Η αναγέννηση της Lancia

Ο όμιλος Stellantis έχει φιλόδοξα σχέδια για τη Lancia που αναμένεται να ξεκινήσει τις πωλήσεις της εκτός Ιταλίας το 2024 και να καταστεί πλήρως ηλεκτρική το 2028.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lancia, Luca Napolitano, δήλωσε πριν δύο 24ωρα ότι τα σχέδια αναγέννησης της Lancia, ως σημαντικού πλέον μέλους του ομίλου Stellantis, έχει ήδη ξεκινήσει με τη διάσημη εταιρεία να προχωρά την προσεχή περίοδο στο διορισμό των επικεφαλής της που θα ηγηθούν των δραστηριοτήτων σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές χώρες, όπου οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν το 2024. 

Ως γνωστόν, η Lancia ετοιμάζεται να επεκτείνει τις πωλήσεις της εκτός Ιταλίας επιστρέφοντας σε ολόκληρη την Ευρώπη το 2024. Το ξεκίνημα θα γίνει με τις αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας, του Βελγίου και της Ολλανδίας, με άλλες ευρωπαϊκές αγορές να ακολουθούν.

Εκτός Ευρώπης, και συγκεκριμένα σε χώρες όπως η Ιαπωνία και η Αυστραλία, η εμπορική… δράση της Lancia ενδέχεται να ξεκινήσει μετά το 2030, δήλωσε ο Luca Napolitano στην ANE σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Τορίνο την Τετάρτη.

Lancia - Luca Napolitano

Οι μελλοντικές κινήσεις της Lancia

Υπό την επιχειρηματική σκέπη της FCA, η Lancia «υποχώρησε» δραστηριοποιούμενη στην ιταλική μόνο εγχώρια αγορά, ήδη από το 2017, και έκτοτε διαθέτει σε αυτή μόνο το «μικρό» Ypsilon, που πλέον βρίσκεται στην τέταρτη κατά σειρά γενιά του.

Η επόμενη γενιά Ypsilon, που αναμένεται το 2024, θα είναι αυτή που θα εγκαινιάσει την εξαγωγική ώθηση της Lancia. Σύμφωνα με τον Luca Napolitano, οι πωλήσεις της εταιρείας εκτός Ιταλίας θα αποτελούν το 25 έως και το 30 τοις εκατό του συνολικού όγκου της Lancia και μακροπρόθεσμα στο 50%.

Αν μη τι άλλο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, επιδιώκει να αυξήσει τα έσοδα και τα κέρδη από τις τρεις premium μάρκες του ομίλου: τις Alfa Romeo, DS και Lancia. Σύμφωνα με το σχέδιο Dare Forward 2030 που παρουσιάστηκε την 1η Μαρτίου, οι τρεις αυτές μάρκες, μαζί με την ομογάλακτη Maserati, στοχεύουν στον τετραπλασιασμό των εσόδων και στον πενταπλασιασμό των κερδών σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα.

Stellantis - Lancia

Στα πλαίσια της αναγέννησης της Lancia, το πρώτο νέο μοντέλο θα είναι η πέμπτη γενιά του Ypsilon, το μήκος του οποίου θα φτάνει στα 4 περίπου μέτρα, από τα 3.837 χλστ. του τρέχοντος μοντέλου. Το τελευταίο, το οποίο παρουσιάστηκε το 2015 και βασίζεται σε μια πλατφόρμα της FCA, συνεχίζει να είναι δημοφιλές στην Ιταλία καταγράφοντας 43.735 πωλήσεις πέρυσι και 10.865 στο πρώτο τρίμηνο του 2021, σύμφωνα με στοιχεία του ιταλικού Υπουργείου Μεταφορών. Αυτές οι επιδόσεις καθιστούν το Ypsilon το τρίτο μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις συνολικά μέσα στο 2021 και το Νο 2 συνολικά από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο στην εγχώρια ιταλική αγορά.

Lancia

 

Σύμφωνα με όσα έχουν επιβεβαιωθεί από την Lancia, το επόμενο Ypsilon θα είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας και συνάμα το τελευταίο που θα προσφέρεται με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς η μάρκα σχεδιάζει να πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2028. Το νέο Ypsilon, με την κωδική ονομασία L21 που πρόκειται να κατασκευαστεί στη Σαραγόσα της Ισπανίας, θα βασίζεται σε μια τροποποιημένη εκδοχή του δαπέδου CMP του Stellantis, στο οποίο «πατούν» σήμερα διάφορα μικρά μοντέλα με τα σήματα των Peugeot, Opel και DS.

Από το 2026, η Lancia θα λανσάρει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα, ξεκινώντας με ένα fastback αυτοκίνητο μήκους 4,6 μ., που αυτή τη στιγμή φέρει την κωδική ονομασία L74 και αναμένεται να παρουσιαστεί το 2026 και ένα δεύτερο «συμπαγές όχημα» μήκους 4,3 μ. που αναμένεται το 2028.

Lancia Ypsilon

Διαβάστε επίσης: Επιστροφή της ηλεκτρικής Lancia Delta το 2026

Ο Luca Napolitano είπε ότι το μοντέλο του 2026, που προηγουμένως έφερε στους κόλπους των υπευθύνων της Lancia την ονομασία Aurelia, έχει εξελιχθεί στο σχεδιασμό και τις αναλογίες του ώστε να μην έχει καμία σχέση με το εμβληματικό σεντάν της δεκαετίας του 1950.

Lancia

Νέο μοντέλο πωλήσεων για την Lancia

Εκτός Ιταλίας, η Lancia σχεδιάζει να έχει περίπου 100 εκθεσιακούς χώρους σε περίπου 60 ευρωπαϊκές πόλεις. Οι εκθεσιακοί χώροι θα έχουν μικρή επιφάνεια – και συγκεκριμένα από 80 έως 140 τετραγωνικά μέτρα

Η Lancia έχει τώρα 220 ντίλερ στην Ιταλία, αριθμός που θα μειωθεί κατά ένα άγνωστο αριθμό όταν η μάρκα μεταβεί σε ένα νέο μοντέλο πωλήσεων το 2023.

Lancia

Στο παραδοσιακό μοντέλο franchise, ο έμπορος κατέχει το απόθεμα των οχημάτων και στη συνέχεια τα πουλά στους πελάτες. Ως αποτέλεσμα οι έμποροι διατηρούν υψηλότερα κόστη – συμπεριλαμβανομένης της πληρωμής για την εταιρική ταυτότητα του εκθεσιακού χώρου – που αντισταθμίζεται από τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Σύμφωνα με το μοντέλο «πρακτορείου» που προωθείται, η αυτοκινητοβιομηχανία διατηρεί το απόθεμα έως ότου το όχημα πωληθεί από τον αντιπρόσωπο λιανικής σε έναν τελικό πελάτη, ιδιώτη ή στόλο. Οι πράκτορες λιανικής θα λαμβάνουν μικρότερη προμήθεια, αλλά το κόστος τους αναμένεται να είναι χαμηλότερο, δεδομένου ότι η χρηματοδότηση των αποθεμάτων και η εταιρική ταυτότητα είναι ευθύνη της ίδιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Διαβάστε επίσης: Lancia – Με σημείο αναφοράς την… Mercedes

Lancia

Tags: