες τα νέα μίνι EV της από την Envision AESC, τον κατασκευαστή μπαταριών που προμηθεύει επίσης την Nissan.
Η εταιρεία θα αξιοποιήσει επίσης το μοντέλο των ανταλλάξιμων μπαταριών ως μέρος της μελλοντικής της στρατηγικής στον τομέα της ηλεκτροκινητικότητας.
Διαβάστε επίσης: Είναι η λύση οι ανταλλάξιμες μπαταρίες;
Ο Toshihiro Mibe είπε ότι η Honda θέλει επίσης να λανσάρει δύο αμιγώς ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα στα μέσα της δεκαετίας του 2020. Το ένα θα είναι ένα «ειδικό όχημα», ενώ το άλλο θα είναι ένα «εμβληματικό μοντέλο». Κάτι που παραπέμπει σε ένα ηλεκτρικό NSX, όπως αποκαλύπτουν και οι teaser φωτογραφίες που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το ιαπωνικό εργοστάσιο.
«Από το 2030 και μετά, πιστεύουμε ότι θα εισέλθουμε στην περίοδο πλήρους εκδημοκρατισμού της τεχνολογίας με τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία να είναι κατι το σύνηθες», είπε ο Toshihiro Mibe. «Θα έχουμε πλατφόρμες μικρού, μεσαίου και μεγάλου μεγέθους και θα καλύψουμε όλα τα τμήματα της αγοράς».
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Honda ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με τη GM για να πουλήσει εκατομμύρια, από κοινού εξελιγμένα, προσιτά EV με αρχή το 2027. Λίγο νωρίτερα, η Honda εξέφρασε την πρόθεσή της να συνεργαστεί με την επίσης ιαπωνική Sony.